שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נמשכת החקירה של רשות המסים סביב העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני

חדשות

נמשכת החקירה של רשות המסים סביב העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני, צילום: צילום: istock
נמשכת החקירה של רשות המסים סביב העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני
20/07/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

רשות המסים ממשיכה במאבק בפשיעה הכלכלית אף בזירה האלקטרונית - נעצר חשוד נוסף בהעלמת הכנסות שהופקו מ- 10 אתרים שבבעלותו

רשות המסים בראשות רו"ח משה אשר, ממשיכה במאבק בתחום עבירות המס אף בזירה האלקטרוני והיום (ה) הודיעה על התפתחויות נוספות בפרשה ועל מעצר נוסף בחקירה מאומצת שמנהלת רשות המסים בנושא העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במסגרת שיתוף פעולה ממוקד בין פקיד שומה חקירות תל אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת המודיעין ברשות המסים הנוגע לפעילות מסחר באינטרנט, הצליחה הרשות למפות רשימה של ישראלים אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט וזאת מבלי לדווח לרשויות המס. בית המשפט השלום בתל אביב  הורה על מעצרו ושחרורו בערבות של חשוד בהעלמת הכנסות בגין מכירות ברשת האינטרנט.

טל כליף (25), תושב לוד, התחיל לעבוד בקידום אתרים עם שחרורו מהצבא. ממידע שנאסף בפקיד שומה חקירות עולה כי לכליף עשרה אתרים אשר עוסקים בנדל"ן ובסדרות טלוויזיה. על פי החשד, כליף הפיק הכנסות לא מדווחות של 700,000 ₪ בין השנים 2016-2012 בגין מכירת שטחי פרסום באתרים אותם הוא מפעיל.

במסגרת החקירה, נערך חיפוש בביתו ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. כליף הובא לחקירה בה הודה כי קיבל הכנסות מגוגל אירלנד בהיקף של למעלה מ- 700,000 ₪ בין השנים 2015-2012 וכי הפעילות נמשכה גם ב- 2016, אך הוא אינו יודע לכמת את הסכום אותו קיבל בתקופה זו.

מספר חשודים נוספים נחקרו ושוחררו במסגרת היחידה החוקרת, החקירה בעניין נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

כזכור, לפני מספר ימים הודיעה הרשות כי נעצרו שני חשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים שהופקו במסחר באינטרנט. ומדובר היה במעצרים ראשונים בחקירה מאומצת שמנהלת רשות המסים בנושא העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני: במסגרת שיתוף פעולה ממוקד בין פקיד שומה חקירות תל אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת המודיעין ברשות המסים הנוגע לפעילות מסחר באינטרנט, הצליחה הרשות למפות רשימה של ישראלים אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט וזאת מבלי לדווח לרשויות המס. בית המשפט השלום בתל אביב  הורה על מעצרם ושחרור בערבות של  2 חשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים בגין מכירות ברשת האינטרנט.

לחשוד הראשון, אסאם סלמאן, (56), מתל שבע, העובד כשכיר באוניברסיטת באר שבע, אתר אינטרנט, אשר עוסק במשחקי און ליין לילדים. על פי החשד, סלמאן הפיק הכנסות לא מדווחות של 3,000,000 ₪ בין 2015-2010 על ידי מכירת שטחי פרסום באתר. בעקבות החקירה נערך חיפוש בביתו של החשוד, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. החשוד, הובא לחקירה וכמו כן, גם בנו ואשתו של הבן החשודים במעורבות בפעילות העסקית הלא מדווחת.

החשוד השני, אלכסנדר באלוי הירש (42), מראשון לציון, מכר על פי החשד מטבעות באתר EBAY בסכום של כ- 800,000 ₪ בין השנים 2015-2015 וזאת ללא שדיווח לרשות המס על פעילות זו. החשוד עבד כשכיר בין השנים 2014-2012 וכיום אינו עובד באופן רשמי. מהמידע שנאסף בחקירה עולה כי לחשוד פרופיל באתר EBAY, במסגרתו עסק בפעילות ענפה של מכירת מטבעות ושטרות כסף עתיקים לאספנים ברחבי העולם. במסגרת חיפוש שנערך בביתו נתפסו מסמכים וחומרי מחשב והחשוד הובא לחקירה.

כאמור, השניים שוחררו בתנאים מגבילים וכעת מצטרף החשוד הנוסף לפרשה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה