שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המרוץ להתמחות 2019 יוצא לדרך! איך תבחרו את המקום המתאים לכם?

חדשות

המרוץ להתמחות 2019 יוצא לדרך! איך תבחרו את המקום המתאים לכם?, צילום: עו"ד רוני ניר. צילום: יח"צ
המרוץ להתמחות 2019 יוצא לדרך! איך תבחרו את המקום המתאים לכם?
25/10/2017, מערכת תקדין

בחירת מקום ההתמחות היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שמקבל כל משפטן והיא יכולה לקבוע את מסלול הקריירה כולו. פרויקט ייחודי של חברת מחשבות SmartJOB מסייע לסטודנטים למקסם את הסיכוי למצוא התמחות בפירמות המובילות בישראל

תקופת הלימודים היא תקופה חשובה מאוד. הסטודנטים משקיעים שעות ארוכות בקריאה של פס"דים ומאמרים, מגישים עבודות, משתדלים להגיע לכל ההרצאות, לסכם את מחברת הבחינה הטובה ביותר לקראת תקופת המבחנים ולהשיג את הציונים הגבוהים ביותר. חשבתם שזה מספיק? אז זהו שלא! בחירת מקום ההתמחות היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שמקבל כל משפטן והיא מהווה אבן דרך משמעותית להמשך דרכו המקצועית.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על אף שהנכם מודעים לחשיבות הרבה בבחירת מקום התמחות, יש לחדד ולהדגיש עד כמה תקופת ההתמחות היא קריטית מבחינת המשך הקריירה של כל סטודנט למשפטים. חשוב להבין כי קריירה מוצלחת נסללת כבר מצעדיו הראשונים של הסטודנט, תחילה בבחירת מוסד הלימוד ולאחר מכן בבחירת מקום ההתמחות - בחירה בעלת השפעה משמעותית על עתיד הקריירה המשפטית. סביר להניח כי מתמחה ימשיך להיות עורך דין בתחום בו עסק בהתמחות, או בתחומים משיקים, עד לסיום הקריירה שלו, ולכן החלטות המתקבלות בשלב מאוד מוקדם זה יכולות לקבוע את מסלול הקריירה שלכם כעורכי דין.

כאשר בוחרים מקום התמחות אין להמעיט כלל בחשיבותם של שיקולים כגון סיכויי ההישארות במשרד, השכר הנהוג, יחסי האנוש, שעות העבודה ומוניטין המשרד. במסגרת סקר שנערך ע"י פרויקט "שחקים" - פרויקט המתמחים המוביל בישראל של חברת מחשבות SmartJOB, דירגו הסטודנטים את הפרמטרים אשר השפיעו עליהם ביותר בעת בחירת מקום ההתמחות כאשר למקום הראשון הגיע נושא יחסי האנוש במשרד, אחריו מוניטין המשרד, ולמקום השלישי סיכויי ההישארות במשרד לאחר ההתמחות. למקומות הבאים הגיעו בדירוג שכר ותגמול, שעות העבודה וגודל המשרד.

חוויה אחרת של חיפוש התמחות

"פרויקט שחקים הוא פרויקט הדגל של החברה בנושא מתמחים", אומרת מנהלת הפרויקט, עו"ד רוני ניר. "מדובר בפרויקט ייחודי שהרעיון המרכזי בו הוא חשיפת הפירמות המובילות בארץ בתחום המשפט בפני הסטודנטים המצוינים והבולטים, הן בחיים והן בלימודים ולקדם אותם משמעותית במציאת התמחות במשרדים אלו. סטודנטים המשתתפים בפרויקט מלווים באופן אישי ע"י צוות הפרויקט, מסיירים במשרדים המובילים, כך שחווית חיפוש ההתמחות היא חוויה אחרת עבורם, חוויה ייחודית שמסייעת להם למקסם את הסיכוי למצוא התמחות בפירמות המובילות בישראל".

עוד מוסיפה עו"ד ניר: "בחירת מקום ההתמחות מעצבת את תחומי ההיכרות וההתמחות של הסטודנט. ככל שהסטודנט יהיה במקום התמחות טוב יותר, כך החוויה הראשונית, ההכרות עם העולם הפרקטי, תהיה טובה יותר ותוביל לחיבור טוב יותר בין המתמחה לבין עולם המשפט. התמחות טובה ומתאימה תשפיע בצורה חיובית על המשך התפתחות הקריירה, בכל נתיב בו יבחר הסטודנט להתמקצע".

היא מסכמת: "משרדים מטבעם, מעוניינים לגייס אליהם את הסטודנטים הטובים ביותר מן המוסדות הטובים ביותר מתוך ידיעה שאותם סטודנטים, בתום ההתמחות, יהיו העתודה של ההון האנושי שישרת את צרכי המשרד. שהרי, כשם שהסטודנטים מבקשים להשיג את ההתמחות הטובה, כך גם משרדי עורכי הדין, מעוניינים לגייס אליהם, את הסטודנטים הטובים ביותר עבורם".

לאתר הפרויקט: www.sky.smartjob.co.il/

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה