שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד בני דודיו וחברו של נשאת מלחם שסייעו לו לתכנן פיגוע נוסף

חדשות

כתב אישום נגד בני דודיו וחברו של נשאת מלחם שסייעו לו לתכנן פיגוע נוסף, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד בני דודיו וחברו של נשאת מלחם שסייעו לו לתכנן פיגוע נוסף
28/01/2016, ליאור שדמי שפיצר

המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב ב-1 בינואר נמלט לכפר ערערה והסתתר במחסן ביתו של בן דודו, אשר הבטיח לסייע לו לבצע פיגוע בבסיס צה"ל מחנה 80. בן דוד נוסף סייע למחבל לרכוש טלפון סלולרי חדש ואילו חברו נתן לו כסף וסיגריות ואף ניסה להשיג עבורו תחמושת לצורך ביצוע פיגוע נוסף בתל אביב או באחת מערי הצפון

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אמין מלחם בן 23 ומוחמד מלחם בן 22, בני דודים של נשאת מלחם, ונגד חברו איוב סלאמה רשיד בן ה-22  בגין סיוע לאחר מעשה ועבירות נוספות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שונית קדם-נימצן, ב-1 בינואר 2016 בצהרי יום שישי הגיעה מלחם לרחוב דיזינגוף בתל אביב כדי לבצע את הפיגוע כשברשותו קוראן ונשק מסוג פלקון. מלחם ירה לעבר יושבי הפאב "סימטא" שברחוב דיזנגוף ולעבר אנשים שהיו בסמוך לו לפחות 22 כדורים, גרם למותם של אלון בקל ושמעון רוימי ז"ל ופצע אנשים נוספים.

במהלך בריחתו ממקום הפיגוע עלה מלחם למונית שהסיעה אותו לכיוון צפון, ובסמוך למלון מנדרין רצח את נהג המונית, מטאוע אל קרינאוי ז"ל, לאחר שחשד כי בכוונתו להסגירו לידי המשטרה. לאחר מכן הגיע מלחם  לרמת אביב, שם תלה, על גג בניין יריעת בד עליה נרשם "דעאש", ויריעת בד שעליה מודפס בשפה הערבית המשפט, "אין אלוהים מלבד אללה ומוחמד שליח האל". משם נסע לאזור ואדי עארה, והסתתר בכפר ערערה.

בכתב האישום נטען כי ב-3 בינואר הסתתר מלחם במחסן ביתו של בן דודו אמין והמתין עד שזה מצא אותו. בשלב זה סיפר מלחם לבן דודו כי הוא זה שביצע את הפיגוע בתל אביב ורצח את נהג המונית, והוסיף כי הוא רצה להיות שאהיד. מלחם סיפר את הקורות אותו מאז הפיגוע וביקש מבן דודו קוראן, אוכל וסם מסוג חשיש. בהמשך סיפר המחבל לבן דודו כי בכוונתו לבצע פיגוע נוסף בעפולה, ציין בפניו כי נותרו ברשותו 32 כדורים וביקש ממנו סיוע בהשגת תחמושת נוספת לביצוע הפיגוע המתוכנן. בתגובה, הציע אמין מלחם כי השניים יבצעו את הפיגוע בבסיס צה"ל מחנה 80 וכי הוא יסייע בידו.

בהמשך הצטרף בן הדוד מוחמד, והמחבל ביקש ממנו לרכוש עבורו טלפון סלולרי חדש. לאחר שנקנה הטלפון, הציע אמין למלחם לעבור להסתתר בבית נטוש הסמוך למחסן, לאחר שווידא כי הבית הנטוש אכן ריק.

עוד עולה כי ב-4 בינואר 2016, בסביבות השעה 19:00 בערב, פגש מלחם בחברו איוב רשיד בכניסה לכפר ערערה, וביקש ממנו לקנות עבורו חפיסת סיגריות. למחרת בערב מסר לו איוב את הסיגריות שקנה. למחרת היום הגיע מלחם למכולת שבה עבד איוב, כשהוא חמוש בנשק ופניו מוסתרות בכובע ובחולצה, וביקש מאיוב 2,000 שקל וסיגריות. מלחם אמר לאיוב כי הוא מתכנן לבצע פיגוע נוסף בתל אביב או באחת מערי הצפון. יומיים לאחר מכן, ביום שישי ה-8 בינואר, לאחר תפילת הצהריים, ביקש מלחם מאיוב להשיג לו חמש קופסאות של תחמושת לרובה M16, או כדורי 14 מ"מ, לצורך ביצוע הפיגוע. איוב  הסכים לכך, השיבו כי ינסה להשיג עבורו תחמושת, ואף יעץ לו לבצע את הפיגוע בצפון הארץ ולא בתל אביב.

בהמשך, לאחר שנודע לאביו של איוב כי הוא נפגש עם מלחם, הוא הביאו אל משטרת עירון, שם נחקר ובמשך נעצר. מלחם אותר על ידי כוחות הביטחון בבית הנטוש, פתח ביריות לעבר הכוחות שביקשו לעצרו ובתגובה נורה ונהרג מירי כוחות הביטחון.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, עבירות של סיוע לאחר מעשה, חיפוי על עבירה, קשר לסיוע לאויב במלחמה, ניסיון לבצע עבירות בנשק ואיומים וניסיון לקשר לסיוע לאויב במלחמה.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

התיק נחקר על ידי שירות הביטחון הכללי, יחד עם ימ"ר תל אביב – משטרת ישראל. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה