שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסכסוך על עמוד "הצינור" מגיע לבית הדין: ערוץ 10 תובע את גיא לרר

חדשות

הסכסוך על עמוד "הצינור" מגיע לבית הדין: ערוץ 10 תובע את גיא לרר, צילום: גיא לרר, הצינור. צילום מסך ערץ 10
הסכסוך על עמוד "הצינור" מגיע לבית הדין: ערוץ 10 תובע את גיא לרר
24/09/2017, עו"ד לילך דניאל

קצת לפני החג הגיש הערוץ תביעה לבית הדין לעבודה בה תבע להורות למגיש לשעבר גיא לרר להשיב את זכויות הניהול בעמוד, המכיל למעלה ממיליון עוקבים. לרר בתגובה שיגר "איום" אל מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, במה שבהחלט יכול היה לשמש כאייטם יוצא דופן ב"צינור"

הסכסוך על דף הפייסבוק הפופולארי של תכנית "הצינור" בערוץ 10 עובר לפסים משפטיים: קצת לפני החג הגיש הערוץ תביעה נגד המגיש לשעבר גיא לרר לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. בתביעה ביקש הערוץ להצהיר כי זכויות הניהול והעריכה הן זכויותיו ורכושו של הערוץ ולהורות ללרר, המחזיק כיום בהרשאות הניהול בעמוד המכיל למעלה ממיליון עוקבים, להשיבן אליו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לטענת הערוץ בכתב התביעה, אותו הגיש באמצעות משרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', בין עמוד הפייסבוק לבין התכנית יש קשר ענייני הדוק, שכן הוא נושא את שמה של התכנית, מקושר אליה והתכנים המועלים אליו קשורים בעיקרם לתכנית. לכן, לדברי הערוץ, הוא מהווה חלק בלתי נפרד ומהותי מהפקתה ושידורה. עוד נטען כי כל פעילותו של לרר בעריכת וניהול העמוד נעשתה כחלק אינטגרלי מעבודתו בערוץ וכי עליו להשיב את העמוד כשם שעובד חייב להשיב למעסיק את הרכב שקיבל עם סיום עבודתו.

בתוך כך שולל הערוץ את טענותיו של לרר כי היה "כתב ספורט" בלבד וכי הגשת התכנית וניהול דף הפייסבוק נעשו באופן עצמאי ובזמנו הפנוי. "גם עובד שמבצע פעולות עבור המעסיק ובמסגרת תחומי העבודה מיוזמתו, וגם ללא בקשה מפורשת של המעסיק לעשות פעולה פלונית  - עדיין עושה כן במסגרת עבודתו", נטען בתביעת הערוץ. עוד דוחה הערוץ את הטענה כי לרר מימן מכיסו את הפעלת העמוד וטוען כי הדבר נעשה ללא רשותו וללא היתר מצדו. נוכח האמור, נטען כי התנהלותו של לרר בסירובו להשיב את זכויות הניהול בעמוד מהווה "בריונות", הפרת הסכם העסקתו בערוץ, הפרת חובת תום הלב והנאמנות שלו וערוץ ועשיית עושר ולא במשפט.

בתגובה לקבלת התביעה פרסם לרר בעמוד הפייסבוק שלו תמונה בה הוא מצולם לצד זר פרחים גדול שעליו מתנוסס מכתב הממוען למנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי: "חברי", מציין לרר במכתב, "קיבלתי את כתב התביעה שלך ערב החג וביום הולדתי. ידוע לך היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי. צר לי שהדברים הגיעו לבית המשפט אבל אני לא שוכח 12 שנים נהדרות ולא מצליח למחוק את האהבה העצומה שיש לי למקום שהיה לי כבית ולכן מהיום כל האיומים והתביעות המשפטיות שלכם יענו, נוסף על התשובה המשפטית, גם בזר פרחים אישי שישוגר אליך הביתה".

לאתר "אייס" מסר לרר בתגובה כי "צר לי, אחרי 12 שנות עבודה וחברות ללמוד מהתקשורת על הגשת התביעה. צר לי במיוחד כי הסכם לפשרה הוגנת ובוגרת כבר הושג. בערוץ 10 יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי ולכן כל כך עצוב לי להיגרר להליך הזה. אם זו המתנה שלהם על 12 שנות שירות ועל יום הולדתי שחל היום אז נראה לי שאפשר היה להסתפק בכרטיס ברכה. חג שמח".

לקריאה נוספת ראו:

מיליון לייקים לא הולכים ברגל: למי באמת שייך העמוד של "הצינור" בפייסבוק?

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:65
קומיט וכל טופס במתנה