שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: התחפש לזקן וניסה לשדוד בנק וחנות תכשיטים באמצעות אקדח אוויר

חדשות

כתב אישום: התחפש לזקן וניסה לשדוד בנק וחנות תכשיטים באמצעות אקדח אוויר , צילום: צילום: istock
כתב אישום: התחפש לזקן וניסה לשדוד בנק וחנות תכשיטים באמצעות אקדח אוויר
08/08/2017, ליאור שדמי שפיצר

תושב בני ברק ביצע סדרת מעשי שוד בסניפי בנק, בחנות תכשיטים ובחנות להחלפת כספים, כשהוא עוטה על עצמו מסכת פנים וכפפות הנחזות להיות פניו וידיו של אדם מבוגר, במטרה לטשטש את זהותו. באמצעות אקדח אוויר היורה כדוריות הטיל הנאשם אימה על קורבנותיו ושדד כספים ותכשיטים בסך כולל של מאות אלפי שקלים

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה אתמול (ב', 7.8) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26, בגין שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות שביצע באמצעות אקדח אוויר שרכש.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד דיה בן אסא, הנאשם, יליד רוסיה. היגר עם משפחתו לארה"ב ובשנת 2014 עלה ארצה לבדו. הנאשם תכנן לבצע מספר מעשי שוד, ולצורך כך רכש מסכת פנים וכפפות ידיים הנחזות להיות פניו וידיו של אדם מבוגר, במטרה לטשטש את זהותו ולשוות לו מראה של אדם זקן. במסגרת התכנית, רכש הנאשם אקדחי אוויר המסוגלים לירות כדוריות וביכולתם לסכן ולפגוע, כאשר אלו נחזו להיות אקדחים המסוגלים להמית. כל זאת במטרה להטיל אימה על קורבנותיו ולגרום להם לציית לדרישותיו ולמסור לידיו כספים וחפצים יקרי ערך.

בכתב האישום נטען כי הנאשם ניסה לשדוד סניף בנק בתל אביב, כאשר הוא עוטה על ראשו את המסכה, עונד משקפי שמש כהים על גביה, עוטה לידיו כפפות לבנות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר. הנאשם ניגש לטלרית בסניף ואמר לה "זה שוד תביאי את הכסף". בתגובה התכופפה הטלרית ולחצה על לחצן המצוקה. בשלב זה שלף הנאשם את האקדח, כיוון אותו לעבר טלרית נוספת ופתח את תיקו כדי להכניס אליו כספים. מנהל הבנק, אשר שמע צעקות מכיוון עמדות הטלרים, יצא בתגובה ממשרדו כשאקדחו האישי שלוף. הנאשם הסתובב למנהל הבנק, כיוון את אקדחו לעברו וצעק לו שלא יירה. מיד לאחר מכן, השליך בהזדמנות אחרת, נכנס הנאשם לחנות תכשיטים כאשר הוא מחופש באותו אופן ומצויד באקדח אוויר, ניגש אל המוכרת וביקש לראות טבעת בשווי 70 אלף דולר, בטענה כי הוא מעוניין לקנות את הטבעת במתנה לאשתו. המוכרת נענתה לבקשתו, ואז שלף הנאשם את האקדח, כיוון אותו לעברה ודרש כי תיתן לו את הטבעת. המתלוננת זעקה לעזרה והצליחה להימלט מהדלת ולנעול אותה חרף ניסיונותיו של הנאשם למנוע ממנה לצאת. מיד בסמוך לכך נטל הנאשם מהחנות שתי טבעות בשווי כולל של 28 אלף דולר ושרשרת בשווי 68 אלף דולר, פרץ את הדלת הנעולה בכוח ונמלט מהמקום.

שוד נוסף ביצע הנאשם בחנות להחלפת כספים בחיפה, שם איים על עובדת המקום באקדח האוויר שהוציא מתיקו ואמר לה כי אם לא תמסור לו את הכסף הוא יהרוג אותה. הנאשם הצליח בדרך זאת לקחת כספים בסך כולל של 120 אלף שקל ולהימלט מהמקום.

כתב האישום מתאר שוד נוסף בסניף בנק בראשון לציון, שם הצליח הנאשם לגנוב כספים בסך של 17 אלף שקל, ושוד בעסק למתן שירותי מטבע בחולון, שם תקף הנאשם את העובד שבמקום, רוקן את הכספת ונמלט כשברשותו 25 אלף שקל, 4,000 דולר ו-4,000 יורו.

 לקריאה נוספת, ראו:

הורשע "השודד המנומס" ששדד 9 סניפי בנקים בצפון באמצעות פתק שמסר לפקידות

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה