שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד המעורבים בתקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב

חדשות

כתב אישום נגד המעורבים בתקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב, צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד המעורבים בתקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב
08/10/2017, עו"ד לילך דניאל

אירוע התקיפה, שהתרחש לפני יום כיפור ותועד בצילום מצלמות האבטחה, מגיע לבית המשפט: פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום כתב אישום כנגד ארבעה מהתוקפים וכן נגד הצעירה אליה קדוש, שלפי הנטען יזמה את התקיפה לאחר שלא הייתה מרוצה מהטיפול הרפואי שקיבלה

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי ואברהם יוספוב בגין קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא. כמן כן נאשמת אליה קדוש בעבירות איומים ותקיפת שוטרים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד לבנת מלמד, ארבעת הנאשמים מיסייב, ביטון, אלפסי ויוספוב הם מכרים של בן זוגה של קדוש, דוד אמויאל. ביום 28.9.17 בשעה 01:00 לערך הגיעה קדוש מלווה במיסייב לבית החולים איכילוב בתל אביב לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון בית החולים החלה קדוש לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי, בטענה כי אינה מטופלת כראוי. אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון, במטרה למנוע ממנה לתקוף את מי מהצוות הרפואי, וזאת לאחר שהבחין כי ניסתה למשוך את שפופרת הטלפון מידיה של אחות במיון. בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם" וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

מספר שעות לאחר מכן הגיעו ארבעת הנאשמים ואמויאל אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן, נכנסו ארבעת הנאשמים ואמויאל לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו ארבעת הנאשמים ואמויאל לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו. בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב. אז יצאו השאר מהרכב ותקפו את המאבטח בחוזקה וללא רחם, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו, שוב ושוב, כל אחד על פי יכולתו, באמצעות אגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי.

משהוזעקו שוטרים אל בית החולים במטרה לסייע לצוות האבטחה, עוכבה קדוש בשל חשד לקשר עם ארבעת הנאשמים ואמויאל. קדוש ניסתה לעזוב את שטח המיון ולא נענתה להוראותיה של אחת השוטרות, תוך שהתקרבה אליה באופן מאיים וקראה לעברה כינויי גנאי וקללות. כאשר ביקשו לאזוק אותה תקפה קדוש את השוטרת, תחילה באמצעות שתי מכות אגרוף לכיוון פניה ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. בהמשך ניסתה קדוש גם לתקוף את השוטרים באמצעות בעיטות עד שנאזקה ברגליה.

נוסף לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרם של מיסייב, ביטון, אלפסי ויוספוב עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם, וכן להורות על הארכת תנאי מעצר הבית ויתר תנאי השחרור שנקבעו בעניינה של קדוש, עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה. בבקשת המעצר נכתב כי "חומרת העבירות, נסיבות ביצוען, חבירת המשיבים יחד במטרה להוציא תכניתם אל הפועל, כמו גם העובדה כי אלימות כלפי אנשי הצוות הרפואי הפכה מכת מדינה באופן המחייב מלחמה והוקעה, בנוסף על הימלטות המשיבים לאחר ביצוע העבירות, נסיבות תפיסתם על ידי משטרת ישראל והכל בשילוב עברם הפלילי. כל אלה, לעמדת המבקשת, מבהירים כי לא ניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת מן המשיבים אלא באמצעות מעצרם מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:234
קומיט וכל טופס במתנה