שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד תושבי הצפון שמכרו דלק מהול מסוכן והלבינו כספים בהיקפי ענק

חדשות

כתב אישום נגד תושבי הצפון שמכרו דלק מהול מסוכן והלבינו כספים בהיקפי ענק, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד תושבי הצפון שמכרו דלק מהול מסוכן והלבינו כספים בהיקפי ענק
17/01/2016, ליאור שדמי שפיצר

הנאשמים מהלו כמויות דלק עם חומרים אחרים, בהם שמנים ומדללי צבעים, בתהליך שאינו מבוקר, במתחמים שלא קיבלו היתר כלשהו ויצרו תערובות דלק שיש בהן כדי לסכן את בריאות הציבור. העבירות בוצעו בזמן שאחד הנאשמים שהה במעצר בית בגין פרשה אחרת ובזמן שהמשפט נגדו עדיין מתנהל

כתב אישום בגין עבירות על חוק המע"מ, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה,  הדחת עדים ועוד, הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד יניב קנרש (44) ממשמר השלושה ונגד ישראל חביב (45) משזור, בפרשיית ענק של מהילת דלקים, עבירות מס ועבירות רבות נוספות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כתב האישום הוגש בעקבות חקירה משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז וליאל"כ מפלג תשתיות בלהב 433. יחד עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים נגד קנרש וחביב.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ניר ישראל ומאור סבג מהיחידה המשפטית הארצית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, פעלו יניב קנרש וחביב ישראל למהילת כמויות דלק יחד עם חומרים אחרים, בהם שמנים ומדללי צבעים ומכירתם במרמה ללקוחותיהם תוך שימוש במארג חברות הרשומות על אחרים, באמצעותם קיבלו את חומרי המהילה, ומכרו את תערובות הדלק. כמו כן, העלתה החקירה כי תערובות הדלק המהול אותן יצרו קנרש וחביב, נעשו באמצעות חומרים לא מבוקרים, בתהליך שאינו מבוקר, במתחמים שלא קיבלו היתר כלשהוא, זמני או קבוע, ויצרו תערובות דלק שיש בהן כדי לסכן את בריאות הציבור, סיכון הסביבה וסיכון רכושו של הציבור והכל עבור בצע כסף.

בנוסף, פעלו הנאשמים לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף העולה על 260 מיליון שקל וביצעו עבירות מע"מ בהיקף העולה על 60 מיליון שקל ועבירות על חוק הבלו בהיקף העולה על 7 מיליון שקל. כמו כן מייחס להם כתב האישום עבירות של קבלת דבר במרמה, עבירות על חוק התכנון והבנייה ועל חוק רישוי עסקים, ועבירות הדחת עד, שיבוש מהלכי משפט והתחזות.

כל העבירות בוצעו בזמן שקנרש שהה במעצר בית בפרשת "אנרגיה מתחדשת", שבה הואשם בביצוע עבירות מע"מ בהיקף של 185 אלף שקל והלבנת הון בהיקף של 214 אלף שקל ובזמן שהמשפט נגדו עדיין מתנהל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:30
קומיט וכל טופס במתנה