שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נהג אופנוע שלא הצליח לבצע בדיקת ינשוף הורשע בנהיגה בשכרות

חדשות

נהג אופנוע שלא הצליח לבצע בדיקת ינשוף הורשע בנהיגה בשכרות, צילום: צילום: Getty images Israel
נהג אופנוע שלא הצליח לבצע בדיקת ינשוף הורשע בנהיגה בשכרות
11/10/2017, ליאור שדמי שפיצר

הנהג שהתנהג בניידת משטרה שחנתה בצד הדרך נכשל בחמש בדיקות רצופות לאחר שלא הצליח לנשוף למכשיר כמות אוויר מספקת, ולאחר מכן סירב לבדיקת דם. ביהמ"ש קבע כי הנאשם ניסה למשוך זמן, ביודעו כי חלוף הזמן הוא קריטי לאמינות התוצאה, ועל כן נחשב כמי שסירב לבצע את הבדיקה

בית המשפט לתעבורה בירושלים הרשיע נהג אופנוע בנהיגה בשכרות ובקלות ראש ובגרימת נזק לניידת משטרה לאחר שקבע כי הוא הכשיל במכוון את בדיקת הינשוף, הכשלה העולה כדי סירוב.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

באוגוסט 2013 נהג הנאשם באופנוע לכיוון גשר הראל באזור ירושלים ופגע בניידת משטרה שנעצרה בצד הדרך כדי לסייע לרכב אחר שהיה תקוע בשולי הדרך. כתוצאה מההתנגשות, הפיל הנאשם את השוטר על הניידת וגרם לו חבלות, בעוד הוא עצמו הועף ונפל על הנתיב האמצעי של הכביש. על פי כתב האישום, הנאשם נהג בקלות ראש בכך שלא שמר מרחק מספיק המאפשר לו לעצור את רכבו ובכך שלא שם לב לרכב שעצר לפניו. עוד נטען כי הנאשם נהג באופנוע כשהוא שיכור, בכך שסירב לדרישת השוטר לתת דגימת אוויר נשוף או לבצע בדיקת דם לגילוי אלכוהול.

הבוחן המשטרתי שהגיע לזירת התאונה העיד כי הוא ביצע לנאשם ארבע בדיקות במכשיר הינשוף שבמהלכן נפח הנשיפה לא היה מספיק או שהנשיפה היתה פסולה, והתוצאה הסופית שהתקבלה בכל הבדיקות היתה "עבר זמן". הבוחן ביצע לנאשם בדיקה נוספת שגם היא לא צלחה, ולאחר שהנאשם טען בפניו כי הוא קיבל מכה בצלעות בעקבות התאונה, הוא הציע לקחת אותו לבית חולים לבדיקת דם, אך הנאשם סירב לעשות זאת. שוטר אחר שהגיע למקום בעקבות הדיווח על התאונה תחקר את הנאשם וביצע לו בדיקת נשיפון והתקבלה תוצאה "נכשל".

כתב האישום ייחס לנאשם עבירה של נהיגה בשכרות מכוח סירוב לבצע בדיקת ינשוף, המבוססת על החזקה כי מי שמסרב להיבדק בבדיקת שכרות היה שיכור בעת הנהיגה.

השופט נהיל מהנא הבהיר כי סירוב אינו חייב להיות מפורש במילים, וגם התנהגות מתחמקת ומכשילה יכולה להוות סירוב המקים את החזקה האמורה. במקרה זה, קבע השופט הוכח מעבר לספק סביר כי הנאשם הכשיל את הבדיקה בהתנהגותו על ידי אי נשיפת כמות אוויר מספקת . השופט ציין כי הנאשם לא הצליח לבצע חמש בדיקות ברצף וסירב לבצע בדיקת דם. רק לאחר שהוסברה לו משמעות הסירוב, ביקש הנאשם לבצע שוב בדיקת ינשוף אך השוטר סירב לכך.

עוד צוין כי אף שכישלון במתן כמות אוויר מספקת לדגימה כשלעצמו אינו מבסס סירוב למתן הדגימה, אולם במקרה זה, ברור היה כי מטרתו של הנאשם היתה למשוך זמן כדי להתחמק מביצוע הבדיקה, ביודעו כי חלוף הזמן הוא קריטי לאמינות התוצאה ובשלב מסוים הבדיקה הופכת בלתי אפקטיבית. גם הסירוב השני לבצע בדיקת דם אינו מוצדק בנסיבות אלה, וכשלעצמו מקים את החזקה כי הנאשם נהג בשכרות.

השופט קיבל את גרסת השוטרים לנסיבות התאונה, בין היתר מאחר שהנאשם בחר שלא להעיד בבית המשפט ואף נעדר מהדיונים, אף שאלו נדחו מספר פעמים לבקשת בא כוחו, וקבע כי התאונה אירעה עקב רשלנותו.

 

ת"ד 8428-03-15

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה