שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני – קו"ח לעורכי דין הן ההזדמנות שלך בקריירה

חדשות

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני – קו"ח לעורכי דין הן ההזדמנות שלך בקריירה , צילום: צילום: באדיבות המצולמים
אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני – קו"ח לעורכי דין הן ההזדמנות שלך בקריירה
07/06/2017, שרית קוזין סלנט

קו"ח ככרטיס כניסה - במקצוע עריכת הדין הכרטיס הזה חייב להיות מוצלח. עו"ד מחפשים עבודה? קורות חיים הן הכלי החשוב בשערי התפקיד הבא ולכן הכנו 10 דגשים בכתיבת קורות חיים – מומחי מחשבות SmartJOB מסברים

בכדי שחיפוש העבודה יסתיים בהצלחה יש להתחיל מניסוח נכון ואפקטיבי של קורות החיים.

במקצוע עריכת הדין, הכי חשוב להתחיל ברושם הראשוני שמתבצעכבר בשליחת קורות החיים שלך;הרי ידוע "שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני". אם לא תפסת את המעסיק בשניות הראשונות, אז זה כבר לא יקרה.

קורות החיים הינם הת.ז האישית שלך, בגינם יבחר המעסיק האם אתה רלוונטי למשרה והאם לזמן אותך לראיון העבודה. חשוב להבין כי למעסיק אין שום מידע אודותייך ולכן קורות החיים מספקים לו את הרושם הראשוני בעל החשיבות הרבה כאשר אתה מחפש עבודה.

לכן, אם חיפוש העבודה שלך מתסכל ואורך זמן רב, יכול להיות שזה לא בגלל שאתה לא שולח מספיק קורות חיים, אלא בגלל שניסחת אותם לא נכון.

כשמנסחים קורות חיים, חשוב להיכנס בנעליו של המעסיק הפוטנציאלי שיקרא אותם לרבות, למצוא את כל הנתונים הרלוונטיים בקלות כולל פרטי התקשרות ולהבין שאתה האיש המתאים לתפקיד מכל הסיבות הנכונות.

להלן כמה עצות שיכולות למנוע טעויות נפוצות:

1.   פרטי התקשרות חלקיים, שגויים או חסריםמעסיק לא יתייחס ברצינות למועמד שלא מקפיד על הפרטים הבסיסיים לרבות, מספר טלפון, אימייל וכתובת מגורים.

2.   סדר שגוי של כתיבה  

יש להקפיד על סדר כרונולוגי נכון, כך שבתחתית כל חלק של קורות החיים (השכלה, ניסיון תעסוקתי וכו') יופיעו הפרטים הישנים ביותר ובראשה הפרטים החדשים ביותר.

3.   עומס מיותר 

פירוט כל משימה קטנה שעשיתבכל תפקיד הוא מיותר ומעיד שאינך יודע לשים את הדגש על הדברים הנכונים ו/או לא מבחין בין העיקר לטפל. בנוסף גם פירוט ארוך מידי של תפקיד שביצעת בתקופה קצרה יכול להעיד על כך.יש לשים לב שאין פירוט מעמיק מידישל משימות שהנגיעהבהן הייתה מינורית, מכיוון שזה יכול להפיל אותך בשלב שבו תצטרך לאמת ולספר על משימה זו. עדיףשמספר העמודים בקורות החיים יהיה- עמודאחד קל ונוח לקריאה.

4.   שילוב מכתב מקדים או תכונות אישיות בקורות החיים    

ברוב המקרים שילוב מכתב מקדים בקורות חיים הוא מיותר. מעסיקיםנוטים לדלג על הפנייה הנרגשת שנחוש לך להיות מוזמן דווקא אצלם לראיון עבודה ולעבור לעיון בקורות החיים עצמם. הדבר נכון גם לגבי מחמאות עצמיות (חרוץ, ייצוגי, בעל יחסי אנוש טובים, מקצועי ואמין) או ציון כי תפקידים שהזכרת בוצעו תחת לחץ גדול. עדיף להציג המלצות טובות ממעסיקים קודמים.

5.   מקוריות וחדשנות על חשבון בהירות   

לא כל מטלה שביצענו מצדיקה ניסוח עמום ומעורפל בקורות החיים, בדיוק כמו שלא כל שליח פיצה הוא סמנכ"ל הפצה של מוצרי תאגיד מזון בינלאומי.

6.   השמטת פרטים רלוונטיים או הוספת פרטים שאינם רלוונטיים     

בקורות החיים יש לציין את כל הנתונים המראים שאתההמתאיםביותר לתפקיד ולמשרד אליו אתה פונה. לרבות, שפות שהשליטה בהן דלה, כמו המילים בספרדית שאנחנו זוכרים מהטיול בדרום אמריקה, לא רלוונטיות. אי ציון שליטה בשפות כלשהן, או השמטת רמת השליטה במחשב תיתפס כלא-רצינית. במידה ולא סיפקת למעסיק את כל המידע הדרוש בכדי לשקול להזמין אותך לראיון, לצערי לא תגיע לשלב הראיון.

7.   הוספת תמונה    

אנחנו חינניים וייצוגיים, אבל הוספת תמונה לקורות החיים תשדר ברוב המקרים את המסר ההפוך ממה שאתה מנסה להעביר או תיצור אצל המראיין רושם ראשוני עוד לפני שנפגשתם.

8.   עריכה ויזואלית והגהה אחרונה     

גם אם אתה חושבשתיקנת את קורות החיים עשרות פעמים, כדאי לעבור עליהם שוב מדי פעם ולוודא שקורות החיים נראים בדיוק כפי שאנחנו רוצים שיתקבלו, וודא שהשורות מיושרות ושקורות החיים נוחים לקריאה ושאין שגיאות כתיב ו/או פונטים שונים ו/או גדלים שונים של טקסט.

9.   דיסקרטיות  

הרבהפעמיםחיפושהעבודהמתחילעודבשלבשאתהעדייןעובדבמשרדכלשהוואינך רוצה שמעסיקך ידע שאתה מחפש עבודה אחרת, לכן מומלץ לציין באופן ברור אתהמילה "דיסקרטי", לרוב זה יכול למנוע מצב שבו המעסיק החדש יפנהלמעסיקהקיים.

10. פורמט

הפורמטים הכי מקובלים לשליחה הינם WORD  או PDF ולכן את קורות החיים יש לשמור בפורמט WORD או PDF, הרי לא נרצה שבגלל עניין טכני כזה המעסיק לא יקבל את הקורות חיים.

11. לסיכום- חשוב לכתוב בקורות החיים:

•     פרטים אישיים:שם, שם משפחה,עיר מגורים, כתובת דוא"ל ומספר טלפון עדכני.

•     השכלה:מוסדות הלימוד, הצטיינות, הסמכה.

•     פעילות משפטית ואקדמית: פירוט הפעילויות העשרה שבוצעו במסגרת התואר במשפטים, לרבות קליניקה, התנדבות בשכר מצווה וכו'.

•     ניסיון תעסוקתי: יופיע לפי סדר כרונולגי (העבודה הנוכחית תהיה ראשונה וכן הלאה), חשוב לציין בכל מקרה נקודות חשובות ולא לספר סיפור.

•     כישורים ומומחיות:לציין תכונות וכישורים רלוונטים למשרה .

•     שירות צבאי(במידה ועשית): תיאור השירות הצבאי.

•     פעילות חברתית והתנדבות: תיאור התפקידים השונים.

•     שפות:חשוב מאוד לפרט את השליטה בשפות.

•     ידע במחשבים:חשוב לציין את מידת הידע בתוכנות מחשב ואינטרנט.

•     המלצות תינתנהלפי דרישה:יש לסגור את הקורות חיים בצורה הזו.

הכותבת הינה שרית קוזין סלנט, רפרנטית גיוס והשמה במחשבות SmartJOB, חברת ההשמה ופורטל הדרושים המשפטי המובילים בישראל

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:110
קומיט וכל טופס במתנה