שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הודעה על קבלה להתמחות תימסר 10 ימים לאחר הריאיון, הסטודנטים ישיבו מיידית

חדשות

הודעה על קבלה להתמחות תימסר 10 ימים לאחר הריאיון, הסטודנטים ישיבו מיידית, צילום: צילום: Getty images Israel
הודעה על קבלה להתמחות תימסר 10 ימים לאחר הריאיון, הסטודנטים ישיבו מיידית
08/02/2016, עו"ד אורי ישראל פז

משרד המשפטים, המעסיק הגדול ביותר של מתמחים במשק, העביר לראשי לשכת עוה"ד את עמדתו בסוגיית כללי הראיונות למתמחים, שהוסדרה עד כה בהוראת שעה. בין היתר, תתקיים תקופת ראיונות בת 10 ימים, שבמהלכה יוכלו הסטודנטים לבחון אפשרויות מבלי להתחייב. בתום התקופה ניתן יהיה להציע למועמדים מקום התמחות ולסכם על קבלה באופן סופי

משרד המשפטים העביר לאחרונה לראשי לשכת עורכי הדין את עמדתו לגבי כללי הראיונות למתמחים: הודעה על סיכום התמחות תימסר לאחר 10 ימים, והסטודנטים ימסרו תשובה מידית.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בדיון שנערך בהשתתפותה של מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור, בישיבת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, הוצגה על ידה עמדת משרד המשפטים, המעסיק כ-500 מתמחים ומהווה המעסיק הגדול ביותר של המתמחים במשק, בסוגיית כללי הראיונות למתמחים.

לאחר שקילת העמדות השונות, ועל בסיס תוצאות ההסדרים שהונהגו בשנים הקודמות, גיבש משרד המשפטים עמדה לפיה ההסדר שהוחל בשנה שעברה יימשך, בעיקרו, גם בשנה הנוכחית. לצד זאת, על מנת ליצור ודאות גבוהה יותר לסטודנטים המועמדים להתמחות כבר במהלך ימי הראיונות, עמדת המשרד היא כי יש להוסיף הבהרה במסגרת הכללים, לפיה יוכלו מראיינים להודיע למועמדים על כוונתם להציע מקום התמחות במהלך תקופת הראיונות.

בנוסף, על מנת לקדם יציבות וודאות ביחס לשנים הקרובות, ונוכח העובדה כי ההסדר דומה בעיקרו להסדר שהונהג בהצלחה בשנה הקודמת, בכוונת המשרד לתמוך בקיבוע ההסדר, בשונה מהשנים הקודמות בהן הוסדרה הסוגיה באמצעות הוראת שעה.

אלו הם העקרונות שהציג משרד המשפטים:

-           תקופת ראיונות בת עשרה ימים (כך שיתאפשרו שמונה ימי ראיונות מלאים), במהלכם יוכלו מועמדים להתראיין ולהתרשם ממספר רב של אפשרויות התמחות מבלי להתחייב כלפי משרד כזה או אחר.

-           בתום עשרת הימים, בשעה 8:00, ניתן יהיה להציע למועמדים מקום התמחות ולסכם על קבלה להתמחות באופן סופי.

-           תהיה הבהרה במסגרת הכללים לפיה ניתן להודיע למועמד גם במהלך 10 הימים על כוונה להציע לו מקום התמחות בתום התקופה.

בישיבה שהתקיימה ב-2 לפברואר 2016 דיברה מנכ"לית משרד המשפטים על חשיבות שילובם של מתמחים המשתייכים לקבוצות ייצוג הולם, גם בתוך משרדי עורכי הדין הפרטיים ולא רק במגזר הציבורי. "שילוב אוכלוסיות אלה במקומות התעסוקה היא משימה חברתית לאומית", אמרה פלמור, "משרד המשפטים מוביל בימים אלו את הנושא וקורא גם למשרדי עורכי הדין הפרטיים להצטרף למשימה לקירוב בין כל חלקי האוכלוסייה בישראל. המושג אפליה מתקנת לעיתים יוצר רושם כאילו צריך לקלוט אנשים לא מקצועיים. מניסיוננו מדובר באנשים מעולים ומי שמרוויח משילוב קבוצות ייצוג הולם הם גם המתמחים, אבל בראש ובראשונה המשרד עצמו שזוכה בעובדים טובים ובשיח רב תרבותי שמאפשר נגישות לקהל רחב וגדול".

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין החליטה לקבל את עמדת משרד המשפטים במלואה.

בהתאם להוראות החוק, תוקפה של החלטת המועצה הארצית מותנה באישורה של שרת המשפטים ובחתימתה על נוסח סופי ומחייב של ככלי לשכת עורכי הדין.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

שקד, נוה ונציגי האוניברסיטאות והמכללות הסכימו: ההתמחות תוארך לשנה וחצי

 

סטודנטים למשפטים יוכלו לקבל הצעת התמחות רק לאחר 72 שעות מהריאיון

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:114
קומיט וכל טופס במתנה