שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מי את עו"ד שירן בן עזרא? "בעיניי נדל"ן זו היסטוריה, זה כמו לקרוא ספר טוב"

חדשות

מי את עו"ד שירן בן עזרא? "בעיניי נדל"ן זו היסטוריה, זה כמו לקרוא ספר טוב", צילום: עו"ד שירן בן עזרא. צילום: רונן פדידה
מי את עו"ד שירן בן עזרא? "בעיניי נדל"ן זו היסטוריה, זה כמו לקרוא ספר טוב"
18/08/2016, עו"ד בלה סטולר

רק לפני כשש שנים הקימה עו"ד שירן בן עזרא בעשר אצבעותיה, משרד המתעסק בנדל"ן, וכבר דורגה בקטגוריה המכובדת של דירוג BDI בין משרדי נדל"ן בוטיק מובילים. "לא הייתי סטודנטית מצטיינת, אך ניחנתי ביכולות חברתיות וארגוניות", היא מעידה על עצמה

עורכת הדין שירן בן עזרא, היא עורכת דין צעירה, רק בת 36, המתחזקת משרד עורכי דין משגשג העוסק בתחום הנדל"ן (מקרקעין), אזרחי מסחרי ושוק ההון. בן עזרא נולדה בעכו, ולפני כשש שנים הקימה משרד עצמאי שמונה כיום ארבע עורכות דין. בדירוג BDI האחרון דורגה בקטגוריה של משרדי נדל"ן בוטיק מובילים.

"הערכים, הפשטות, והרגישות הגיעו איתי מהבית ומובילים אותי בכל מה שאני עושה ביום יום. גדלתי והתחנכתי בעכו לזוג הורים שגידלו אותי על טהרת אהבת האדם והאהבה לעמל ועבודה קשה. ועל כך אני חבה להם תודה והערכה כל חיי" אומרת עו"ד בן עזרא.

"גם היום כשאני מנהלת משרד עם נשים מגוונות, ידעניות ושונות אני משתדלת להטמיע בהן ראשית את האהבה לזולת, הכבוד והיושרה, שזהו מבחינתי הבסיס להכל. השאר מגיע לבד, מניסיון", היא אומרת.

האם תמיד חלמת להיות עורכת דין?

תמיד אהבתי להוביל, ללמד, להדריך, לשכנע, לפתור סכסוכים ולבסוף לראות לקוחות מרוצים. אין מקצוע שמכיל עולמות כל כך שונים ומגוונים בכל כך הרבה תחומים כמו תחום עריכת הדין. מדובר במקצוע רבגוני, מעניין ומרתק שעולה תמיד על סדר היום.

למעשה, תמיד דימיתי אותו לגן שעשועים - אתה רק צריך לבחור את המתקן האהוב עליך. בעיניי המתקן הזה הוא עולם הנדל"ן ועולם המשפט המסחרי שם אפשר לשחק ועלות על שלל רחב של מתקנים מאתגרים.

איפה למדת משפטים ואצל מי התמחית?

למדתי לתואר ראשון במשפטים במכללה האקדמית נתניה, והשלמתי תואר שני במשפט מסחרי במסלול של אוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם אוניברסיטת ברקלי, קליפורניה. אף פעם לא הייתי סטודנטית מצטיינת אבל תמיד ניחנתי ביכולות חברתיות וארגוניות פנומנליות, על כך גם העידו וכתבו מיטב המרצים שלי. 

איך הגעת דווקא לתחום שבו את מתמחה?

בעיניי נדל"ן זו היסטוריה, זה כמו לקרוא ספר טוב. כמו להתחיל מחקר שכל פעם מגלים משהו חדש. בתור ילדה, אני זוכרת את עצמי מתבוננת בסוגים שונים של בניינים, ותמיד תהיתי מה הפוטנציאל הטמון בכל בניין או שטח, מדוע יש שטח ירוק וגדול שצמוד לבניין ולא מנוצל, מה ניתן לעשות, איך ניתן למקסם את הזכויות בבניין או בשטח.

היכולת לייצר מסמכים תוך כדי הבנת העבר (להתחקות אחר ההיסטוריה של כל מקרקעין) והיכולת להטמיע את שאיפות העתיד של הרשויות ושל הלקוחות הן בעיני יצירה מופתית.

איזו דמות בעולם המשפט הכי השפיעה עליך

השופט מישאל חשין – השפה הרהוטה, כתיבתו המרתקת, השימוש המטאפורי במילים של ספרות יפה, פסיקתו החדה - העשירו אותי אינטלקטואלית ותרמו לי רבות. כמו כן,  אני מאוד אוהבת לקרוא וללמוד מעורכי דין בכירים בתחום הנדל"ן – עורכי הדין המשפיעים.

תאר/י את התיקים הכי מעניינים שייצגת בהם

השירותים הניתנים על ידי המשרד כוללים ייעוץ משפטי למיסוד ועיגון זכויות הקניין של הלקוח, ולגיבוש מערכת ההסכמים עם הרשויות הרלוונטיות (כגון מנהל מקרקעי ישראל, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות), כולל הסכמי הרשאה ופיתוח, הסדרי מטלות והסכמי מכר וחכירה.

המשרד מעניק את מכלול השירותים המשפטיים גם בשלב ביצוע ומימוש הפרויקטים, לרבות הסכמי מכר, הסכמי שכירות ורישומים. כמו כן, המשרד מלווה את הטיפול במיסוי מקרקעין ובהליכים הקשורים בכך.

זאת ועוד, המשרד מלווה חברות נדל"ן במכלול עסקאותיהן והתפתחותן, בארץ ובחו"ל, כולל רכישת נכסים חדשים, עסקאות מכר ושכירות, שותפויות, פיתוח נכסים קיימים ועוד.

תכנון ובנייה - הטיפול בנושאי התכנון והבניה כולל ייעוץ ללקוח בשלב גיבוש הפרוגרמה התכנונית המיטבית, ליווי עריכת מסמכי התכנון הסטטוטורים מיסודם, טיפול בהגשתם לרשויות המוסמכות וליווי וייצוג במהלך ההליך התכנוני בכללותו, לרבות ייצוג בהתנגדויות, עררים, עתירות.

כן מתמחה המשרד בטיפול וייצוג בעתירות מנהליות בענייני תכנון ובניה, הגשת תביעות לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבניה והתגוננות בפני תביעות שכאלה, וכן בטיפול וייצוג בהגנת לקוחות בתביעות פליליות מכוח חוק התכנון והבניה.

מהי הצלחה בתיק בעינייך?

כשהצד השני מעוניין שאעביר לו הצעת שכר טרחה.

מה האני מאמין שלך בעולם המשפט?

מקצוענות לצד אנושיות. אני מאמינה גדולה בסביבת עבודה נעימה ותומכת, גם העובדות שלי מגויסות לסטנדרטים מקצועיים גבוהים ונדרשות תמיד לשפר את איכות השירות וטובת הלקוח לצד אנושיות ללא פשרות.

תפיסת העולם של המשרד מושתתת על התמסרות וזמינות מקסימאלית לצרכים הייחודיים של כל לקוח ועל ראייה קונסטרוקטיבית, רחבה, אינטרדיסציפלינארית של ענייני הלקוח.

המשרד חותר לתכליתיות ולהתמקדות בהשגת התוצאה המיטבית ללקוח, תוך שמירה מתמדת על מקצועיות ומצוינות בתחומי התמחותו. 

יחסים עם התקשורת, האם את אוהבת להתראיין

כן, במידתיות ובהדרגתיות ובנושאים מקצועיים בלבד.

מה הכי חשוב בעבודת עורך הדין

אתה יכול לבחון בקלות את אופיו של אדם או עורך דין אם רק תתבונן כיצד הוא מתייחס לאלו שאינם יכולים להועיל לו בכלום. יחד עם זאת, לזהות את הרצונות האמיתיים של הלקוח שעומד מולך ולהילחם איתו עד להשגת המטרה המיוחלת, מבלי לתת לרגשות אגו או שיקולים זרים להפריע בדרך.

מה הכי מרגיז אותך בקולגות שלך

משתדלת ללמוד מהדברים הטובים שלהם. יש להם המון.

מה צריך לתקן במערכת המשפט

ההשפעה של התקשורת והעיתונות על הנעשה בבית המשפט, ברוב הפעמים זה בניגוד לסוביודיצה, מה שיוצר פערי מידע אדירים, שלרוב יכולים להשפיע על חורצי הגורלות.

מה את עושה כדי להרגיע את הנפש

פילאטיס.

האם היית ממליצה לילדייך ללמוד עריכת דין וללכת בעקבותייך?

כן, אבל עם חשיפה למשפט בינלאומי עסקי.

מהו החלום המשפטי הגדול שלך

להמשיך לחלום ולהגשים.

רוצים גם שהפרופיל המקצועי שלכם יופיע אצלנו באתר? צרו קשר

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:188
קומיט וכל טופס במתנה