שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפשרה על עמוד "הצינור" קרסה: סכסוכים נוספים בדרך

חדשות

הפשרה על עמוד "הצינור" קרסה: סכסוכים נוספים בדרך, צילום: גיא לרר, הצינור. צילום מסך: ערוץ 10
הפשרה על עמוד "הצינור" קרסה: סכסוכים נוספים בדרך
09/10/2017, עו"ד לילך דניאל

סאגת "הצינור" מסרבת לגווע: לפני כשבוע דווח כי הושגה פשרה בסכסוך המתוקשר בין גיא לרר לערוץ 10 סביב עמוד הפייסבוק של "הצינור" המונה למעלה ממיליון לייקים, אלא שזו סוכלה ע"י פייסבוק שאף הגדילה ופתחה פתח לסכסוכים משפטיים נוספים סביב הבעלות על עמודים

הסכסוך סביב הבעלות בעמוד הפייסבוק של "הצינור" ממשיך להתנהל. לאחר שלפני כשבוע דווח על פשרה שהושגה בין ערוץ 10 לגיא לרר כעת מתברר שזו לא תוכל לצאת אל הפועל בשל התנגדותה של חברת פייסבוק, שמסרבת לתת יד להצעה לשכפל את העמוד על מנת לסיים את המחלוקות. לא זו אף זו, היא גם חזרה בה ממהלך דומה שעשתה בנוגע לעמוד "האח הגדול", דבר שעשוי לגרור סכסוך דומה בין שתי הזכייניות "קשת" ו"רשת" שהחליפו ביניהן את הזכויות בפורמט.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

סמוך לפני ראש השנה הגיש ערוץ 10 תביעה נגד לרר לבית הדין לעבודה בת"א, בה עתר להורות למגיש לשעבר להשיב את זכויות הניהול בעמוד בטענה כי הוא מהווה חלק בלתי נפרד ומהותי מהפקתה ושידורה של התכנית וכל פעילותו של לרר בעריכת וניהול העמוד נעשתה כחלק אינטגרלי מעבודתו. לרר מצדו טען בין היתר כי הקים את הדף מיוזמתו עוד לפני עליית התכנית ותחזק אותו בשעות הפנאי, וזאת ללא קשר לעבודתו ולתפקידו ומבלי שקיבל על כך שכר או הטבה כלשהי מהערוץ.

בשבוע שעבר נערך דיון בנושא בבית הדין האזורי לעבודה בת"א, אז הגיעו הצדדים לפשרה במסגרתה סוכם על פניה לחברת פייסבוק ישראל בבקשה לשכפול העמוד על כל הלייקים הכלולים בו, במטרה ליצור שני העתקים שלו שכל אחד יעבור לבעלות אחד מהצדדים. אלא שביממה האחרונה המהלך המוצע ירד מן הפרק לאחר שפייסבוק הודיעה שהיא לא תשכפל דפים, ואף חזרה בה מהפיצול שביצעה בעמוד התכנית "האח הגדול", שעברה מידי זכיינית ערוץ 2 "קשת" לזכיינית "רשת", באמתלה של "טעות מצערת". המשמעות: לא רק שהמהלך מסכל את הפשרה סביב עמוד "הצינור" אלא שייתכן שכעת נחזה בסכסוך משפטי נוסף שבמרכזו בעלות בעמוד פייסבוק בעל מספר עוקבים ניכר.

אלא שכפי הנראה לא מדובר במחלוקות היחידות הנוגעות לעמודי פייסבוק השייכים לתכניות פופולאריות שהחליפו ידיים: היום גם דווח ב"דה מרקר" שערוץ 10 פותח חזית גם מול גיא פינס סביב אותו נושא, לאחר שהמגיש הפופולרי עבר עם תכניתו ל"רשת". גם במקרה הזה טוען ערוץ 10 לבעלות בעמוד הפייסבוק של התכנית, בעוד פינס מסרב לוותר.

עו"ד הלל סומר, אחד מעורכי הדין שמייצגים את גיא לרר בהליך מול ערוץ 10, כתב בפייסבוק "בהסדר הפשרה אליו הגענו בבית הדין לעבודה נערכנו לאפשרות שפייסבוק תסרב לשכפול. הצדדים הסכימו במקרה כזה על דיון משפטי מהיר מאד, ובית הדין לעבודה קבע למקרה כזה יום דיון יחיד, במהירות שיא, לסוף דצמבר. הצדדים גם הסכימו על הסדרי ביניים שיחולו עד אז. אז בהעדר הפתעות נוספות, התיק יוכרע לגופו במהירות רבה, ואני מקווה שלטובתנו".

אך האם צו שיפוטי יכול "להכניע" את ענקית האינטרנט העצומה? אם יש דבר שהמקרים הללו מבליטים הוא כיצד הנכסים הדיגיטליים, שכולנו רואים בהם כ"רכוש" שלנו לכל דבר, בין אם מדובר בפרופיל אישי ברשת חברתית או בדף עסקי, הם למעשה בשליטתו של גורם אחד שעל פיו יישק דבר – פייסבוק הראתה וממשיכה להראות לכולם שהיא "הבוס" ושהיא עצמאית לחלוטין בהחלטותיה ובשיקול דעתה כיצד לנהוג במקרים מעין אלו ללא קשר לפשרה או הסכמה בין המשתמשים לבין עצמם. עוד מדגים המקרה כיצד הפכו נכסים דיגיטליים לנכס ממשי לכל דבר, בעל ערך כספי-כלכלי לא מבוטל, ואת החשיבות בהסדרת נושא הבעלות שבהם מראש. כפי שאמר ל"תקדין" בעבר עו"ד יורם ליכטנשטיין, שאף הוא נמנה עם צוות ההגנה של לרר - "מעסיק חייב לכלול בהסכמים שלו מדיניות מחשבים, טכנולוגיה ומדיה חברתית. היום אלו אמצעים שמשמשים כמעט כל עסק והדין עדיין לא יודע להתנהל לגביהם בצורה הכי יעילה. בלעדי הסכם, תאלצו להשקיע כספים רבים בעורכי דין ולקחת סיכון שבית המשפט ידחה את בקשתכם ולכן הבינו מה אתם רוצים להשיג מראש וודאו שעורך הדין שלכם שמבין בנושא יודע להשיג לכם אותם בהסכם מבעוד מועד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה