שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת החוקה אישרה הקלות בממשל תאגידי לחברות ציבוריות וחברות איגרות חוב

חדשות

ועדת החוקה אישרה הקלות בממשל תאגידי לחברות ציבוריות וחברות איגרות חוב, צילום: צילום: istock
ועדת החוקה אישרה הקלות בממשל תאגידי לחברות ציבוריות וחברות איגרות חוב
09/02/2016, עו"ד אורי ישראל פז

ההקלות שיזמה שרת המשפטים מתמקדות בחברות המציעות לראשונה ניירות ערך לציבור ובחברות קטנות. בין היתר, הופחת הרוב הדרוש למינוי יו"ר דירקטוריון למנכ"ל והותר מתן מענק לנושאי משרה הכפופים למנכ"ל. איילת שקד: "עודף רגולציה הוא אם כל חטאת. תם העידן בו רגולציה קשיחה היתה מפתח להבטחת איכות הממשל התאגידי"

ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול (ב', 8.2) את הצעת החוק לתיקון חוק החברות בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, וכן אישרה את נוסח התקנות הקובעות הקלות בממשל תאגידי. התיקון לחוק והתקנות הן פרי יוזמתה של שרת המשפטים איילת שקד ומשרד המשפטים. העבודה נעשתה בשיתוף פעולה עם הרשות לניירות ערך והעומד בראשה, פרופ' שמואל האוזר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

אישור התקנות והתיקון לחוק מהווים שלב ראשון בשורת הקלות מתוכננות בחובות הממשל התאגידי לחברות ציבוריות וחברות איגרות חוב. ההקלות שאושרו מתמקדות בחברות המציעות לראשונה ניירות ערך לציבור ובחברות קטנות, מתוך ההנחה כי חברות אלה זקוקות לסיוע רב יותר בכל הנוגע לדרישות וחובות המוטלות עליהן מכוח חוק החברות.

בין ההקלות שאושרו:

-     האפשרות לאחד דיוני ועדת ביקורת עם ועדת תגמול.

-     הפחתת הרוב הדרוש למינוי יו"ר דירקטוריון לתפקיד מנכ"ל מרוב של שני שליש לרוב רגיל מהמיעוט.

-     התרת מתן מענק לנושאי משרה הכפופים למנכ"ל.

-     הארכת משך מדיניות תגמול ראשונה, לאחר הצעה ראשונה לציבור, לתקופה של חמש שנים.

-     הפחתת גמול מנדטורי לדירקטורים חיצוניים.

כאמור, הועדה אישרה בנוסף לתקנות את התיקון לחוק החברות, הכולל הסמכה למתן הקלות נוספות שיובאו בקרוב לאישור, ובהן האפשרות למנות דירקטור חיצוני שאינו תושב ישראל גם בחברה שעיקר פעילותה בחו"ל ואפשרות מינוי יו"ר דירקטוריון כמנכ"ל לתקופה ממושכת של שנים, לאחר הנפקה ראשונה לציבור. בשבועות הקרובים צפויה ועדת החוקה לדון בהקלות נוספות.

לדברי שרת המשפטים איילת שקד, "מדובר בצעד ראשון בשורת הקלות רחבה. עודף רגולציה הוא אם כל חטאת. תם העידן בו רגולציה קשיחה היתה מפתח להבטחת איכות הממשל התאגידי. הורתן ולידתן של ההקלות ותיקון החוק יקבל על חבלי הלידה של חברות המנפיקות לראשונה בבורסה, יאפשר התאמה רגולטורית למאפייני החברות ויפעל לחיזוק שוק ההון, כל זאת כמובן מבלי לפגוע בעקרונות הממשל התאגידי של חוק החברות".

יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הוסיף כי "אישור ההקלות יחזק את יכולת הניהול בחברות ואת ניהולם התקין. מדובר בצעד בעל חשיבות גדולה במסגרת ההקלות ברגולציה במטרה לפתח ולעודד את המסחר בבורסה. התקנות החדשות יאפשרו לחברות לגייס כספים בקלות יותר וכך לתרום לצמיחה במשק וליצירת מקומות עבודה נוספים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:248
קומיט וכל טופס במתנה