שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: ייבאו 16 ק"ג של סמים בתוך בובות של מלחמת הכוכבים והמיניונים

חדשות

כתב אישום: ייבאו 16 ק"ג של סמים בתוך בובות של מלחמת הכוכבים והמיניונים , צילום: צילום: רשות המסים
כתב אישום: ייבאו 16 ק"ג של סמים בתוך בובות של מלחמת הכוכבים והמיניונים
10/01/2017, ליאור שדמי שפיצר

הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד תשעה נאשמים בייבוא סמים מסוג מתאמפטאמין מארה"ב לישראל, שהוסלקו בתוך בובות ונשלחו באמצעות חברת UPS מארה"ב לישראל. שליח בחברת UPS העביר את הסמים לכתובות שונות מאלו שצוינו על החבילות וחתם על קבלתן בשמות פיקטיביים

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה אתמול כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד 9 נאשמים בגין שורה של עבירות סמים. כתבי האישום הוגשו נגד גאלב כרכי (27), ויטלי דרקץ' (23), אורן ליטמנוביץ' (35), מארק דה-גוזמן (34), אר-ג'י זמורה (35), דניל סגרדו (39), קומסאק פאוסאפ (34), ג'וזפינה פסקאול (47) וריימונד אלקנטרה (46). רוב הנאשמים מואשמים כי ייבאו סמים מסוג מתאמפטאמין מחו"ל שהוסלקו בתוך בובות של דמויות מסרטי "מלחמת הכוכבים" ו"המיניונים".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד שירי פרל, במהלך השנים 2015-2016, ייבא גאלב כרכי ב-19 הזדמנויות שונות, בין במישרין ובין באמצעות אחר מטעמו, חבילות סם מארצות הברית. הסם הוסלק בתוך בובות, בין היתר של דמויות מהסרטים "מלחמת הכוכבים" ו"המיניונים" ונשלח באמצעות חברת UPS מארה"ב לישראל. כדי לאפשר את יבוא הסמים לישראל, הסתייע כרכי בויטלי דרקץ', שהועסק כשליח בחברת UPS וביצע עבורו פעולות שונות לצורך קבלת חבילות הסם בישראל, לרבות מסירת מידע על החבילות, העברת החבילות לכתובות השונות מאלו המוצהרות במען על גבי החבילות, שינוי הנתונים בהזמנה באופן שבשורת מקבל חבילות הסם יחתמו שמות פיקטיביים במקום שמו של כרכי ועוד. בתמורה לכך, שילם המשיב לדרקץ' סכומי כסף הנעים בין 400 ל-10,000 שקל.

על פי כתב האישום נגד אורן ליטמנוביץ', במהלך שנת 2016 ייבא ליטמנוביץ' בשמונה הזדמנויות שונות בצוותא חדא עם אחרים חבילות סם מארה"ב. הסם הוסלק בתוך בובות, בין היתר של דמויות מסרטי הקולנוע "מלחמת הכוכבים" ו"המיניונים" ונשלח באמצעות חברת UPS  מארה"ב לישראל. לשם יבוא הסם, קשר ליטמנוביץ' קשר עם מארק דה גוזמן, שקשר קשר עם  אר-ג'י זמורה ודניל סגרדו, לפיו החבילות תישלחנה לכתובת מקום עבודתו של דניל ומספר הטלפון על גבי החבילה יהיה של ארג'י. לאחר קבלת החבילות על ידי דניל, יעבירן דניל למארק שיעביר אותן לליטמנוביץ'. באופן זה יובאו הסמים במשקל כולל של כ- 16 ק"ג סם.

ליטמנוביץ' סחר בסם שייבא וסיפק אותו לכמה מהנאשמים ואלה מכרו אותם לאחרים בתמורה לסכומים של 500-1,300 שקל עבור גרם סם.

הנאשמים נעצרו והפרקליטות עתרה להשאירם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה