שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוצאת אזרחות אירופאית - ספרדית ופורטוגלית

חדשות

הוצאת אזרחות אירופאית - ספרדית ופורטוגלית, צילום:
הוצאת אזרחות אירופאית - ספרדית ופורטוגלית
03/10/2017, כתיבת מומחים

יתרונות רבים, בדמות אפשרויות שאינן עומדות לרשות כל אחד, הם מנת חלקם של ישראלים המחזיקים, לצד אזרחותם הישראלית, אזרחות נוספת ממדינה החברה באיחוד האירופי, אזרחות ההופכת אותם זכאים לקבל דרכון אירופאי. כך למשל יכולים בעלי דרכון אירופאי להתגורר בכל מדינה באיחוד האירופי ללא צורך באשרה כלשהי, ניתן לעבוד בכל רחבי האיחוד האירופי, ללמוד במוסדות אקדמיים שם, לקבל הטבות המגיעות לסטודנטים (כגון לימודים חינם, סיוע בשכר דירה, פטור ממבחני כניסה, קבלת קצבת מחייה חודשית), לרכוש נכסי נדל"ן, לפתח קשרים עסקיים, לטייל בעולם ביתר קלות (בעלי דרכון אירופאי פטורים מן הצורך לקבל ויזה לארה"ב, אוסטרליה ועוד) , ליהנות מחופש תנועה מוחלט בכל רחבי האיחוד האירופי ועוד. לאור שלל הדלתות הנפתחות בפני מי שלהם אזרחות ממדינה החברה באיחוד האירופי אין זה פלא שישראלים רבים מעוניינים להשיג כזו לעצמם ולבני משפחותיהם.

שורשי רובן המוחלט של המשפחות היהודיות בישראל נטועים בתפוצות, ברבות השנים גברה ההכרה במדינות מערב אירופאיות שונות בזכותם של ישראלים שהינם צאצאים ליוצאי מדינות אלה לשוב ולהיות אזרחים בהן. 

ספרד ופורטוגל הצטרפו לאיחוד האירופי כבר בשנת 1986 והן חברות מלאות בו (להבדיל למשל מפולין והונגריה). משרד עורכי דין גולן ושות' מתמחה בהשגת אזרחות פורטוגלית ואזרחות ספרדית עבור ישראלים יוצאי ספרד, תורכיה, יוון, צפון אפריקה, בולגריה, הולנד, אנגליה, ארצות הבלקן ועוד. עו"ד יהונתן גולן הוא מן המובילים בארץ בתחום זה, משרדו מטפל ברוב הבקשות של ישראלים לקבלת אזרחות פורטוגלית.

הוצאת אזרחות פורטוגלית

בשנת 2015 נכנס לתוקפו חוק בפורטוגל שמטרתו להקל קבלת אזרחות לצאצאי משפחות היהודים האנוסים והמגורשים מפורטוגל (הקהילה היהודית בפורטוגל נחשבה לחלק מיהדות ספרד ורבים מבניה גורשו מארץ מולדתם זו עת התחולל גירוש ספרד בשנת 1492). כיום, כדי לקבל אזרחות פורטוגלית יש להוכיח קשר משפחתי לפורטוגל, אחת האפשריות היא קבלת תעודה המעידה על קשר כזה מטעם הקהילה היהודית בפורטוגל. שם משפחה בעל ניחוח פורטוגזי או כזה שהיה נפוץ בקרב יהודי פורטוגל, שימוש בשפה הפורטוגזית או בלאדינו, תעודות המעידות על קשרי דם, כל אלה ועוד בכוחם לסייע בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי.

הוצאת אזרחות ספרדית

בספרד אושר לאחרונה (יוני 2015) חוק, המעניק אזרחות ספרדית לצאצאי המגורשים מספרד במהלך שהתרחש בסוף המאה ה - 15, מבלי להתגורר בספרד או לוותר על אזרחות קיימת. ההערכה היא כי כיום בעולם חיים מעל שלושה מיליוני צאצאים לאותו גירוש, אשר הם כעת זכאים לקבלת אזרחות ספרדית בהוכחת קשר משפחתי אל המגורשים.

במשרד עורך דין יהונתן גולן ושות', מן המשרדים המובילים בארץ גם בתחום הוצאת דרכון ספרדי וקבלת אזרחות ספרדית, ממליצים לא להמתין לאישור החוק אלה להקדים ולהתחיל בהליך הגשת הבקשה לשלטונות ספרד כבר היום, זאת משום שצפויה הגבלה של שנתיים ממועד אישור החוק להגשת בקשות כאלה.

לאור החקיקה החדשה בפורטוגל והחוק החדש שיכנס בקרוב לתוקפו בספרד, ההערכות הן שמאות אלפי ישראלים זכאים כיום לקבל אזרחות פורטוגלית או ספרדית. רק אלפים בודדים ניצלו עד כה זכאותם זו.

מי שמבינים את היתרונות העצומים הטמונים בקבלת אזרחות ממדינה החברה באיחוד האירופי וקיים סיכוי כזה או אחר שהינם עומדים בקריטריונים, טוב יעשו אם יפנו ללא דיחוי אל משרד עורכי דין המתמחה בתחום זה.

משרד עורך דין יהונתן גולן ושות' מטפל בהוצאת דרכון פורטוגלי או הוצאת דרכון ספרדי וידע לקבוע אם גם אתם תוכלו לקבל אזרחות מאחת ממדינות אלה, לבחור בדרך הפעולה היעילה ביותר בה יש לנקוט כדי לממש זכאותכם ולטפל עבורכם בהליך באופן שיבטיח הצלחתו. ההליך כולו עשוי לארוך פחות מחצי שנה ועלותו תסתכם בכמה אלפי שקלים בלבד.

משרד עורך דין יהונתן גולן ושות' - רח' י.ד. ברקוביץ' 4, תל-אביב, 03-556161

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה