שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: שוטר מג"ב העביר פרטים של יהודיות שנסעו עם ערבים לארגון להב"ה

חדשות

אישום: שוטר מג"ב העביר פרטים של יהודיות שנסעו עם ערבים לארגון להב"ה, צילום: צילום: Getty images Israel
אישום: שוטר מג"ב העביר פרטים של יהודיות שנסעו עם ערבים לארגון להב"ה
03/02/2016, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם בדק במסגרת תפקידו רכב שבו נסעו שני תושבי סילוואן ושתי צעירות יהודיות, צילם את תעודות הזהות של הנשים ושלח אותן ב- whatsappלח"כ לשעבר מיכאל בן ארי ולבנצי גופשטיין מארגון להב"ה בבקשה לפעול בעניין. הוא מואשם בפגיעה בפרטיות ובשימוש לרעה בכוח המשרה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מתן עמיחי, שוטר משמר הגבול, בגין פגיעה בפרטיות ושימוש לרעה בכוח המשרה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הלה אדלמן, נטען כי במסגרת ביצוע משימה שגרתית של בדיקות לאיתור עבירות בסמוך לסילוואן, בדק כוח מג"ב רכב ובו שני תושבי סילוואן ושתי בחורות יהודיות. הנאשם, מתן עמיחי, שהיה אותה עת בתפקיד במקום, נטל את תעודת הזהות של אחת הנשים וצילם אותה במכשיר הטלפון הנייד שלו. מאוחר יותר העביר הנאשם את התמונה באמצעות ה-whatsapp לח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, בתוספת הכיתוב "תעודת זהות של בחורה שירדה עם שני ערבים וחברה שלה לאילת (מדובר בשני סילוואנים) מיכאל אם תוכל העביר את זה לגורמים הרלוונטיים בבקשה ממך"  , "(אנחנו מגבניקים מסילוואן) בבקשה לשמור בעילום שם", "רציתי לבכות עכשיו".

בנוסף, העביר הנאשם את התמונה גם לבנצי גופשטיין מארגון להב"ה, בצרוף הכיתוב: "אנחנו חברה ממג"ב של סילוואן עצרנו רכב ליד סילוואן וראינו שני ערבים שיורדים עם שתי בנות יהודיות לאילת הנה התעודת זהות של אחת הבנות בבקשה תעשה משהו.... אין לנו מה לעשות מול סיפור כזה...", "והכל בעילום שם שלנו כמובן"

על פי כתב האישום, הנאשם עשה שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם ומסרה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה וכן השתמש לרעה בסמכותו ועשה מעשה שרירותי שפגע בזכותו של אחר. החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

שוטרי מג"ב הורשעו בשוד פלסטינים אגב עיכובם ועריכת חיפוש על גופם שלא בתפקיד

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:11
קומיט וכל טופס במתנה