שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה נגד מארגני המופע של "קווין": הפרו לכאורה חובות נגישות לאנשים עם מוגבלות

חדשות

תביעה נגד מארגני המופע של "קווין": הפרו לכאורה חובות נגישות לאנשים עם מוגבלות, צילום: צילום: Thinkstock
תביעה נגד מארגני המופע של "קווין": הפרו לכאורה חובות נגישות לאנשים עם מוגבלות
20/08/2017, עו"ד לילך דניאל

בתביעה, על סך 186 אלף שקל שהוגשה ע"י נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, נטען כי חברת הכרטיסים "לאן" וחברת ההפקה של האירוע הפרו את תקנות הנגישות לשירות במופע שנערך בפארק הירקון כלפי שלושה אנשים עם מוגבלויות, החל משלב הזמנת הכרטיסים לאזור הישיבה הנגיש במופע ועד המופע עצמו

לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנות שהותקנו מכוחו, על נותני שירות ציבורי חלה החובה לפרסם את התאמות הנגישות שבוצעו במקום וכן לספק מידע מקיף אודותיהן לאדם עם מוגבלות. כמו כן, דורשות התקנות כי במופע במקום ציבורי פתוח יוקם אזור ישיבה נגיש עבור אנשים עם מוגבלות בניידות ומלוויהם. אזור זה אמור להיות מיועד לכלל האנשים עם מוגבלות בניידות, ללא קשר להתניידותם בכסא גלגלים או בלעדיו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בספטמבר 2016 נערך בפארק הירקון בת"א מופע משותף של להקת "קווין" והזמר אדם למברט. לפי כתב התביעה, שהוגש לפני מספר ימים לבית משפט השלום בתל אביב ע"י נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות באמצעות עורכת הדין לילך אברוך, הפרו הנתבעים את חובות הנגישות כלפי שלושה אנשים הסובלים ממוגבלות בניידות ואינם נזקקים לכסאות גלגלים. לפי הנטען, שלושתם חוו קשיים רבים בהזמנת כרטיס לאזור הנגיש במופע, תוך שנאמר להם כי מדובר באזור המיועד לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים בלבד. לגבי שתיים מהם נטען כי הגיעו למקום הישיבה הייעודי, שם זכו ליחס משפיל ומזלזל ואף גילו כי כלל לא נשמרו עבורן כיסאות מותאמים.

במקרה השלישי, כך נטען, נאלץ התובע לרכוש כרטיסים למתחם ה-VIP במופע בעלות כוללת של כ-2,900 שקלים (פי 4 מעלות כרטיס רגיל), מתוך הבטחה כי מדובר במתחם נגיש ונוח, הקרוב לחניה. במועד האירוע הציג התובע את כרטיס הVIP שלו בכניסה לחניון, אולם להפתעתו החניה לא הייתה קרובה למקום המופע והדרך כלל לא הייתה נגישה. נוכח העדר הנגישות בדרך המובילה מהחניה למופע, נאלץ התובע ללכת יותר מקילומטר וחצי ברגל וכשסוף סוף הצליח להגיע למתחם ה-VIP  הוא היה באפיסת כוחות מהדרך הקשה שהייתה לו ולא הצליח ליהנות מהמופע עצמו.

לטענת עורכת הדין אברוך, כל ההתנהלות המתוארת בכתב התביעה הייתה משפילה, מבזה ואינה מכבדת את זכויותיהם של השלושה בהתאם לחוק השוויון ולתקנות נגישות לשירות.

אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ציין: "השתתפות שוויונית בחיי תרבות ופנאי  היא זכות בסיסית  ולא מותרות. בשלושה מקרים שונים אנו רואים כיצד נותני שירות התייחסו באופן מזלזל ומשפיל לאנשים עם מוגבלות, ומנעו מהם לקחת חלק באירוע באופן מכבד ועצמאי. אני מקווה שמקרים אלה לא ישנו, ואם כן , נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תמשיך לפעול על מנת לאכוף את דרישות החוק, עד שערכיו יוטמעו באופן מלא".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:92
קומיט וכל טופס במתנה