שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: העתיק מאגרי מידע ללא הרשאה וסחט באיומים בכירים בבנק יהב

חדשות

אישום: העתיק מאגרי מידע ללא הרשאה וסחט באיומים בכירים בבנק יהב , צילום: צילום: Getty images Israel
אישום: העתיק מאגרי מידע ללא הרשאה וסחט באיומים בכירים בבנק יהב
05/09/2017, עו"ד לילך דניאל

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום כתב אישום נגד עובד לשעבר של חברת הדיוור הישיר "אקטיב טרייל", שלפי הנטען חדר למערכות החברה ללא הרשאה, העתיק מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש אודות מיליוני אנשים וסחט באיומים בכירים בחברה ובבנק יהב

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד ליאור שרעבי, תושב פרדס חנה כבן 32, בגין עבירות של סחיטה באיומים המביאה לידי מעשה, סחיטה באיומים, ומספר עבירות של פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת. לפי הנטען, חדר שרעבי למערכות החברה בה עבד, העתיק מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש אודות מיליוני אנשים ואיים על בכירים בחברה ובבנק יהב כי יפרסם את המידע ב"רשת האפלה" אם לא יענו לדרישותיו הכספיות. הוא נתפס לאחר ששוטרים התחזו לנסחטים והצליחו לסכל את מימוש הסחיטה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד איתי גוהר, נטען כי שרעבי, עובד לשעבר של חברת "אקטיב טרייל" המספקת שירותי דיוור ישיר לאלפי לקוחות, נהג לחדור למערכות הממוחשבות של החברה ללא הרשאה ולהעתיק מאות מאגרי מידע שהיו מאוחסנים בשרתיה. בדרך זו, העתיק שרעבי לפי הנטען והחזיק ברשותו מאות מאגרי מידע המכילים מידע פרטי ורגיש על מיליוני אנשים.

בהמשך, ביצע שרעבי לכאורה מסכת של "סחיטה מקוונת" במסגרתה שלח בעשרות הזדמנויות שונות הודעות דואר אלקטרוני מאיימות לבכירים בבנק יהב ובאקטיב טרייל ואיים עליהם שאם לא יעבירו אליו מיליוני שקלים במטבע הווירטואלי "ביטקוין" הוא יפרסם ב"רשת האפלה" (Darknet) וכן יעביר לעיתונאים מאגרי מידע השייכים לבנק ולחברה ואשר פרסומם עלול להסב להם נזקים כלכליים ניכרים.

בשלב מסוים פנו המתלוננים למשטרה, אז נכנסו השוטרים בנעלי הנסחטים מהבנק וניהלו משא ומתן מקוון מול שרעבי. כתוצאה מכך, עלה בידי המשטרה לסכל את מימוש הסחיטה, למעט 2,000 שקלים ששולמו במטבע הווירטואלי ביטקוין לפי דרישתו. 

עוד נטען כי שרעבי השתמש במאגרי המידע שלקח משרתי החברה ובעזרת חיתוכים סטטיסטיים שונים יצר רשימות של אנשים אמידים. את הרשימות שיצר, מכר בהזדמנויות שונות לבית השקעות שחיפש פרטי התקשרות של משקיעים פוטנציאליים על מנת לשווק להם את שירותיו.

כתב האישום הוגש לאחר חקירה של יחידת הסייבר בלהב 433, בשיתוף יחידת המו"מ באגף המבצעים של משטרת ישראל ובסיוע הרשות הלאומית להגנת הסייבר במשרד ראש הממשלה. בפרקליטות מציינים כי תהליך העבודה המאומץ והמשולב שהתקיים במקרה זה מנע נזק ניכר שהיה עלול להיגרם לבנק, לחברת אקטיב טרייל ולפרטיותם של מיליוני האנשים שפרטיהם האישיים היו בידי הנאשם. במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה