שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רוצים לדעת מה הלקוחות חושבים על תדמית המשרד והשירות? למדו להאזין לרשת

חדשות

רוצים לדעת מה הלקוחות חושבים על תדמית המשרד והשירות? למדו להאזין לרשת, צילום: נעם יהב. צילום: אורן שלו
רוצים לדעת מה הלקוחות חושבים על תדמית המשרד והשירות? למדו להאזין לרשת
04/05/2017, נעם יהב

"האזנה חכמה" באינטרנט היא אחד הכלים החשובים ביותר בבניית אסטרטגיה שיווקית שיכולה להשפיע על עתיד המשרד. נעם יהב, יועץ Legal Marketing בחברת Robus, מסביר איך מחפשים מידע חשוב על צרכי הלקוחות ועל המתחרים בגוגל, בפייסבוק ובטוויטר, איך נמנעים מחיפוש לא יעיל ואילו ערוצים נוספים קיימים לאיסוף המידע

הרשת ככלל ורשתות חברתיות באופן ספציפי מהוות פלטפורמה חשובה לקידום ושיווק של כל משרד עורכי דין. משרדים רבים כותבים פוסטים, משתפים ב"קיר" (Wall) מאמרים מעניינים או נמצאים במסע לגיוס לייקים. צורות שיווק אלה הן חלק משיטות התקשורת עם קהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי, שברוב המקרים (למעט פייסבוק לדוגמא) לא מאפשר אינטראקציה משמעותית מהצד המקבל את המידע. אך כמו בכל מערכת יחסים, המתכון להצלחה הוא ללמוד להקשיב לצרכים של האחר, או מה שנקרא בשפת הרשת – להאזין.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מהי "האזנת רשת"? מדובר במחקר שכל עורך דין יכול לבצע, אשר בודק – דרך האינטרנט – כיצד חושבים ומה אומרים לקוחות קיימים או פוטנציאליים על עסק מסוים. הרשת היא כלי עצום שבשימוש נכון ויעיל יכול לספק מספר תובנות על עסקיו של עורך הדין שהוא לא העלה עד כה בדעתו. לדוגמא, איכות השירות של עובדי המשרד, מה משדר המשרד כלפי הלקוחות (מקצועיות? דינאמיות? ניסיון?), מה חושבים הלקוחות על שירות או מוצר חדש, השוואה עם מתחרים, כיצד המוצר או השירות יכול להתאים יותר לצרכיו של הלקוח הפוטנציאלי, וכדומה. נתונים אלה ואחרים יכולים לגרום לשינויים משמעותיים בעסק, החל מאופן מתן השירות וכלה בסוג המוצר.

כיצד מבצעים "האזנה חכמה" לרשת?

הצורה הבסיסית ביותר להאזנה היא דרך שימוש באתרים כדוגמת Google, פייסבוק וטוויטר. הקלדת שם המשרד, שמות שותפים בולטים, שמות שכירים או תחום ההתמחות בגוגל, חיפוש קבוצות או אתרים עסקיים בפייסבוק שבהם דנים בתחום העיסוק שלך, רישום לטוויטר של לקוחותיך וחבריהם במטרה להבין את הצרכים שלהם ועוד. קיימים כמובן כלים חכמים יותר להאזנה אפקטיבית ויעילה יותר. אתרים דוגמת Google Trends, Tweet Reach, Google Alerts, Social Mention, Thechnorati  ועוד. כלים אלה מרחיבים את המידע שהמשתמש מקבל מהרשת, ויוצרים תמונה גדולה הרבה יותר לגבי האובייקטים הנסקרים.

רוב המשרדים מאזינים בצורה לא יעילה על ידי חיפוש ממוקד למדי, לדוגמא – חיפוש שם המשרד. יש לזכור שבשיחות חברתיות הלקוחות לא מתנסחים בצורה מושלמת ולרוב לא כותבים את השם המלא של העסק, אלא עושים זאת במקוצר, לעיתים גם עם שגיאות כתיב או על ידי ההאשטאג(#) המפורסם.

מומלץ להרחיב את החיפוש לסוגי שירות, שמות עובדים, אזכור אירועים, ספקים, מתחרים וכל נושא אחר שקשור לתחום העיסוק שלך. ניתן להסתייע ברשימת מילות מפתח שבהן השתמשת באופטימיזציה של האתר המשרדי לטובת מנוע חיפוש (SEO).

בהקשר זה ראוי לציין כי אם אתה משלם ל- Google על כל קליק עבור מונחים אלה, הרי ראה עצמך מחויב להאזין למונחים אלו ברשת. ראוי גם להשתמש בערוצים נוספים לקבלת המידע, לרבות בלוגים, פורומים, וידאו, פודקאסטים או אתרי חדשות.

לאיזה "כיוון" מאזינים?

לאיזה "כיוון" מאזינים? הכיוון ברור – המתחרים שלך, נושאים שחשובים ללקוחותיך, נושאים שמשפעים על התמחותך, אתגרים ובעיות של לקוחותיך, בעיות של אחרים שפועלים בתחום העיסוק שלך, חדשות שיכולות להשפיע על משרדך ועוד. תופתע לגלות עד כמה המידע מהרשת יכולה להיות שימושי עד מאוד למשרד עורכי הדין שלך.

כשאתה משקיע זמן לטובת "האזנה" יעילה ועמוקה, הדברים שיאמרו דרך הרשת יתאימו בצורה מושלמת למה שקורה בחייהם של לקוחותיך ועמיתיך. ה"דיבור" שלך יהדהד חזק יותר ברשת כתוצאה מהמידע שתאסוף, וכן כתוצאה ממעורבות אקטיבית בפוסטים שלך על ידי הקוראים (לרבות Repost, Share וכמובן... Like). בנוסף על כך, יתכן גם כי השם שלך יופץ לערוצים ולגולשים חדשים.

לסיכום, הרשת היא פלטפורמת מידע ענקית שאין לזלזל בה. משרדים נדרשים ללמוד להשתמש בכלל הכלים שברשותם במטרה ליצור האזנה יעילה ואפקטיבית. האזנה חכמה של הרשת היא אחד הכלים החשובים ביותר בבניית אסטרטגיה שיווקית שיכולה להשפיע על עתיד המשרד.

נעם יהב הוא יועץ Legal Marketing בחברת Robus

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:85
קומיט וכל טופס במתנה