שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: העבר את חקירת רה"מ לבכיר אחר במערכת

חדשות

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: העבר את חקירת רה"מ לבכיר אחר במערכת, צילום: צילום מסך חדשות ערוץ 2
התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: העבר את חקירת רה"מ לבכיר אחר במערכת
19/06/2017, ליאור שדמי שפיצר

בעקבות כתבתו של עיתונאי "הארץ" גידי ווייץ, שעסקה בהתקדמות חקירותיו הפליליות של ראש הממשלה, טוענת התנועה לאיכות השלטון כי התנהלותו של עו"ד אביחי מנדלבליט גורמת נזק למוסד היועמ"ש ומעוררת סימני שאלה מטרידים ביותר בנוגע לשיקולים העומדים בבסיס החלטותיו

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (א', 18.6) ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט בקריאה לבחון את העברת הליך חקירת ראש הממשלה לגורם אחרת במערכת, בעקבות כתבה שפורסמה בשישי האחרון בעיתון הארץ אודות התנהלות גורמי החקירה. 

כתבתו של גידי וייץ שפורסמה בשישי האחרון עסקה בהתקדמות חקירותיו הפלילית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המנוהלות במישרין ומפוקחות על ידי היועץ המשפטי לממשלה וכן על ידי יתר ראשי מערכת אכיפת החוק. בכתבתו, מפרט וייץ מידע ופרטים אודות התנהלות גורמי החקירה והחלטותיהם לאורך הדרך, באשר לאופן ניהול החקירה בעניינו של ראש הממשלה וכן באשר לבירור ובדיקה של כיווני חקירה נוספים. בנוסף, מתארת הכתבה החלטות שונות שהתקבלו לעניין גביית עדויות וגרסאות על ידי משטרת ישראל מטעם גורמים מעורבים שונים הרלוונטיים לחקירה. בין היתר, ישנה התייחסות להתנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה לגביית עדויות מטעם מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ג'ון קרי, ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר דן שפירו. זאת, על רקע מעורבותם לכאורה בפרשת טובות ההנאה מטעם מקורבו של נתניהו, ארנון מילצ'ן, הנחקרת, ככל הידוע, במסגרת "תיק 1000".

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי נוכח הדברים, וככל שיש בהם מן האמת, הרי שעולים מספר סימני שאלה מטרידים ביותר הנוגעים לאופן ניהול כלל חקירותיו של ראש הממשלה על ידי גורמי אכיפת החוק, לרבות מהות וזהות השיקולים העומדים בבסיס ההחלטות המתקבלות על ידי גורמי האכיפה, ובפרט לאור מסגרות הזמנים הממושכות שבהן מתנהלות החקירות השונות בעניין ראש הממשלה.

"על אף פרסומים בנושא, ועל אף שבעת האחרונה בוקעת מתוך הציבור הישראלי קריאה מהדהדת למיצוי וסיום החקירה בהקדם, בוחר היועמ"ש למלא פיו מים, להתעלם מהקריאה הציבורית, ודומה כי אף ממחויבותו כלפי הציבור בישראל", טוענת התנועה. "פרסומים אלו, בצירוף משך הזמן הארוך בו יושבים החוקרים על המדוכה, ובתוספת החלטות תמוהות, חריגות, ונעדרות הסבר, אשר דומה כי מתקבלות בהליך החקירה חדשות לבקרים, גורמים נזק עצום למעמדו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה, ואף מעלים תהיות שמא מן הראוי היה כי גורם אחר במערך התביעה – שאינו בעל היכרות מוקדמת כה הדוקה עם מושא החקירה, ראש הממשלה נתניהו – יהיה זה אשר יוביל את החקירה".

לטענת התנועה, במצב עניינים עדין זה סופג אמון הציבור, אשר בלאו הכי נמצא בשפל חסר תקדים, מכה ניצחת, העלולה לפגוע פגיעה אנושה במארג היחסים העדין שבין הציבור בישראל לבין רשויות אכיפת החוק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה