שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רגע לפני התביעה – כמה תשלמו שכר טרחה?

חדשות

רגע לפני התביעה – כמה תשלמו שכר טרחה?, צילום:
רגע לפני התביעה – כמה תשלמו שכר טרחה?
01/11/2017, כתיבת מומחים

בין אם נרצה ובין אם לא, וסביר להניח שהתשובה היא בדרך כלל לא, ייעוץ משפטי הוא נושא שכולנו עשויים להזדקק לו. עבירת תנועה חמורה עשויה לעלות לנו ביוקר, רשלנות רפואית דורשת ליווי מקצועי לכל אורך הדרך ואלו הן רק דוגמאות חלקיות. מצד שני, רובנו חוששים מהתהליך המשפטי שלפנינו. אנחנו חוששים לא רק משום שאנחנו לא ממש בטוחים אם נצליח ולאן נגיע בסוף  התהליך, אלא כי ברור לנו שהתהליך הזה יעלה לנו כסף, ולא מעט ממנו.

נושאים המשפיעים על שכר הטרחה

כשאנחנו פונים לקבלת ייעוץ משפטי אנחנו למעשה מבקשים מהאדם שלפנינו להשקיע בנו את הזמן הדרוש, ולהשתמש בידע ובניסיון שלו כדי להשיג עבורנו את התוצאה הטובה ביותר. באופן טבעי כל המרכיבים הללו יחד מרכיבים את החשבונית שנקבל בסוף המסלול. שכר טרחה עורך דין מושפע, אם כן, בדיוק מהרכיבים הללו. אם אתם מתמודדים עם אתגר משפטי גדול יותר תשלמו קצת יותר – וזה בהחלט עשוי להשתלם לכם כשתקבלו את השירות המקצועי והניסיון העשיר של עורך דין סאמי אבו ורדה או עורך דין מומחה אחר בתחום הרלוונטי לכם.

איך מחושב שכר הטרחה?

עורכי דין שונים עשויים לקבוע את שכר הטרחה בדרכים שונות, או להציע לכם מספר חלופות לבחירתכם. אחת השיטות הנפוצות ביותר היא, כמובן, תשלום לפי שעה. על פי השיטה הזו תתקשו להעריך את הסכום הסופי שתשלמו לעורך הדין אבל היא בכל זאת נפוצה במצבים רבים. דרך נוספת היא להימנע מספירת השעות ולקבוע מראש סכום קבוע שאינו תלוי בשעות העבודה. זה יכול להיות פתרון לא רק כשהטיפול בתיק דורש שעות רבות, ורק אם תקבעו מראש סכום שיוסכם על שני הצדדים תוכלו לדעת מה הוא ולהימנע מהפתעות.

שכר טרחה תלוי ביצועים

הדרך השלישית לקבוע את שכר הטרחה היא לקבוע אחוז מסוים שיקבל עורך הדין בסוף התהליך. אם אתם תובעים מהצד השני 100,000 שקלים וגם תזכו בתביעה, עורך הדין יקבל חלק מהסכום הזה לידיו, בהתאם לסיכום מראש. אלא שהבחירה בדרך הזו מחייבת (אף יותר מתמיד) זהירות רבה. נסחו מראש מסמך שיגדיר מה בדיוק תשלמו, מתי ובגין אילו שירותים. למשל, אם לצד התביעה המשפטית אתם מנהלים תהליך נוסף לקבלת פיצוי כספי מחברת הביטוח או מביטוח לאומי, האם עורך הדין יהיה זכאי לקבלת אחוז מסוים גם מהסכום הזה? אם הנושא הזה יוגדר מראש, ובכתב, לא תהיינה הפתעות בסוף התהליך.

אל תתפשרו על איכות

כמו בכל תחום אחר בחייכם, איכות היא הנושא החשוב ביותר שכדאי להתייחס אליו. בכל הקשור לייעוץ המשפטי יש לנושא הזה חשיבות רבה עוד יותר. אז נכון, יש עורכי דין שיעלו לכם פחות מאחרים, אבל אם אתם מתמודדים עם סוגיה רגישה או תביעה גדולה במיוחד, ייתכן שתעדיפו (בצדק) להפקיד את הטיפול בנושא בידיים מנוסות יותר. הניסיון, המקצועיות והזמן יעלו לכם, אבל הם גם בהחלט עשויים להשתלם לכם, מה שיהפוך את ההשקעה שלכם לכדאית הרבה יותר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:64
קומיט וכל טופס במתנה