שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "עשרת הדיברות לחשוד" זכויות החשוד הם הסוד להצלחה בחקירת משטרה

חדשות

"עשרת הדיברות לחשוד" זכויות החשוד הם הסוד להצלחה בחקירת משטרה  , צילום: צילום: יח"צ
"עשרת הדיברות לחשוד" זכויות החשוד הם הסוד להצלחה בחקירת משטרה
04/07/2017, עו"ד ליאור פרץ

זכויות הנחקר המאמר שלפניכם הינו מעין "עשרת הדיברות" שעל הנחקר לזכור בטרם יכנס לחקירה במשטרה. ככל שזומנתם טלפונית לחקירה, מומלץ להקדים ולהיפגש עם עו"ד פלילי שיעניק לכם ייעוץ משפטי מקצועי ויפחית את החששות מהלא נודע

מיד עם תחילת החקירה, החוקר ישמיע לך מהן החשדות המיוחסות לך, ומיד לאחר מכן יקריא את האזהרה בדבר זכותך לשמור על שתיקה בחקירה וכן הזכות להיוועץ בעו"ד.

הקשב היטב לחשדות נגדך, שכן עורך דינך יבקש ממך את המידע החשוב הזה לצורך מתן ייעוץ משפטי מיטבי לקראת החקירה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לאחר הקראת "הפתיח" של החוקר, עמוד על זכותך להיוועץ בעו"ד פלילי בטרם תחל החקירה. לחוקרי המשטרה המצב לא נוח והם עשויים ללחוץעליך להתחיל בחקירה באופן מיידיעד אשר יגיע עורך דינך, וזאת במטרה להשיג כמה שיותר אמירות מפלילות מצדך אשר יסייעו להם בהמשך הדרך, מה שכנראה לא ישיגו לאחר שתקבל ייעוץ משפטי.

שמירה על זכות השתיקה עדיפה על פני מסירת גרסה שקרית, שכן רוב הסיכויים שהשקרים יתגלו במהלך החקירה דבר אשר יחזק את מכלול הראיות נגדך בתיק הפלילי.

החוקר אינו חבר שלך!!!  אל תתפתה לנהל עמו שיחות סרק חבריות וידידותיות שכן כל מה שתאמר יירשם על ידו במזכר ועשוי לשמש נגדך בעתיד. כך גם לגבי תשאול מצד שוטרים במהלך נסיעה בניידת, באולם בית המשפט, בדרך לשירותים וכו', שכן כל תשאול הינוחלק בלתי נפרד מהחקירה.

עדיף שתכניס לראשך שכל חקירה מצולמת ומוקלטת, לכן גם כאשר החוקר יוצא לשירותיםאו לנהל שיחת טלפון מחוץ לחדר החקירות - דע כי הנך מצולם וכל תנועה שלך מתועדת, לכן אל תשוחח או תקרוץ עין למי שנמצא עמך בחדר, ואל תנסה להציץ בניירות שהשאיר החוקר על שולחנו.

אין חברים בתא המעצר!!!  אל תשתף איש מלבד עורך דינך במה שמתנהל בחדר החקירות ו/או בחשדות המיוחסים לך, שכן רוב הסיכויים שאותו "חבר" הממתין לך בתא המעצר הינו מדובב משטרתי שכל מטרתו הינה הוצאת מידע ממך שיועבר לחוקרים במסגרת הליך החקירה המתנהל נגדך.

לחוקר אין סמכות להבטיח לך הבטחות, כגון: סגירת תיק החקירה, עונש מופחת, שחרור ממעצרוכו'. מטרתו היא להוציא ממך הודאה באשמה, ועל כן אל תתפתה להצעות כאלה ואחרותמצידו.

דאג כי כל מה שאמרת במהלך החקירה ירשם בצורה מלאה ע"י החוקר, ועל כן דרוש לקרוא את טופס החקירה בטרם תחתום עליו.

לאחר סיום החקירה, הימנע מלשתף אנשים/בני משפחה/חברים בין בטלפון ובין בפגישות פרונטליות בעניינים הקשורים לחקירה, מידע זה תשמור להתייעצות עם עורך דינך בלבד, שכן אינך יודע האם החקירה בעניינך הסתיימה ואילו פעולות גלויות/סמויות ממשיכות להתבצע בתיק החקירה.

מומלץ לכבד את החוקרים ולא להיכנס עימם לעימותים/התחצפויות וכו', אך יחד עם זאת אל תחשוש מלעמוד על זכויותיך החוקיות.

עו"ד ליאור פרץ,  הינו סנגור פלילי המייצג חשודים ונאשמים החל משלב הזימון לחקירה ועד לתום ההליך הפלילי. עו"ד פרץ כיהן בעברו כבלש משטרה וכן כחוקר במשרד ממשלתי.

*אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת, או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושא. בכל מקרה ספציפי יש לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:188
קומיט וכל טופס במתנה