שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עולם הביטוח מזווית שלא הכרתם – ייעוץ לעו"ד בחיתום רפואי וביטוח

חדשות

עולם הביטוח מזווית שלא הכרתם – ייעוץ לעו"ד בחיתום רפואי וביטוח , צילום: צילום: באדיבות פורום רופאים
עולם הביטוח מזווית שלא הכרתם – ייעוץ לעו"ד בחיתום רפואי וביטוח
27/07/2017, מערכת תקדין

חובה לכל עורך דין - חברת הביטוח דחתה את תביעת הסיעוד? קופת החולים מסרבת לשלם ללקוח שלכם על פי סל הבריאות? הלקוח שלכם אינו עונה על הגדרת מקרה הביטוח בפוליסת מחלות קשות? ד"ר פרישמן, לשעבר סמנכ"ל בחברת הביטוח "הפניקס"; בית החולים אסותא וקופ"ח לאומית, בראיון מיוחד, נותן מענה לכל השאלות הקשות בתחום

עו"ד? ד"ר אודי פרישמן מומחה לחיתום רפואי וביטוח בעל ידע נרחב ומעמיק בתחום החיתום והביטוח יעזור לך למקסם את סיכויי התביעה עבור הלקוח שלך.

ד"ר פרישמן , לשעבר סמנכ"ל חברת הביטוח "הפניקס", סמנכ"ל בית החולים אסותא וסמנכ"ל קופ"ח לאומית, נשמח אם תוכל לענות לנו על מספר שאלות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מהן סיבות הדחייה העיקריות הנטענות על ידי חברות הביטוח?

ישנן שלוש סיבות דחיה עיקריות: מקרה הביטוח לא מתקיים, טענת אי גילוי של המבוטח ומקרה הביטוח נופל במסגרת ההחרגות שבפוליסה. כל אחת מטענות אילו ניתנת להתייחסות ולתגובה. ההמלצה שלי - בכל מקרה של דחיה אסור להרים ידיים ושווה להתייעץ עם מומחה.

איך ניתן לתקוף את סיבות הדחייה הללו?

תחום החיתום והסיעוד דורש ידע נרחב ומעמיק. יש לבחון היטב את המצב הרפואי שנדחה על ידי חברת הביטוח ולהתאימו בדקדקנות להנחיות החיתום. את הטענה שמקרה הביטוח לא התקיים ניתן לתקוף על ידי בדיקת החולה ו/או החומר הרפואי ועם הטענה שמקרה הביטוח נופל בחריגים שבפוליסה ניתן להתמודד על ידי קריאה קפדנית של הפוליסה.

באיזה שלב כדאי לעו"ד להתייעץ איתך?

כדאי לקבל ייעוץ רפואי מקצועי לפני הגשת התביעה לחברת הביטוח. בעזרת חוות הדעת וייעוץ מקצועי תוכלו לזרז את התהליך ולהבטיח סיכוי גדול יותר לזכות בתביעה.

הביטוח הסיעודי נמצא כיום בכותרות איך ניתן להתמודד עם דחיית חברות הביטוחאת תביעות החולים הסיעודיים?

חשוב לזכור כי בתחום הסיעוד חברות הביטוח דוחות כ- 40% מהתביעות, אך עם חלקן הגדול ניתן להתמודד בעזרת ייעוץ וחוות דעת מתאימה.חשוב להבין מה סיבת הדחייה ולפעול בהתאם.

פעמים רבות נעזרים עורכי דין בשירותינו על מנת לבצע בדיקות של רופאים מומחים בתחום הגריאטריה והפסיכוגריאטריה, במטרה לתמוך בטענה כי הלקוח שלהם עומד בתנאי פוליסת הסיעוד. הבדיקות נערכות בביתו של המבוטח וניתנות בפריסה ארצית.

ד"ר פרישמן באילו תחומים אתה יכול לעזור לעורכי הדין בנושא חוות הדעת?

אני באופן אישי נותן חוות דעת בתחום החיתום הרפואי,בתחום הסיעוד ובנושא תרופות שאינן בסל הבריאות.

אני פועל במסגרת חברת "פורום רופאים" העוסקת במתן חוות דעת לעורכי דין ועומדים לרשות הרופאים בכל התחומים הנותנים חוות דעת ברשלנות רפואית, ביטוח לאומי ומשרד הביטחון, חוות דעת אקטואריות ועוד.

אודי מה התחביבים שלך?

אני לא כל כך איש של תחביבים, אני מחובר לטלפון יום ולילה ומסייע לאנשים שמתייעצים איתי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:181
קומיט וכל טופס במתנה