שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המודל שמאפשר לעו"ד לצאת מהמרוץ ולשלב עבודה משפטית עם פנאי ומשפחה

חדשות

המודל שמאפשר לעו"ד לצאת מהמרוץ ולשלב עבודה משפטית עם פנאי ומשפחה, צילום: שירה רייך. צילום: אורן שלו
המודל שמאפשר לעו"ד לצאת מהמרוץ ולשלב עבודה משפטית עם פנאי ומשפחה
15/03/2017, שירה רייך

עורכי דין המבקשים לפרוץ את כבלי תרבות העבודה הקלאסית במשרדים מוצאים עצמם לרוב פותחים משרד עצמאי ונאלצים לשרוד בשוק רווי או יוצאים לדרך חדשה ובלתי יציבה. מיזם LawFlex המחבר בין עורכי דין עצמאיים למשרדים הנדרשים לשירותיהם מאפשר לעורכי דין להשתחרר משגרת היומיום התובענית ולפתח במקביל קריירות חדשות, הורות ותחביבים

כשמוזכרות המילים "עורך דין" עולה אסוציאציה די חדגונית: אדם מכובד, לרוב גם מעונב, שאולי נשוי בעושר, אך לעיתים מזומנות ללא אושר בכל הקשור למקום העבודה שלו. בשנת 2016, נדמה שתרבות וסביבת העבודה הולכות ומתרחקות מהמודל המסורתי שכולנו מכירים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

רבים ממשרדי עורכי הדין הפנימו שעליהם להגמיש את תנאי העבודה ולהעלות את רמת החיים במשרד, ואלו שנותרו מאחור סובלים לא אחת מתדמית בעייתית. דומה כי "גלגל האוגרים", שנטען שעורכי דין רבים שבויים בו, מאט קצב ולעתים אף משנה מיקום. ניתן לומר כי מסגרת העבודה המוכרת והמרוץ האופייני לקריירה המשפטית הופך נסבל יותר, יש שיגידו אפילו נעים, בוודאי ובוודאי שלאלו שבוחרים לפרוץ את גבולות המשרד ולצאת לקריירה עצמאית.

עורכי דין המבקשים "לצאת מהמרוץ" ויוצאים לעצמאות מוצאים עצמם לרוב מכוונים לאחד משני כיוונים אפשריים: הכיוון הראשון, פתיחת משרד עצמאי, כרוך בהוצאות לא מעטות, ומלווה בחששות של גיוס לקוחות בשוק רווי, צבירת מעגל לקוחות וביסוס מוניטין – משימות שכל אחת מהן בפני עצמה אינה פשוטה כלל ועיקר. הכיוון השני, מפחיד לא פחות, הוא עזיבה של עולם עריכת הדין ויציאה למסע גילוי עצמי. שני הכיוונים הללו אינם מאפשרים קרקע בטוחה ויציבה תחת רגליו של עורך הדין השכיר לשעבר, והמסע לא אחת מסתיים היכן שהתחיל, כשמשרד עורכי הדין המוכר חוזר להוות אופציה.

עם זאת, מותר גם לגלות אופטימיות זהירה לאור שיטת פעילות משפטית הצוברת תאוצה בעולם ועשתה עלייה לישראל לפני מעט למעלה משנה – Legal Resourcing – שיטת העבודה שאולי הכי קרובה לביטוי "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". דרך זו מאפשרת למשרדי עורכי דין לייצא עבודה משפטית לידיהם המנוסות של מי שרוצים להמשיך בעבודתם כעורכי דין, ואילו האחרונים יכולים לשלב עבודה כעורכי דין מבלי לוותר על תחומי חיים אליהם תרבות העבודה ה"קלאסית" במשרדים לאו דווקא מאפשרת להתמסר, כגון פיתוח אישי, חיי משפחה, תחביבים ושאר הרפתקאות.

בשוק עורכי הדין העצמאיים הרווי בישראל, ניתן לאתר בשנים האחרונות לא מעט עורכי דין שעזבו משרדים לאחר מספר שנות עבודה כשכירים, עורכי דין המחזיקים ברזומה מרשים, שכל חטאם היה שקצו בעבודה של 24/7 סביב השעון.

מיזם פורץ דרך בשם LawFlex שנולד לפני למעלה משנתיים מחבר בין אותם עורכי הדין עצמאיים, מנוסים ומקצועיים, לבין משרדי עורכי הדין הזקוקים לסיוע, תוך יצירת מצב של  win-winבין כלל הצדדים. בפני עורכי הדין העצמאיים נפתחות הזדמנויות עבודה חדשות עם משרדים מובילים, גדולים וקטנים כאחד, ואף לא פעם עם משרדי עורכי דין זרים. בפני המשרדים נפתחת האפשרות להסתייע בעורך דין בעלי ותק וניסיון רב ולהקל על העומס, מבלי להתפשר על איכות העבודה ותוך חיסכון ניכר בעלויות.

מאגר עורכי הדין של LawFlex, העומד היום על קרוב ל-150 עורכי דין, צופן בחובו מגוון רחב של עורכי דין ישראלים וזרים כאחד, ביניהם בעלי משרדים עצמאיים (One Man Show) ששואפים להגדיל את הכנסותיהם אך עדיין נותרו נאמנים לעניבה ולמשרד. מאידך, ישנם אלו מי שפצחו בקריירות כמו תסריטאות, הוראה והורות, תוך שעריכת הדין הפכה למשנית בחייהם, אך עדיין מהווה אלמנט המעניק להם פרנסה.

המודל העסקי של LawFlex מיובא ממעבר לים, שם ההסתייעות בפרילנסרים צוברת תאוצה, ומאגרי החברות המקבילות, כדוגמת Axiom בארה"ב ו-Lawyers on Demand (LOD) בבריטניה, מונים מאות ואף אלפי עורכי דין המשלבים עבודה משפטית עם אורח חיים מגוון, תוך שנתון להם החופש להחליט איזה נפח יתפוס המקצוע המשפטי בחייהם.

בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים, שיתוף הפעולה בין משרד עורכי דין לבין עורך דין עצמאי אינה מחייבת סביבה משרדית וישיבה פנים אל פנים באותו משרד או אפילו באותה יבשת. אף שמשרדי עורכי דין רבים מקצים לעורכי הדין של LawFlex חדר לעבודה או חדר ישיבות, העבודה מהסלון פשוטה מאי פעם, וכל עוד נמסרת המשימה המשפטית לידיים מקצועיות ומנוסות, אין סיבה שתיפגע איכות העבודה.

עורכי הדין במיזם LawFlex ממלאים פונקציות שונות שכבר יצרו הקלה בעומס העבודה של עשרות משרדים בשוק המשפטי בישראל. בין אם מדובר בהחלפת עורכת דין בחופשת לידה, בהוספת ידיים עובדות בשעת עומס או בהסתייעות בעורך דין המומחה בתחום שאינו בנמצא בכוח האדם המשרדי הנתון.

לסיכום, הבחירה של עורכי דין בין שגרת יומיום תובענית לבין חלופה גמישה המאפשרת להם לפזול אל מחוץ לגבולות המקצוע, קלה מתמיד. בין עורכי הדין במאגר LawFlex ניתן למצוא כיום מורה ליוגה, תסריטאית, טבח ושני מורים, שאף שהם שהרחיבו את אופקיהם והם עוסקים בנושאים אחרים, הם עדיין עורכי דין מצוינים המספקים שירותים משפטיים איכותיים למשרדי עורכי דין מרוצים.

 

שירה רייך היא מנהלת הפיתוח העסקי במיזם LawFlex

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה