שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נסגר התיק נגד חובש במחנה אושוויץ שהואשם בסיוע לרצח 3,681 בני אדם

חדשות

נסגר התיק נגד חובש במחנה אושוויץ שהואשם בסיוע לרצח 3,681 בני אדם , צילום: צילום: גטי ישראל
נסגר התיק נגד חובש במחנה אושוויץ שהואשם בסיוע לרצח 3,681 בני אדם
14/09/2017, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש בגרמניה הודיע כי הוא מסיים את משפטו של הוברט זפקה בן ה-96 הסובל מדמנציה, לאחר שנקבע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. התביעה נגד זפקה התבססה בין היתר על יומנה של אנה פרנק, ששהתה באושוויץ באותה תקופה ותיעדה את מעשי הזוועה של הנאצים

בית המשפט של מדינת ניוברנדנבורג שבגרמניה הודיע כי הוא מסיים את משפטו של הוברט זפקה בן ה-96, שהיה חובש במחנה ההשמדה אושוויץ והואשם בסיוע לרצח 3,681 בני אדם, כך מדווח השבוע אתר jurist. בית המשפט קבע כי זפקה, הסובל מדמנציה, אינו כשיר לעמוד לדין וסיים את ההליכים נגדו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

התביעה נגד זפקה התבססה, בין היתר, על יומנה של אנה פרנק, ששהתה במחנה ותיעדה את מעשי הזוועה של הנאצים, עד שהועברה מאוחר יותר למחנה הריכוז ברגן בלזן ושם מתה מטיפוס.

התובעים במשפטו של זפקה טענו כי יחידת הרפואה שבה שירת הניחה את גבישי חומרי ההדברה מסוג ציקלון B בתאי הגזים באושוויץ, שם נהרגו עד 6,000 יהודים ביום. עוד נטען כי זפקה היה אחראי, בין היתר, למתן זריקות קטלניות לאסירים, בהם אסירים יהודים. זפקה לא הכחיש ששירת באושוויץ, אך טען כי הוא לא ראה ולא השתתף בשום רצח. עורך דינו טען כי זפקה ידע שאנשים נרצחים באושוויץ, אך הוא מעולם לא השתתף בהרג.

משפטו של זפקה, שהיה אמור להתחיל בפברואר 2016, נדחה מספר פעמים לאחר שמומחים קבעו כי הוא אינו ראוי לעמוד לדין בשל הדמנציה שממנה הוא סובל. המשפט נדחה שוב לאחר שהתובעים טענו למשוא פנים מצד השופטים, ושלושה שופטים נפסלו מההליך בשל כך.

אתר jurist מדווח כי ישנה עלייה בכתבי האישום המוגשים לבתי המשפט בגרמניה נגד חברי המפלגה הנאצית לשעבר בגין פשעי מלחמה. הרשעתו של ג'ון דמיאניוק בשנת 2011 באשמת סיוע לרצח של כ-29 אלף איש במחנה סוביבור אולי תרמה לכך, שכן עד שנת 2011, התובעים הגרמנים בחרו לעתים קרובות לא להעמיד לדין את מי שראו בהם "בורג" במערכת ולא חברים פעילים במכונת המלחמה הנאצית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:238
קומיט וכל טופס במתנה