שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוטר סיור מואשם בביצוע מעשה מגונה בחיילת

חדשות

שוטר סיור מואשם בביצוע מעשה מגונה בחיילת, צילום: שוטרות בהכשרה לתפקיד ממונה למניעת הטרדות מינית. צילום: חטיבת דובר המשטרה
שוטר סיור מואשם בביצוע מעשה מגונה בחיילת
15/02/2017, עו"ד חור אוריאל ניזרי

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ממשיכה במאבק בשוטרים הסוררים – והגישה לפני זמן קצר כתב אישום חמור נגד שוטר סיור בן 37 בנקודת מגילות, בגין מעשה מגונה והטרדה מינית של חיילת בשירות חובה

לבית משפט השלום בירושלים הוגש לפני זמן קצר היום (ד), באמצעות המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על ידי עו"ד לאורה נהון, כתב אישום חמור נגד דניאל יעקב, שוטר סיור בן 37 בנקודת מגילות, בגין מעשה מגונה והטרדה מינית של חיילת בשירות חובה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מהעבודות המתוארות בכתב האישום עולה כי במסגרת שיתוף פעולה בין צה"ל למשטרה, אסף שוטר את החיילת מהמוצב הצה"לי אל עבר תחנת המשטרה בשעות הערב. בעת שהגיעו לתחנה ירד השוטר מהניידת ויעקב עלה. במהלך הנסיעה שאל יעקב את החיילת מה הטעם שלה בבנים, האם היא בתולה, מה היא עושה עם בנים ומתי הייתה החוויה המינית האחרונה שלה. בתחילה היא מאנה להשיב, אולם יעקב הפציר בה שלא תתבייש ממנו ושתהיה כנה.

לאחר הדברים האמורים, עצר יעקב את הניידת בנקודה חשוכה בתואנה כי הוא זקוק למנוחה וביקש מהחיילת שתחוש כיצד היד שלו מחוספסת, לאחר מכן נשען לאחור על כסאו, והחל מלטף את החיילת בעורפה. החיילת אמרה לו כי הדבר אינו נעים לה, והסיטה את ידו. בשלב זה ביקש ממנה יעקב כי תעסה אותו, והיא השיבה: "ממש לא, אני גם לא טובה בזה". יעקב הציע ללמד אותה בעודו מניח את ידיו על כתפיה, ומסובב את גופה. המתלוננת קפאה על מקומה, ויעקב עיסה במשך זמן קצר את גבה של המתלוננת ואמר: "נו, נכון שזה נעים?".

כאילו שלא די באמור, מכתב האישום עולה כי בהמשך הניח יעקב עוד מספר פעמים את ידו על עורפה של המתלוננת, חרף העובדה כי המתלוננת הביעה את העדר הסכמתה לכך, ובשלב מסוים גם הניח את ידו על ירכה. המתלוננת הסיטה את ידו של יעקב לכיוונו ואמרה לו: "שים אותה שם". לאחר שהניח שוב את ידו על ירכה אמרה לו בתקיפות: "שתישאר שם באזור שלך, אתה לא מתקרב אליי ולא נוגע בי". בהמשך שאל יעקב את החיילת למידת החזיה שלה, וגם מה הסיכוי ש"את תשני אצלי, או שאני אצלך, אני מעליך". המתלוננת השיבה שהדבר לא יקרה.

לאחר הדברים המתוארים אמר יעקב למתלוננת כי ביקש למעשה לבחון כיצד מגיבות בנות גילה למצבים דומים, לכן ביקש ממנה שלא לדבר על אודות אשר ארע עם איש, מאחר שיש בדעתו להמשיך לבדוק עוד בנות.

במחלקה לחקירות שוטרים אומרים היום, כי במעשיו עשה יעקב מעשה מגונה במתלוננת בלא הסכמתה והטריד אותה מינית בהתייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותה כאשר הראתה לו שאינה מעוניינת בהתייחסויות האמורות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:177
קומיט וכל טופס במתנה