שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתבי אישום חמורים הוגשו נגד שני מבצעי פיגועי דקירה בירושלים בחודש האחרון

חדשות

כתבי אישום חמורים הוגשו נגד שני מבצעי פיגועי דקירה בירושלים בחודש האחרון , צילום: צילום: Getty images Israel
כתבי אישום חמורים הוגשו נגד שני מבצעי פיגועי דקירה בירושלים בחודש האחרון
18/01/2016, עו"ד אורי ישראל פז

כתב אישום אחד הוגש נגד קטין בן 16 מירושלים בגין ניסיון רצח ופציעה ברחוב שבטי ישראל בעיר, וכתב האישום הנוסף הוגש נגד צעיר בן 29 מהעיר העתיקה בגין דקירת חייל בתחנה המרכזית בירושלים

שני כתבי אישום חמורים הוגשה הבוקר (ב', 18.1) לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד שני צעירים ממוצא ערבי שביצעו לאחרונה פיגועי טרור בבירה. כתב אישום אחד הוגש נגד קטין בן 16 מירושלים בגין ניסיון רצח ופציעה ברחוב שבטי ישראל בעיר. כתב אישום נוסף הוגש נגד סעיד קומבוז, בן 29 מהעיר העתיקה, בגין דקירת חייל בתחנה המרכזית בירושלים, בעבירות של ניסיון רצח והחזקת סכין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום נגד הקטין, שהוגש באמצעות עו"ד אביה גליקסברג-בניטה מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם החליט לבצע פיגוע חבלני, במסגרתו יהרוג יהודי ויהפוך להיות "שאהיד". ב-4 בינואר 2016 הנאשם יצא מביתו לכיוון ירושלים כשהוא מצויד בסכין קפיצית, בעלת להב של כעשרה סנטימטרים.

הנאשם הסתובב ברחוב שבטי ישראל ליד השוטרים, ומשאחד מהם קרא לו, שלף הנאשם את הסכין מכיסו רץ לעברו וניסה לדוקרו. השוטר השני ירה בנאשם, והנאשם החל להימלט. הנאשם לא זרק את הסכין ורץ עם הסכין שלופה כלפי עובר אורח, עד לנטרולו הסופי על ידי שוטרים ומאבטחים.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נפצע עובר אורח שהיה במקום. כמו כן, במהלך הירי, נפגעה עוברת אורח שעמדה ברציף מרסיס ירי שנורה לכיוון הנאשם במהלך המרדף.

על פי כתב האישום הנוסף, סעיד קומבוז החליט לבצע פיגוע חבלני, במסגרתו יהרוג יהודי ויהפוך להיות "שאהיד". הוא יצא לבצע את פיגוע הדקירה, לאחר תכנון ארוך, אשר כלל בירורים באשר לרכישת נשק לצורך ביצוע פיגוע, נסיעות קודמות לאזור הפיגוע, ובדיקת האופן בו ניתן להרוג באמצעות דקירת סכין.

ב-27 בדצמבר 2015 הוא הצטייד בסכין מטבח ונסע לתחנה המרכזית. משהבחין בחייל צה"ל, קומבוז עקב אחריו, התנפל עליו ודקר אותו בכתפו הימנית, במטרה להורגו. משראה כי מטרתו לא הושגה, קומבוז ניסה לדקור את החייל פעמים נוספות, עד שנוטרל על ידי המאבטחים במקום.

בשני המקרים הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מבקשת מעצרו של קומבוז עולה כי בידי הפרקליטות ראיות לכאורה לביסוס הנטען בכתב האישום נגדו. בין השאר, סרטונים המתעדים את האירוע, הודאות של קומבוז והודעת עדים המאשרים פרטים מהאירועים שקדמו לפיגוע.

"העבירה המיוחסת למשיב ונסיבות ביצועה, מקימות כנגדו עילות מעצר של מסוכנות וחשש להמלטות, בין השאר, נוכח חזקת המסוכנות המתגבשת", טוענת הפרקליטות. "זאת, נוכח אופי המעשים, חומרתם, והסכנה העצומה לביטחון אזרחי מדינת ישראל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:16
קומיט וכל טופס במתנה