שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש מחק בקשה למזונות זמניים שחשפה את פרטי המו"מ בהליך הגישור

חדשות

ביהמ"ש מחק בקשה למזונות זמניים שחשפה את פרטי המו"מ בהליך הגישור , צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש מחק בקשה למזונות זמניים שחשפה את פרטי המו"מ בהליך הגישור
16/02/2017, ליאור שדמי שפיצר

השופט מרדכי (מוטי) לוי הורה להסיר את הבקשה למזונות זמניים מהתיק והבהיר כי בשלב של מזונות זמניים אין בית המשפט נכנס לעובי הקורה וכי הצגת סכומים שמקורם בהסכמה אשר הושגה בגישור מהווה התנהגות שלא בתום לב, שמטרתה ניסיון בלתי ראוי להציב רף פסיקתי לבית המשפט

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב הורה למחוק בקשה למזונות זמניים ולהסיר את סריקתה מהמערכת בשל העובדה שהיא חושפת את המשא ומתן בין הצדדים בהליך הגישור.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לטענת המבקש, הבקשה למזונות זמניים שהגישה המשיבה חושפת פרטים מתוך המשא ומתן שהתנהל ביניהם וההסכמות שאליהן הגיעו בהליך הגישור. כך, בבקשה התבקש בית המשפט להורות למבקש להמשיך ולהעביר לידי המשיבה סך של 7,750 שקל לחודש ולהמשיך לשלם 60% מהוצאות הצהרון, מעלויות חוגים מעבר להוצאה של 1,000 שקל ומההוצאות הרפואיות החריגות, וזאת "בהתאם להסכמת הצדדים במסגרת הגישור". לטענתו, הבקשה מוסיפה ומציינת כי הצדדים הסכימו במסגרת גישור כי המבקש ישלם את הסכום האמור, מבלי שיהיה בכך הודאה של מי מהצדדים בטענות הנוגעות לתשלומי המזונות, אך הסכמה זו שונתה. בנוסף, המשיבה מצטטת תכתובת דוא"ל בין הצדדים, בהקשרם של דמי המזונות, שממנה ניתן ללמוד לכאורה על התנהלותו של המבקש. משכך, דרש המבקש למחוק את הבקשה ולהסירה מתיק בית המשפט.

המשיבה מצדה טענה כי חשיפת הפרטים היא מעשה לגיטימי, שכן המידע היחיד שנחשף לטענתה הוא גובה הסכומים שהמבקש העביר לידיה בשנה האחרונה על חשבון המזונות. לטענת המשיבה, סכומים אלה אינם חסויים משום שהם מצויים בדפי חשבון שהצדדים הסכימו להציג בפני בית המשפט, והם לא מהווים חלק ממשא ומתן בהליך הגישור, שמטרתו להביא את הצדדים להסדר קבע ולא לסעד ביניים של מזונות זמניים.

השופט מרדכי (מוטי) לוי דחה את טענת האישה וקבע כי הייתה חשיבות מבחינתה ליידע את בית המשפט על ההסכמות בדבר סכום המזונות. "דווקא מעצם ההפניה לגישור והבאת הנתונים מתוכו מעידה על רצון להשפיע על עמדת בית המשפט, בבחינת דע לך בית המשפט  סכומים אלו, המוסכמים, הם המסד, הם אינם שנויים במחלוקת וחזקה, לכאורה, שהם משקפים צרכים בפועל  ועליך לפסוק לפחות אותם", כתב השופט בהחלטתו.

השופט הבהיר עוד כי בשלב של מזונות זמניים אין בית המשפט נכנס לעובי הקורה, וכי מהותה של הבקשה למזונות זמניים היא לחייב את המבקש בסכומים המבוקשים, כאשר עצם הבאתם מניחה תשתית לכאורה להסכמה אפריורי שלכאורה אלו הם צרכי הילדים. זאת, בין אם מדובר בהסכמה הנוגעת למשמורת ובין אם מדובר בהסכמה על חלוקה לא שוויונית במשאבי הצדדים.

השופט הוסיף כי קבלת עמדתה של המשיבה תהפוך את הליך הגישור להליך סגור וחשדני, שבו כל צד שומר את תחום מוכנותו לעצמו עד כדי סיכול המטרה האמיתית של ההליך. "כשלעצמה אני סבור שהצגת סכומים שמקורם בהסכמה שהושגה בהליך גישור, ובדרך בה פעלה המשיבה, מהווה התנהגות שלא בתום לב שמטרתה ניסיון בלתי ראוי להצבת רף פסיקתי לבית המשפט", קבע השופט בהחלטתו וחייב את המשיבה בהוצאות המבקש בסך של 3,500 שקל.

 

תמ"ש 25842-01-16

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:227
קומיט וכל טופס במתנה