שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מאחורי הכותרות – מי אתם משרד עורכי דין כספי סרור ושות'

חדשות

מאחורי הכותרות – מי אתם משרד עורכי דין כספי סרור ושות' , צילום: צילום רוית טורכיה
מאחורי הכותרות – מי אתם משרד עורכי דין כספי סרור ושות'
06/04/2017, מערכת תקדין

משרד עורכי דין כספי סרור ושות' עם ותק מצטבר של מעל מאה שנות ניסיון

הכירו את הצוות

אנחנו צוות של תשעה עורכי דין : דני סרור, דורי כספי, נאוה לאונר, אנה רייף ליגנזה, שירה פרידן, ויקי בקשי, דניאלה אביבי נחום, ליהי רוכמן, תמר מייברג - כולנו עסוקים, עושים, חושבים ונושמים ייצוג נפגעי רשלנות רפואית שנים רבות, עם ותק מצטבר של מעל מאה שנות ניסיון. בקרוב תצטרף למשרד עו"ד נוספת, גם היא בעלת נסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מיהם העובדים במשרד מלבד עורכי הדין?

בנוסף לעורכי הדין ולמתמחים, עובדות במשרדנו - רונית, יעל, ושנהב, העוסקות בניהול המשרד ובאדמיניסטרציה, ורוית מנהלת החשבונות. הן חלק מהמשפחה וחלק חשוב מהלב, המאפשר את הסיוע, הרגישות והאכפתיות, החיוניים תוך ייצוג נפגעי רשלנות רפואית. הן מכירות את הלקוחות, הלקוחות מכירים אותן, והכל מתנהל בכדי לתת ללקוחות הרגשה נוחה, ולתת לנו לעזור להם במקום הפגוע שבו פנו אלינו.

האם תמיד חלמתם להיות עורכי דין?

הסרטים וסדרות הטלוויזיה משקפים תמונה מאוד שונה מן המציאות, כך שמי שפנטז בילדותו להיות עורך-דין, עשה כמובן את ההסתגלות לעולם האמיתי. אנחנו שומעים הרבה קיטורים על המקצוע, על המגבלות ועל האילוצים שבו מתנהל עורך הדין בישראל בימינו. יש אכן הרבה מקום לשיפור, אך מהפרספקטיבה שלנו, ולפחות בתחום שלנו, מדובר במקצוע יפה – שמאפשר עשייה יפה ומשמעותית. לעו"ד יש כוח ולכן גם אחריות, להשתמש ביכולותיו במידה ובתבונה. אנחנו מקפידים על כך. את הליך בירור עילת התביעה אנחנו עורכים ביסודיות, מבלי להותיר אבן אחת לא הפוכה, ואם בסיומו אנחנו מגיעים למסקנה שלא היתה רשלנות ושאין עילת תביעה, ניפרד מהלקוח כידידים ולא נתקדם בבית-משפט. בדיאלוג שלנו עם מערכות הבריאות, אנחנו מקפידים לא לפגוע בהן עם תביעות סרק. לעומת זאת, במקרים בהם אנחנו מוצאים עילת תביעה ראויה, אנחנו נלך עד הקצה, ב"פייט" מקצועי וענייני, עד הפקת פיצוי מיטבי ללקוח בפשרה או בפסק-דין.

איך הגעתם דווקא לתחום שבו אתם מתמחים?

בעבר ייצגנו תובעים בכל תביעות נזקי הגוף, ובמסגרת זאת פיתחנו מומחיות מיוחדת בייצוג נפגעי רשלנות רפואית – תחום מורכב ומעניין שאינו דומה ליתר תביעות נזקי הגוף. יש לנו תחושת שליחות בביצוע האתגר והמשימה המשמעותיים והייחודיים שבייצוג נפגעי רשלנות רפואית, כולל לימוד והבנת המקרה והמטריה הרפואית הקשורה אליו, קבלת חוו"ד מומחים והוכחת תביעה עם מורכבות רפואית בבימ"ש, תוך חקירת רופאים בכירים בתחום העשייה והעיסוק שלהם. אלה הן משימות מורכבות ומאתגרות, הדורשות ידע, מיומנות ונחישות. היינו המשרד הראשון שהחליט לטפל בתביעות רשלנות רפואית בלבד, ואנחנו מייצגים אך ורק את הנפגעים. זו הזהות שלנו והעשייה שלנו.

איזו דמות בעולם המשפט הכי השפיעה עליכם?

כב' השופט בדימ' פרופ' אהרון ברק, נשיא בית-המשפט העליון לשעבר, הטביע חותמו גם על תחום הרשלנות הרפואית, כשהגן על זכותו המטופל לדעת "מה נעשה בגופו", בתקדים של פסק הדין הקרוי "הדסה נגד גלעד". בהמשך נחקק חוק יסוד זכויות החולה, אשר הסדיר את הנושא של ועדות בדיקה, תוך איזון בין זכות המטופל לקבל את ממצאי ומסקנות הבדיקה לבין זכות המטפל לחסיון עדותו בפני הוועדה. למרבה הצער, כיום בתי החולים כמעט ואינם מפעילים את סמכותם להקים ועדות בדיקה, ומוצאים דרכים יצירתיות לערוך תחקירים שונים בניסיון להותירם לשימושם בלבד ומבלי לגלות את ממצאיהם למטופל. אנו, מצדנו, פועלים נמרצות בדרכים משפטיות להביא את אור השמש לתחקירים אלה. ארוכה הדרך לשקיפות הראויה ביחסי מטפל-מטופל. משרדנו היה מעורב בהחלטות תקדימיות בנושא, אנחנו גאים להוביל את המאבק לשקיפות ונמשיך בכך.   

ציינו תיקים מעניינים שייצגתם ודוגמאות להצלחות משפטיות

המשרד טיפל ומטפל במקרים מורכבים ביותר, בפרשות ציבוריות, ובמקרים שזכו להד תקשורתי מפאת חשיבתם והשלכותיהם. לשם המחשה: טיפלנו בתביעותיהן של עשרות נשים, נפגעות תרופת ה-D.E.S, תביעת נפגעי מזון תינוקות "רמדיה", תביעות בני זוג שעובריהם המוקפאים ניזוקו, תביעות נפגעות "פרשת הביציות", תביעות מטופלים שמנתח לב בכיר הפקיר על שולחן הניתוחים במצב קריטי לטובת מעבר לניתוחים שביצע במסגרת פרטית, תביעה ייצוגית בשם 4,000 מטופלים שקיבלו טיפול ניסיוני להפסקת עישון, תביעות הקשורות בפרשת השימוש באיברי נפטרים במכון לרפואה משפטית, ותביעות נפגעי ניצול מיני ביחסי מטפל - מטופל. היו לנו גם את הכבוד והזכות להיות אחראים ומעורבים בהכרעות תקדימיות, לדוגמה - הרחבת ההלכה העוסקת בפיצוי בגין נזק נפשי לניזוק משני, חשיפת מסקנות בדיקה פנימית של בית-חולים, שינוי ההלכה בנושא הולדה בעוולה, הרחבת הזכות לטיפול בהרצפטין עבור חולות סרטן שד, ועוד.

מהי הצלחה בתיק בעיניכם

ההישג הגדול שלנו הוא בסיומו של כל תיק, כשלקוח נפרד מאתנו בחיבוק, עם תחושת סטיספקציה, והכרת תודה והערכה על כך ששימשנו את ה"שופר" לזעקתו והשגנו עבורו הכרה בעוולה שנגרמה לו ופיצוי הולם להטבת נזקיו. זה מרגש כל פעם מחדש. בתחום שלנו, ישנם מקרים בהם ההצלחה הושגה כנגד כל הסיכויים – לדוגמה כאשר הרופא שהתרשל הוא "פיגורה" שאף מומחה בארץ לא מוכן לתת נגדו חוו"ד, או כאשר המערכת פעלה לטיוח הכשל. במקרים האלה, מתלווה להישג תחושת סיפוק נוספת הנובעת מההתמודדות עם אתגר קשה. וישנם מקרים בהם נלווית לטיפול בתיק הזכות להשפיע לטובה על המערכת בכללותה, עם השלכות רוחב המשפרות את המערכת הרפואית ומחזקות את זכויות המטופלים, וזוהי כמובן זכות גדולה ומיוחדת. 

מה האני מאמין שלכם בעולם המשפט

אנחנו עוסקים בתחום שמתבסס על יחסי כוחות לא סימטריים – המטופל מול הרופא והמוסדות הרפואיים, כשלאחרונים יש ידע והבנה שאינם נחלתו של הראשון. במקרים רבים, כשטיפול השתבש המטופל כלל לא יודע מה קרה או כיצד התרחש הכשל, ולעיתים הבעיה התרחשה כשהוא היה בכלל מורדם. גם תוך עיון בתיק הרפואי לא תמיד ניתן למצוא תיעוד ראוי של האירוע המזיק. מהמקום הזה, ה"אני מאמין" שלנו הוא הגנה ראויה על זכויותיהם של המטופלים ככלל ועל השקיפות בפרט. אנחנו כמייצגי נפגעי רשלנות רפואית נאבקים באופן עקבי ונחוש לטובת מטרות אלו.   

מה דעתכם על רמת עורכי הדין של היום

למזלנו המילייה המקצועי שלנו בתחום הרשלנות הרפואית הוא איכותי, כך שבעבודה שלנו מול ב"כ המערכות הרפואיות אנחנו נתקלים בעורכי דין מקצועיים וחבריים, וההליך מתנהל בדרך-כלל בענייניות וקולגיאליות.

מה אתם מחפשים במתמחים צעירים

אנחנו מחפשים מתמחים אינטליגנטיים, רגישים, חרוצים, חדורי מוטיבציה ובעלי יכולת ביטוי גבוהה. משמח לעקוב אחר ההתפתחות של מתמחה טוב. מרבית עורכי הדין במשרד החלו את דרכם כמתמחים שהצטיינו. תענוג גם לעזור למתמחה מוצלח להשתלב במשרד עו"ד טוב לאחר קבלת הרישיון או לסייע למי שהחליטו לפתוח משרד משלהם. תענוג מיוחד - להיפגש במתמחה לשעבר כשהוא עו"ד במילייה המקצועי שלנו, בבית-משפט או בכנסים מקצועיים.

יחסים עם התקשורת: כיצד אתם רואים את התקשורת והאם אתם אוהבים להתראיין ולשתף פעולה עם העיתונאים?

לאורך השנים טיפלנו במקרים בעלי חשיבות משפטית, ציבורית וחברתית, בפרשות מובילות בתחום המשפט הרפואי, ובמקרים שביסודם סיפורים אנושיים דרמטיים, כך שמטבע הדברים אמצעי התקשורת דיווחו לעיתים קרובות על מקרים בטיפולנו. בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בשינויים מהותיים בעולם התקשורת, שנוטה לעיתים לפעול משיקולים כלכליים או להימשך יותר אל המקרים ה "עסיסיים" על חשבון מקרים עם חשיבות ציבורית. אנחנו מניחים ששינוי זה משקף שינוי חברתי מצער. זה חבל, אנחנו חושבים שלתקשורת יש תפקיד מחנך יותר מאשר תפקיד "משעשע". ישנם כמובן אנשי תקשורת שממלאים תפקידם בחריצות ודבקות, והיינו רוצים לראות רבים יותר.

מה חשוב בעבודת עורך הדין בעיניכם

יושרה אישית ומקצועית, אכפתיות ורגישות, חוכמה, אמביציה ללמוד, להתפתח ולהשקיע בחריצות, נאמנות ומסירות ללקוח שלא על חשבון החובות כלפי חברים למקצוע, בקיאות ומיומנות בתחום עבודתו ובכל תיק לגופו, יכולות ניתוח וביטוי מעולות. עו"ד מיומן וחרוץ יכול לעשות את עבודתו טוב מאד. עו"ד המוסיף על כך יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה  - יכול לעשות את עבודתו באומנות.

מה הכי מרגיז אתכם בקולגות שלך

הקולגות שלנו לא מרגיזים אותנו, יש להם לקוחות לא קלים והם עובדים קשה. לעיתים מרגיזים אותנו לקוחותיהם, ובפרט החברות המבטחות את מערכות הבריאות. ישנם מקרים בוטים בהם הרשלנות הינה חד-משמעית ואין הגנה לחבות. היינו מצפים שלכל הפחות באותם מקרים הנתבעים יכירו בחבות. למרבה הצער נדיר שזה קורה, ותמיד יימצאו המומחים שיתנו לטובת הרופא הקולגה חוו"ד, גם במקרה בו הרשלנות בוטה וברורה. אנחנו יודעים מה לעשות עם זה, אך מצטערים על הגישה, אשר פוגעת שלא בצדק באנשים פגועים מלכתחילה. גם מחברות ביטוח, המונעות משיקולים כספיים, אנחנו מצפים ליושרה.

איזה פעילויות פנאי וגיבוש המשרד עושה לעובדיו

טיולים וחופשות, חלקם סביב כנסים מקצועיים וחלקם סביב אהבת הטבע. העבודה שלנו מלווה בהתמודדות רגשיות מורכבות, והסיפורים הולכים אתנו הביתה בסוף יום עבודה. פעילויות הפנאי המשרדיות עונות גם על הצורך בניקוי ראש, בכדי להיות מסוגלים להמשיך קדימה.

האם היית ממליצים לדור הבא ללמוד עריכת דין וללכת בעקבותיכם?

אנחנו ממליצים לצעירים המחפשים את דרכם, להתגשם באותם תחומים שמייצרים עבורם עניין, תשוקה ומשמעות – ובהם ללמוד, להעמיק, ולהשקיע, להשקיע, להשקיע. כי אין דרך אחרת להצלחה.

מהי השאיפה הגדולה שלכם בתחום מומחיותכם

יש לנו שאיפה לייצר ולעודד מציאות בה רופא שטעה לא ישפיל עיניו ויחמוק מן המטופל או יסובב את גבו אליו, כפי שקורה לעתים קרובות, כי אם יישיר מבט ויספר למטופל בכנות על הכשל שאירע. אנחנו מבינים את הקושי הכרוך בכך – קושי אנושי טבעי לגייס משאבי נפש לטובת שיחה כזו, וגם קושי שנובע מהחשש להסתבך. עם זאת, זוהי חובתו המוסרית, הרפואית והאתית של רופא. כולנו בני אדם, כולנו עלולים לטעות. מניסיוננו, מדיניות של גילוי יזום משתלמת בסופו של דבר גם למערכת הרפואית. שקיפות תורמת לאמון, מפחיתה תחושות חשדנות ו”נקמנות”, מצמצמת הליכים משפטיים ומעודדת פתרון סכסוכים בדרכי פשרה. היא תורמת למערכת הרפואית על כל שחקניה. אנחנו פועלים רבות לעידוד אווירה כזו, לרבות באמצעות הרצאות בפורומים רפואיים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה