שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קורבנות פיגועי דאעש באירופה תובעים את טוויטר על חלקה בסיוע לארגון הטרור

חדשות

קורבנות פיגועי דאעש באירופה תובעים את טוויטר על חלקה בסיוע לארגון הטרור, צילום: צילום: Getty images Israel
קורבנות פיגועי דאעש באירופה תובעים את טוויטר על חלקה בסיוע לארגון הטרור
10/01/2017, ליאור שדמי שפיצר

בתביעה שהוגשה לבית משפט בניו יורק באמצעות ארגון "שורת הדין" טוענים בני משפחותיהם של שניים מקורבנות פיגועי דאעש בפריז ובבריסל כי הארגון עשה שימוש ייחודי ברשת ככלי נשק, בגיוס חברים והפצת האידיאולוגיה. טוויטר מצדה סירבה לנתק את פעילי הארגון משירותיה והצהירה כי "על הציוצים להמשיך ללא הפרעה"

משפחותיהם של שניים מקרבנות פיגועי  דאעש בפריז ובבריסל הגישו באמצעות ארגון שורת הדין הישראלי תביעה פורצת דרך נגד חברת "טוויטר", בשל תפקידה המשמעותי בסיוע לארגון בביצוע התקפות הטרור שבהן ננהרגו קרוב ל-200 בני אדם ונפצעו מאות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי המחוזי בדרום מדינת ניו יורק דורשים התובעים פיצויים נזיקיים ופיצויים עונשיים בגין מותם של אלכסנדר פינצ'ובסקי (29), שנהרג על ידי מחבל מתאבד שפוצץ עצמו בבריסל במרץ 2016, וניומי גונזלס (26) שנהרג על ידי טרוריסט פעיל דאעש במתקפת הירי בפריז ב-13 בנובמבר 2015.

התביעה מתארת בפירוט רב דרכים רבות וייחודיות שבהן ארגון דעאש עשה שימוש בפלטפורמת טוויטר ככלי נשק במלחמתו, לרבות אפליקציות ספציפיות, האשטאגים ייעודיים המכפילים כל ציוץ מטעמם פי כמה, גיוס חברים חדשים באופן שיטתי ופעולות נוספות שאפשרה הרשת שהפכה את דאעש לארגון הטרור המאיים ביותר בעולם כעת. עוד מודגם בתביעה כיצד השתמשו אנשי דאעש בטוויטר לפני, במהלך ואחרי הפיגועים בפריז ובריסל לצורך גיוס פעילים, הפצת האידיאולוגיה והפחדת ההמונים.

לדברי עורכת הדין של המשפחות, ניצנה דרשן-לייטנר, העומדת בראש ארגון "שורת הדין", "זוהי התביעה הראשונה המעלה על נס ומתעדת בפירוט כיצד נטלה טוויטר את תפקיד המפתח שלה בהפיכת דאעש לארגון הטרור האימתני ביותר בעולם כיום, וכיצד דאעש השתמשה באופן ייחודי בטוויטר בהקשר לשניים מהפיגועים הקשים ביותר באירופה בעת האחרונה. ביחס למדיות חברתיות מקבילות, דווקא טוויטר מכולם עמדה על סירובה העיקש לנתק את שירותיה עבור טרוריסטים, בהצהירה כי 'על הציוצים להמשיך ולצייץ בלי הפרעה', אף שמשמעותם הישירה היא רצח המוני בני אדם".

ארגון שורת הדין, המתמחה בתביעות של נפגעי טרור יהודים וישראלים נגד ארגוני טרור, מדינות תומכות טרור וגופים מממנים, כבר זכה בפסקי דין של למעלה ממיליארד דולר, מתוכם הוא הקפיא למעלה מ-600 מיליון דולר של נכסי טרור, והצליח עד היום לממש למעלה מ-200 מיליון דולר שהגיעו לידי נפגעי הטרור ובני משפחותיהם. בשנת 2015 זכה הארגון בפסק דין של 655 מיליון דולר מבית משפט פדרלי במסגרת תביעה נגד הרשות הפלסטינית ואש"ף בגין אחריותם לפיגועי טרור.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:250
קומיט וכל טופס במתנה