שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסכם קיבוצי חדש ישפר את תנאי אלפי עובדי הנהלת ביהמ"ש

חדשות

הסכם קיבוצי חדש ישפר את תנאי אלפי עובדי הנהלת ביהמ"ש, צילום: בית המשפט העליון. צילום: שפרה לויתן
הסכם קיבוצי חדש ישפר את תנאי אלפי עובדי הנהלת ביהמ"ש
04/10/2017, ליאור שדמי שפיצר

ההסכם, שיחול על כ-3,000 עובדי הנהלת בתי המשפט ברחבי הארץ בכל ערכאות השיפוט, כולל בין היתר מענקים, קידומי דרגות והגדלה של התוספת הייחודית הניתנת לעובדים מדי חודש. בנוסף, הוסכם על תוספת שכר המותנית בהגדלת שעות עבודת המזכירויות במטרה לשפר את השירות הניתן לאזרח

משרד האוצר, ההסתדרות,הנהלת בתי המשפט ונציגות העובדים חתמו אתמול (ג', 3.10) על הסכם קיבוצי חדש העוסק ברפורמה בבתי המשפט. ההסכם, שהושג לאחר משא ומתן ממושך בין הצדדים, יחול על כ-3,000 עובדי הנהלת בתי המשפט ברחבי הארץ, בכל הדירוגים ובכל ערכאות השיפוט, בהם עובדי מנהלה, עובדי מטה וקלדניות, ונועד להביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בין היתר, כולל ההסכם חלוקת מענק בגובה 29 אלף שקל לכלל העובדים, אשר יחולק בארבע פעימות במהלך שנות ההסכם. העובדים יקודמו בדרגה אחת באוגוסט 2020, מהלך אשר ישפר את שכרם. לצד זאת, תגדל "תוספת בתי המשפט" הייחודית הניתנת לעובדים אחת לחודש, ב-200 שקל לחודש, וייהנו ממנה בעיקר העובדים בעלי הדרגות הנמוכות.עוד הוסכם על תוספת שכר המותנית בהגדלת שעות עבודת המזכירויות ובכך משפרת את השירות הניתן לאזרח.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, ערן יעקב, ציין במעמד החתימה כי "מדובר בהסכם משמעותי הכולל יישום תכנית אסטרטגית שתשפר באופן ניכר את איכות השירות לאזרח, וזאת על ידי יצירת תמריצים לעובדים למתן שירות איכותי ויעיל. כמו כן, ההסכם ייטיב עם העובדים החלשים בהנהלת בתי המשפט, בכל הנוגע לתנאי העסקתם ויפעל למען צמצום פערים חברתיים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר כי "ההבנות אליהן הגענו במהלך המשא ומתן, כשלנגד עינינו עמדו כל העת טובת ההון האנושי בבתי המשפט במקביל לשיפור השירות הציבורי, מביאות בשורה אמיתית לכלל עובדי בתי המשפט. אני רוצה להודות לכל הגורמים המעורבים במהלך המשא ומתן על שיתוף הפעולה שאפשר בסופו של דבר לגשר על הפערים ולחתום היום על הסכם שמכבד את ציבור העובדים ויאפשר לו להמשיך לבצע את עבודתו נאמנה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה