שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הטרדה מינית בדואר: דוור שצעק הערות מיניות בסניף הומה יפצה ב-60 אלף שקל

חדשות

הטרדה מינית בדואר: דוור שצעק הערות מיניות בסניף הומה יפצה ב-60 אלף שקל, צילום: צילום: istock
הטרדה מינית בדואר: דוור שצעק הערות מיניות בסניף הומה יפצה ב-60 אלף שקל
09/03/2017, עו"ד רונן שיכמן

דוורית בסניף הדואר הגישה תלונה על הטרדה מינית בה טענה כי דוור אחר צעק לעברה מול קהל הלקוחות והעובדים כי היא מבצעת מעשים מיניים עם עובד אחר. ביהמ"ש דחה את תביעתו לפיה תלונתה הוציאה לו שם של מטרידן בקרב העובדים, וקבע כי העובדה שבחרה להתלונן בפני הגורמים הרלוונטיים אינה מטילה עליה חבות בגין לשון הרע

בית משפט השלום פסק פיצוי בסך של 60 אלף שקל לדוורית שדוור אחר צעק לעברה בסניף דואר הומה אדם כי ידוע לו שהיא מבצעת מעשים מיניים עם אחד העובדים. בית המשפט דחה את תביעתו של הדוור לקבלת פיצוי מהדוורית בגין לשון הרע לאחר שלטענתו היא הפיצה את גרסתה בקרב עובדי הדואר והוציאה לו שם של מטריד מינית, וקבע כי העובדה שהדוורית בחרה להתלונן במקום עבודתה בפני הגורמים הרלוונטיים אינה מטילה עליה חבות בגין לשון הרע.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

הנתבעת והתובעת שכנגד הגישה תלונה להנהלת המחוז נגד התובע, שעבד כדוור בסניף הדואר, בעקבות אירוע שבו הוא צעק לכיוון עובד אחר הערות מיניות אודותיה ואירוע נוסף שבו צעק בקולי קולות מול סניף הומה אדם כי הוא יודע שהיא מבצעת מעשים מיניים עם אחד העובדים. תלונתה של הנתבעת הועברה לבירור באגף לחקירות משמעת של נציבות שירות המדינה. במהלך חקירת אגף המשמעת נחקרו כלל העובדים שהיו נוכחים באירוע, ונוכח חולשת גרסתם והסתירות הפנימיות ביניהן הוחלט על סיום החקירה והומלץ לסגור את התיק על סגירת התיק.

לטענת התובע, הנתבעת הפיצה את גרסתה בקרב עובדי הדואר והוציאה לו שם של מטריד מינית. לטענתו, בפרסומים האמורים אין אמת, וכל מטרתם היא לפגוע בו ובפרנסתו מתוך תחושת נקמה, על רקע סכסוך על אזורי החלוקה של הדואר והעובדה שהוא חשף אי סדרים בסניף. עוד טען התובע כי מאז תלונת הסרק הוא זוכה במבטי בוז והערות פוגעניות ועוקצניות מצד עמיתיו לעבודה. נוכח האמור עתר התובע לחייב את הדוורית לשלם לו פיצוי בסך של 100 אלף שקל בגין פרסום לשון הרע.

הנתבעת הכחישה את הטענות וטענה כי הדברים שאמר התובע, שהאזינו להם עובדים אחרים, גרמו לה לנזק במערכת היחסים שלה עם בעלה, במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא אם לארבעה ילדים המנהלת

אורח חיים מסורתי-דתי. על כן, טענה התובעת, לאחר האירוע ובסמוך לו היא התלוננה על הוצאת דיבתה באמצעות מכתב תלונה שמוען למנהל משאבי אנוש בדואר ישראל. על כן, עומדת לה הגנת אמת דיברתי וכן הגנות תום הלב.

בתביעה שכנגד טענה הדוורית כי התובע הוציא את דיבתה רעה מתוך כוונה לפגוע בה וכי בהתנהלותו הוא התרשל כלפיה וגרם לה עוגמת נפש רבה, עת רמס את כבודה ועת ביקש לפגוע בפרנסתה תוך גרימת נזקים כבדי משקל.

השופטת רונית פינצ'וק אלט הבהירה כי הגנת תום הלב לפי סעיף 15(8), שעניינו הגשת תלונה לממונה, אינה ניתנת באופן אוטומטית לנתבע, אלא מדובר בהגנה שבמסגרתה על הנתבע הנטל להוכיח כי האדם אליו הוגשה התלונה היה ממונה עליו. בנסיבות העניין, קבעה השופטת, פנייתה של הדוורית למנהל כוח האדם והמכתב אותו כתבה בהנחייתו של מנהל אחר נכנסים לגדר תלונה שהוגשה לממונה. עוד נקבע כי העובדה שמכתבה של הדוורית ומכתבו של מנהל כח האדם הבשילו לכדי הליך בירור משמעתי אינם מטילים את האחריות באופן אוטומטי על כתפיה, ויש לתת את הדעת בהקשר זה למדיניות השיפוטית המבקשת להגן על המבקשים להתלונן בפני רשויות מוסמכות על מנת שמקרים מעין אלו ואחרים יתבררו בפני הגורמים הרלוונטיים. על כן, העובדה שהדוורית בחרה להתלונן במקום עבודתה בפני הגורמים הרלוונטיים, וגרסתה נתמכה בעדויות שונות, אינה מטילה עליה חבות בגין לשון הרע, על מנת ליצור סביבת עבודה הולמת.

מנגד, השופטת קיבלה את התביעה שכנגד וקבעה כי במאזן הסתברויות הנדרש במשפט אזרחי, הוכיחה הדוורית כי הדברים הנטענים על ידה נאמרו על ידי התובע, כי מדובר בלשון הרע וכי נעשה "פרסום" כנדרש בחוק. השופטת הבהירה כי הדברים נאמרו בכוונה לפגוע, על רקע הסכסוך בין הצדדים בקשר עם תנאי עבודתם, ועל כן יש לפסוק פיצוי בסך של 60 אלף שקל.

 

ת"א 783-09-12

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה