שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום חמור נגד שני פלסטינים שביימו תאונת דרכים כדי לשדוד ג'יפ

חדשות

כתב אישום חמור נגד שני פלסטינים שביימו תאונת דרכים כדי לשדוד ג'יפ, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום חמור נגד שני פלסטינים שביימו תאונת דרכים כדי לשדוד ג'יפ
04/02/2016, עו"ד אורי ישראל פז

הנאשמים, תושבי כפר עקב, פגעו ברכבם בחלק האחורי של הג'יפ במטרה לביים תאונת דרכים ולהביא לכך שנהגת הג'יפ תעצור בצד הדרך. אחד הנאשמים ניגש אל הנהגת, ומשזו פתחה את החלון משך אותה הנאשם בחוזקה החוצה, בעט בראשה ונמלט מהמקום ברכבה, שהכיל חפצים אישיים יקרי ערך וכסף מזומן

שני תושבי כפר עקב ביימו תאונת דרכים כדי לשדוד ג'יפ מנהגת בכביש 436, בעטו בראשה כשנגררה על הכביש במהלך השוד, התריסו לעברה: "תתקשרי למשטרה שלכם, נראה מה הם יכולים לעשות", ונמלטו עם הג'יפ בנסיעה. כך עולה מכתב אישום חמור שהוגש אתמול (ד', 3.2) על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ראופה קאסם, לבית המשפט המחוזי בעיר, נגד מוחמד ג'רדאת (23) ואחמד ניירוך (20) תושבי כפר עקב, בגין ביצוע בצוותא של עבירת שוד בנסיבות מחמירות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, ב-30 בדצמבר 2015, נסעה המתלוננת בג'יפ על כביש 436, במהלך הנסיעה פגע רכבם של הנאשמים בחלק האחורי של הג'יפ, וזאת במכוון על מנת לביים תאונת דרכים ולהביא לכך שנהגת הג'יפ תעצור בצד הדרך.

בעקבות הפגיעה ברכבה, עצרה המתלוננת את הג'יפ בשולי הכביש בכדי לברר את פשר המתרחש. במקביל, ירד אחמד ניירוך מהרכב וניגש אליה. כאשר פתחה את החלון ושאלה לשלומו, בהאמינה כי מדובר בתאונה, פתח ניירוך את הדלת הקדמית של הג'יפ, משך אותה בשערותיה בכדי להוציא אותה מהג'יפ. משלא הצליח למשוך אותה אל מחוץ לג'יפ, תפס את ידה של המתלוננת בחוזקה, משך אותה בכוח אל מחוץ לג'יפ והטיל אותה על הכביש. משהצליח להוציא את המתלוננת בכוח מהג'יפ, עלה למושב הנהג והחל בנסיעה מהמקום.  המתלוננת אחזה במדרגת צד של דלת הנהג של הג'יפ ונגררה על הכביש מספר מטרים. משהבחין במתלוננת אוחזת בג'יפ, בעט ניירוך בראשה ובידה של המתלוננת והפילה ארצה בעודו צועק לעברה "תתקשרי למשטרה שלכם, נראה מה הם יכולים לעשות" ונמלט עם הג'יפ בנסיעה.

כעבור מספר שניות, נמלטו גם מוחמד ג'רדאת ואדם נוסף שהיה עמו ברכב, בחולפם בנסיעה בצמוד למתלוננת, אשר הייתה שרועה פצועה על הכביש.

במהלך ביצוע השוד נגנבו יחד עם הג'יפ חפציה האישיים של המתלוננת שהיו בתוך הרכב, וביניהם תעודת הזהות ורישיון הנהיגה שלה, ארנקה, שני כרטיסי האשראי שלה, אייפון, אייפד, מספר דיסקים, ניירות עבודה, פנקסי צ'קים, אלפי דולרים ושקלים במזומן, וצ'ק על סך 5,000 שקל.

כתוצאה ממעשים אלה, נגרמו למתלוננת שפשופים ופציעות, והיא אושפזה בבית חולים וסבלה מטראומה נפשית.

"המשיבים נהגו באלימות חמורה ובאכזריות כלפי אישה שעצרה לתומה בצד הכביש בשל תאונת הדרכים שבוימה על ידם, מעשים אשר מקיימים יסוד סביר לחשש שהמשיבים יסכנו את ביטחונו של הציבור", טענה הפרקליטות בבקשתה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. "המשיבים הינם תושבי כפר עקב שאינו בשטחי מדינת ישראל, על כן, קיים יסוד סביר לחשש ששחרורם של המשיבים יביא להתחמקות מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר".

כמו כן, מבקשת המעצר עולה עוד כי למוחמד ג'רדאת, שהוא אסיר משוחרר ברישיון, יש עבר פלילי הכולל שתי הרשעות בגניבות כלי רכב אשר בגינן ריצה 36 חודשי מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי למשך שישה חודשים בעבירת רכוש שתלוי ועומד נגדו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה