שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עצות ששוות כסף: חוק ההסדרים לשנים 2017-2018 נכנס לתוקף – עשה ואל תעשה

חדשות

עצות ששוות כסף: חוק ההסדרים לשנים 2017-2018 נכנס לתוקף – עשה ואל תעשה, צילום: צילום: סם יצחקוב
עצות ששוות כסף: חוק ההסדרים לשנים 2017-2018 נכנס לתוקף – עשה ואל תעשה
14/03/2017, יועצת המס אוסנת כהן

חוק ההסדרים נכנס לתוקף ועל ציבור העוסקים והשכירים להיערך בהתאם הן מבחינת ניהול השוטף של העסק והן מבחינה תזרימית בחשבון העסקי והפרטי – שורה של עצות ונקודות זיכוי שיחסכו לכם הרבה כסף

חוק ההסדרים נכנס לתוקף בימים אלה, ועל ציבור העוסקים והשכירים להיערך בהתאם. הערכות לשינויי החקיקה הינם במספר מישורים הן מבחינת ניהול השוטף של העסק והן מבחינה תזרימית בחשבון העסקי והפרטי. בתקדין ריכזנו עבור ציבור הקוראים, עצות ונקודות זיכוי שיכולות לחסוך לכם הרבה כסף, מאת יועצת המס אוסנת כהן, הממליצה לשים לב לשינויים כולם, אך עם דגש לשינויים במבנה הפנסיה. 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

שינוי ראשון אשר יחול הינו חוק פנסיה חובה החל על העצמאים ועל שכירים שהם גם עצמאים החל 01/01/2017 ומי שלא ידאג להפריש לעצמו פנסיה ימצא את עצמו משלם קנסות.

יש ליצור קשר עם סוכן הביטוח, מסבירה כהן ולהעביר אליו את נתוני הרווחים שלכם מעסק. עקב כך מדרגות הביטוח לאומי השתנו, המדרגה הראשונה בשנת 2017 5.97% במקום 9.82% ונוסף מרכיב חסכון לאבטלה. כל זאת על מנת לחסוך ולסייע. אך מנגד מי שגם עצמאי וגם שכיר עליו לשים לב שבמידה והוא עובר את המדרגה הראשונה ישלם יותר דמי ביטוח , היות שהשיעור בשנת 2016 היה 16.23% ובשנת 2017 17.83%.

עוד מציינת כהן, כי יש לבקש מהמייצג של כל אחד ואחד לארוך עבורו חישוב – צפי חדש של הרווחים הן מעצמאי והן מתלוש השכר לשנת 2017 ומתוכם לחשב את דמי הביטוח לפי החוק החדש. כדי להקטין כמה שיותר את ההשלכות מהנתונים הנ"ל יש לשים לב שהנכם מכלילים את כל ההוצאות המותרות בניכוי בתיקכם .

על מה מותר לקבל החזרים? על ההוצאות המותרות בניכוי אשר הינן למעשה כל הוצאה שאתם מוציאים על מנת להגדיל הכנסה.

ברשימה חלקית מפרטת כהן את הדברים המותרים לניכוי לצורך העסק, כגון: פרסום, השתלמויות, משרדיות, חשמל, מים, טלפון, אינטרנט (מי שעובד מהבית יכול גם לדרוש את הוצאות הבית) ביטוחים , אחזקת רכב כולל דלק , תיקונים, שטיפת רכב, אביזרי רכב, רישיון, טסט , ביטוח חובה ומקיף.  אחריות מקצועית , משפטיות, כיבודים בעסק, חומרי ניקוי בעסק.

שכירות (בתנאי שלמשכיר יש תיק במס הכנסה ומנכים לו מס במקור)  ריביות על הלוואה, עמלות וריבית בעו"ש. ישנם חריגים כגון עורכי דין – מוכר גם הוצאות ביגוד. רופאים -  טיסות לחו"ל לכנסים ומתן חוות דעת בבתי חולים בחו"ל יכולים להיות משולבים בפנאי ובילוי והוצאה זו תהיה מוכרת. חסכון לפנסיה, לקרן השתלמות (בשנת 2017 ניתן להנות מניכוי מוגדל עבור הפקדות לקרן השתלמות וזו הקרן היחידה שפטורה ממס), נקודות זיכוי בגין תארים ולימודי מקצוע.

לעניין הוצאות לימודים לתואר מסבירה כהן, כי ההוצאות עבור לימודים לתואר אינם מותרים בניכוי בעסק היות והם מהווים רכישת נכס יצירת יתרון מתמיד, אך ניתן לקבל בגינם הנחה במס באמצעות נקודות זיכוי. 

השתלמויות למשל,  אלו הוצאות לשמירה על הקיים ולכן יותרו כהוצאה בעסק. נקודות זיכוי נוספות המקנות הנחה במס : נטול יכולת :אם יש לכם ילד/ה שעברו וועדת השמה ולומדים במסגרת מיוחדת או בכיתה מקדמת או בגן שפה.  ביטוח חיים על משכנתא לשני בני הזוג אף מקנה הנחה במס.

הכותבת יועצת המס אוסנת כהן, הינה הבעלים של משרד יעוץ מס הנותן שירות למגוון רחב של לקוחות ומקשת רחבה ביותר של תחומים בהם עורכי דין בעלי עסקים ועוד.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:155
קומיט וכל טופס במתנה