שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ זנדברג ליועמ"ש: חקור הונאת בחירות בשל שיחות נתניהו עם אדלסון ורגב

חדשות

ח"כ זנדברג ליועמ"ש: חקור הונאת בחירות בשל שיחות נתניהו עם אדלסון ורגב, צילום: בנימין נתניהו. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
ח"כ זנדברג ליועמ"ש: חקור הונאת בחירות בשל שיחות נתניהו עם אדלסון ורגב
04/09/2017, עו"ד לילך דניאל

חברת הכנסת ממר"צ פנתה במכתב ליועמ"ש על רקע פרסום שיחותיו של נתניהו עם עורך "ישראל היום" עמוס רגב ובעל העיתון שלדון אדלסון. לטענת זנדברג, הצלבת מועדי השיחות עם כותרות העיתון בבקרים שלאחריהן מעלה חשד מובהק כי מערכת העיתון סרה למרותו של נתניהו

ח"כ תמר זנדברג ממר"צ פנתה היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב דרישה לפתוח בחקירה בחשד ל"הונאת בחירות חמורה וחסרת תקדים" הכוללת תרומה אסורה על פי חוק מימון מפלגות, שקיבל נתניהו מאנשי "ישראל היום" והפצת תעמולת בחירות אסורה ע"י העיתון. זאת, על רקע פרסומו של העיתונאי רביב דרוקר בחדשות ערוץ 10 שבו נחשפו מועדי שיחותיו של רה"מ ושר התקשורת דאז לבין העורך הראשי של העיתון לשעבר, עמוס רגב, והבעלים והמו"ל, שלדון אדלסון.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לטענת זנדברג במכתב, "הצלבת מועדי השיחות עם כותרות העיתון בבקרים שלאחריהן, בעיקר בתקופת מערכות הבחירות של 2013 ו-2015, מעידה על התנהלות שיטתית במסגרתה שוחח רה"מ פעמים רבות עם בכירי העיתון סמוך לשעות סגירת המהדורות, ערב פרסומן של כותרות המשרתות באופן חד וברור את מטרותיו הפוליטיות של נתניהו ומשפחתו".

כתמיכה בטענות אלו הביאה זנדברג מספר דוגמאות, המהוות לשיטתה חלק קטן ממגמה ברורה ממנה עולה חשד מובהק שמערכת ישראל היום סרה למרותו של נתניהו, שהיה לכאורה זה שהכתיב את סדר יומו וכותרות העיתון והיווה מעין "עורך על".

עוד טענה כי פרסום השיחות סותר באופן חד משמעי את התצהיר שהגיש שלמה פילבר, יו"ר מטה הליכוד דאז ומנכ"ל משרד התקשורת כיום לועדת הבחירות המרכזית ערב הבחירות בשנת 2015, לפיה לליכוד ולנתניהו אין ולא היה כל קשר של שליטה או קשר ארגוני כלשהו עם מערכת ישראל היום או עם עיתונאים הכותבים בו, שהיה בו כדי להשפיע על שיקולי העריכה של העיתון, על תכניו או הקמתו.

נוכח האמור, דורשת ח"כ זנדברג מהיועמ"ש לפתוח בחקירה בחשד למה שהיא מגדירה "הונאת בחירות חמורה וחסרת תקדים" הכוללת תרומה אסורה על פי חוק מימון מפלגות, שקיבל נתניהו מאנשי "ישראל היום", הפצת תעמולת בחירות אסורה ע"י העיתון והגשת תצהיר כוזב ע"י פילבר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה