שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנהל חטיבת החדשות לשעבר בערוץ 1 יפצה את המגיש יגאל רביד על הטרדה מינית

חדשות

מנהל חטיבת החדשות לשעבר בערוץ 1 יפצה את המגיש יגאל רביד על הטרדה מינית, צילום: צילום: Getty images Israel
מנהל חטיבת החדשות לשעבר בערוץ 1 יפצה את המגיש יגאל רביד על הטרדה מינית
30/04/2017, עו"ד לילך דניאל

ביה"ד לעבודה קיבל את התביעות ההדדיות שהגישו משה נסטלבאום ויגאל רביד וקבע כי נסטלבאום יפצה את רביד ב-125 אלף שקל, לאחר שהטריד אותו באמירות בוטות ומעליבות על רקע נטייתו המינית והתנכל לו לאחר שהגיש תלונה. רביד יפצה את נסטלבאום ב-70 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע נגדו בדף הפייסבוק שלו

בית הדין האזורי לעבודה הכריע בתביעות הדדיות בין מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון לשעבר משה נסטלבאום, למגיש יגאל רביד וקבע כי נסטלבאום הטריד מינית את רביד באמירות בוטות ומעליבות על רקע נטייתו המינית, התנכל לו לאחר שהגיש תלונה ופרסם עליו לשון הרע. מנגד, נקבע כי גם רביד פרסם על נסטלבאום לשון הרע בגינה. רביד יפוצה ב-125 אלף שקל אך יפצה את נסטלבאום ב-70 אלף שקל על פרסומיו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

הנתבע, משה נסטלבאום, שימש מספר פעמים בתפקיד מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון  ושימש כמנהלו הישיר של רביד. לטענת רביד, במהלך שנות עבודתו ברשות השידור נהג נסטלבאום לכנות אותו בשמות גנאי ולהתבטא כלפיו באמירות בוטות ומעליבות על רקע נטייתו המינית, לרבות לאחר שמונה למנהלו. עוד טען רביד כי הדברים לא פסקו גם לאחר שביקש מנסטלבאום לחדול מהתבטאויותיו המיניות כלפיו ולכן פנה למנהלת מרכז ההדרכה והממונה על מעמד האישה והטרדות ברשות וזו פנתה לאגף החקירות והמשמעת בנציבות שירות המדינה. לדברי רביד, בסמוך לאחר הגשת התלונה החמיר נסטלבאום את התנהגותו והתנכלותו כלפיו תוך פגיעה בשמו הטוב ובמעמדו המקצועי. בעניין זה, הורה נסטלבאום כי רביד יפסיק להגיש את מהדורת החדשות במוצאי שבת אותה הנחה עד אז, וכן מנע ממנו סיקורים תקשורתיים ושלל ממנו הטבות. עוד טען רביד כי נסטלבאום הוציא את דיבתו כאשר פרסם פרסומים שונים נגדו, לרבות אמירות בוטות ומעליבות על רקע נטייתו המינית, וכן שלח מכתב משמיץ לשרת התרבות לימור לבנת בניסיון למנוע ממנו לשמש כאחד ממנחי טקס המשואות ביום העצמאות.

נסטלבאום מצדו הגיש תביעה שכנגד בה טען אף הוא לפרסומים העולים כדי לשון הרע שפרסם רביד נגדו בדף הפייסבוק שלו. לטענת נסטלבאום, עבודתו של רביד בחטיבת החדשות הייתה מלווה באין ספור תלונות על התנהגות גסה ובוטה, תוך שהוא הופך לשיטה שימוש בדברי רכיל והשמצות של מי שהיו מנהליו בעבר. נסטלבאום הוסיף כי התנהלותו של רביד עומדת בקנה אחד עם בחירתו הצינית למחזר אמירה שנאמרה במסגרת חילופי דברים היתוליים שבהם פתח דווקא רביד ונסטלבאום שיתף עימו פעולה, וכל זאת לפני שמונה שנים במסיבה על גג בית רביד, בעת שהיה אורחו וידידו הקרוב ובעת שלא שימש בשום תפקיד ניהולי. עוד טען נסטלבאום כי רביד החליט "למנף" את נטייתו המינית כדי להציג את עצמו כנרדף, וכי תלונתו על הטרדה מינית באה לעולם רק כדי ליצור לחץ פסול כנגדו, שיחזור בו מהחלטתו להעביר את רביד מהגשת מהדורת מוצאי שבת.

השופטת אסנת רובוביץ ברכש קיבלה את שתי התביעות וקבעה כי רביד הרים את הנטל הנדרש כדי להוכיח שנסטלבאום הטריד אותו מילולית בצורה של "התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית", וכן על ידי "התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות". מנגד נקבע כי הדברים שנאמרו באותה מסיבה בביתו של רביד, בשלב בו נסטלבאום טרם היה הממונה הישיר שלו, אינם יכולים להיחשב כהטרדה מינית המזכה בפיצוי, אף שמדובר בהתבטאויות שאינן הולמות. עם זאת בית הדין שוכנע כאמור כי היו אמירות נוספות מעבר לדברים שנאמרו במסיבה זו, שנאמרו על ידי נסטלבאום במקום העבודה ונגעו למיניותו ונטייתו המינית של רביד, תוך שרביד הבהיר כי אינו מעוניין באמירות אלו.

השופטת קיבלה את גרסתו של רביד כי נסטלבאום התנכל לו על רקע תלונתו, בין היתר בהדרתו משידורים, פגיעה בתנאי שכרו כפועל יוצא מכך, הדרתו במכוון ממסך הטלוויזיה בתוכנית שהנחה ושודרו ברשות השידור, זימונים למספר שימועים, פגיעה במי שהעיד לטובתו, פניה לשרת החינוך כדי למנוע הנחייתו בטקס הדלקת משואות ביום העצמאות וכו'.

בפסיקת גובה הפיצוי התחשבה השופטת בעובדה כי דובר בהתבטאויות מילוליות שנעשו גם כשנסטלבאום לא היה מנהלו הישיר של רביד ובכך שלא דובר על הרף הגבוה של הטרדות מיניות וכבר ניתן כנגד נסטלבאום גזר דין משמעתי שכלל עונשים. לפיכך, הועמד סך הפיצוי בעילה זו על 25 אלף שקל, ובעילת ההתנכלות הועמד סכום הפיצוי על 90 אלף שקל.

השופטת קבעה עוד כי נסטלבאום הוכיח שחלק מהפרסומים המפורטים בתביעתו מהווים לשון הרע נגדו, אך דחתה את הטענה כי פרסומים אלו הביאו לסיכול מינויו. מנגד, בכל הנוגע לתביעתו של רביד התקבלה התביעה רק בכל הנוגע למכתב ששלח נסטלבאום לשרת התרבות ולעובדת ברשות לקידום מעמדה האישה במשרד רה"מ ובנוגע לשילובו של רביד כאחד ממנחי טקס הדלקת המשואות. לאור האמור, נקבע כי רביד יפצה את נסטלבאום בסך של 70 אלף שקל בגין כלל הפרסומים המהווים לשון הרע וכי נסטלבאום יפצה את רביד ב-10,000 שקל בעילה זו.

סע"ש 31118-07-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:217
קומיט וכל טופס במתנה