שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופט עליון לפרקליטה: "גברתי תסתום את הפה"

חדשות

שופט עליון לפרקליטה: "גברתי תסתום את הפה", צילום: השופט מני מזוז. צילום: אתר הנהלת בתי המשפט
שופט עליון לפרקליטה: "גברתי תסתום את הפה"
31/10/2017, עו"ד לילך דניאל

זנח את הממלכתיות? את המשפט המקומם אמר השופט מני מזוז לעו"ד טלי גוטליב במהלך דיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט העליון. עו"ד גוטליב: "אם הדברים לא היו מתועדים בפרוטוקול לא היו מאמינים לי בחיים ששופט במדינת ישראל מרשה לעצמו להתנהג כמו פרחח"

"גברתי תסתום את הפה": כך אמר השופט מני מזוז לעו"ד טלי גוטליב שהופיעה בפניו במהלך דיון שהתקיים הבוקר (ג') בבית המשפט העליון. את הדברים תיארה גוטליב בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה. בשיחה עם "תקדין" אמרה עו"ד גוטליב: "מעבר לכך שהתנהגות השופט חטאה חטא גדול לכללי האתיקה של השיפוט, היא חטאה לחובה המוסרית שלו כלפי אזרחי מדינת ישראל בכלל ולמתדיינים בפרט לנהוג בהם בכבוד". הנהלת בתי המשפט: "הדברים נאמרו לאחר התפרצויות חוזרות ונשנות של עורכת הדין לדברי השופט ולדברי באת כוח המדינה, תוך התנהלות בחוצפה ובחוסר כבוד".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"היה דיון על ערר שהגשתי, חסר כל עניין מיוחד", מספרת גוטליב על הרקע לדברים. "השופט מזוז ישב כדן יחיד וכעס על הלקוח שלי שאיחר. גם במהלך הדיון היו לו כל מני הערות מיותרות. בשלב מסוים ביקשתי בנימוס להוסיף טענה אחרי שהצד השני סיים את דבריו וגם בפרוטוקול ניתן לראות שביקשתי רשות. בתגובה אמר לי השופט "אני מנהל את הדיון". שאלתי אותו אם אני "באה לו ברע" ואז הוא צעק עליי "גברתי תסתום את הפה". עניתי לו שסמל המדינה תלוי מעל ראשו ואני לא מוכנה שידבר אליי ככה".

עוד מוסיפה עו"ד גוטליב "העובדה שהוא מדבר ככה מלמדת שזה שגור בפיו, שזו לא פעם ראשונה. אחרת כשהייתי עונה לו כמו שעניתי הוא לפחות היה מתנצל, במקום זה הוא העדיף להמשיך לגופו של דיון ועבר הלאה".

לאחר מכן פנתה עו"ד גוטליב לקלדנית בית המשפט על מנת לבדוק אם הדברים תועדו בפרוטוקול, אלא שזו סירבה לדבר עמה: "אם השופט מתנהג ככה לעורכי דין גם קלדני בית המשפט העליון מתייחסים אליך כאילו אתה אוויר", אמרה. "מה מצופה מאזרחים ומעובדי בית המשפט העליון כששופט בית המשפט העליון מתנהג כך? לאן אנחנו מגיעים? מעבר לכך שהתנהגות השופט חטאה חטא גדול לכללי האתיקה של השיפוט, היא חטאה לחובה המוסרית שלו כלפי אזרחי מדינת ישראל בכלל ולמתדיינים בפרט, לנהוג בהם כבוד, קודם כל כבוד".

לשאלה האם היא מתכוונת להגיש תלונה נגד השופט עונה עו"ד גוטליב "מבחינתי המטרה שלי היא לא ללחום על כבודי אלא לראות עוולה ולדאוג שהיא לא תישנה עוד פעם. אני מאמינה שהפרסום שלי בפייסבוק יגיע אליו ושהוא ישתדל לא לעשות את זה עוד פעם".

"אני לא פועלת משיקולי נקם, אני פועלת משיקולים ענייניים", היא מוסיפה. "הכי נורא שלולא היה לי פרוטוקול לא היו מאמינים לי. כמה מתדיינים מספרים לנו על התנהגויות בלתי נסבלות של נציגי מערך השיפוט ולא מאמינים להם? זאת חרפה. ומה היה עושה עו"ד פחות מיומן ממני? הוא היה מפחד לענות. זה יכול לשתק אותך. לשמחתי, כשאני נתקלת בגועל אני מרגישה בוז. אם אני רואה שמישהו מתנהג מגעיל, מצדי שיהיה ראש הממשלה, אני חשה בוז".

תגובת דוברות בתי המשפט:

"הדברים אכן נאמרו, לאחר התפרצויות חוזרות ונשנות של עורכת הדין לדברי השופט ולדברי באת כוח המדינה, תוך התנהלות בחוצפה ובחוסר כבוד כלפי בית המשפט. עורכת הדין אף נתבקשה מספר פעמים לדבר רק בתורה ולפי רשות של בית המשפט. השופט מזוז מצר על ההתבטאות החריגה והמיותרת, שלמרות האמור לעיל לא היה לה מקום".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה