שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש סגר את תיק הבדיקה נגד אהוד ברק בחשד לקבלת טובות הנאה כנבחר ציבור

חדשות

היועמ"ש סגר את תיק הבדיקה נגד אהוד ברק בחשד לקבלת טובות הנאה כנבחר ציבור , צילום: צילום: Getty images Israel
היועמ"ש סגר את תיק הבדיקה נגד אהוד ברק בחשד לקבלת טובות הנאה כנבחר ציבור
14/01/2016, עו"ד אורי ישראל פז

תמליל השיחה המוקלטת שבה נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר כי ברק לקח שוחד בעסקאות נשק שבהן היה מעורב הוביל לבדיקה במשטרה, שמצאה כי לא בוססו חשדות במישור הפלילי, ואף לא תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית. פרקליטות המדינה הצטרפה להמלצה זו ותיק הבדיקה נגנז

 

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין מסר היום (ה', 14.1) לבא-כוחו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, את החלטתו לגנוז את הבדיקה בעניין תמליל שיחה מוקלטת שבה נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר כי שמע שברק קיבל טובות הנאה בעת שכיהן כנבחר ציבור. זאת לאחר בחינת ממצאי בדיקת המשטרה והמלצתה, וכן המלצת פרקליטות המדינה, לפיהם לא בוססו חשדות נגד מר ברק במישור הפלילי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כפי שסוקר לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, הפורום המשפטי למען ישראל, תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון פנו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור את החשדות לקבלת שוחד לכאורה על ידי שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. זאת, בעקבות הפרסומים במספר כלי תקשורת כי בהקלטות שמסרה שולה זקן, המצויות בידי הפרקליטות, נשמע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אומר כי השר ברק לקח שוחד הנאמד במיליונים בעסקאות נשק שבהן היה מעורב, וכי הכספים הללו מוחזקים בחשבונות בנק זרים, תוך הסתייעות במידע שהגיע לידיו מראש המוסד.

עו"ד יוסי פוקס, יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, כתב אז ליועץ וינשטיין כי "מדובר בהאשמות חמורות ביותר אשר נאמרו על ידי ראש ממשלה לראשת לשכתו, במצב של מסיח לפי תומו כאשר לא עלה על דעתו שהשיחות מוקלטות וככל שיש אמת בהאשמות אלו, הרי שמדובר בעבירות חמורות אשר לא התיישנו ויהיה צורך להעמיד לדין את ברק בגין ביצוע עבירות אלו".

בהקלטות נשמע אולמרט מספר בשיחת אקראי לזקן כי "אהוד ברק לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים, הוא יגמור בבית סוהר, ראש המוסד אמר לי... הוא לוקח שוחד, אין עסקת נשק לישראל שהוא לא ... כולם יודעים את זה". השיחות הוקלטו על ידי זקן ללא ידיעת אולמרט, ואין סימן המעיד על כך שהוא ניסח את דבריו במחשבה שהם מתועדים.

במסגרת בדיקה שערכו במשטרה, נגבו עדויות מגורמים רלוונטיים שונים, ובראשם מאולמרט עצמו, התקבל חומר מאנשים ומרשויות רלוונטיים, וכן בוצעו פעולות בדיקה נוספות. ממשרד המשפטים נמסר כי במהלך שלבי הבדיקה התקיימו בפני היועץ וינשטיין דיונים עם הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לממצאי הבדיקה, וכן נגבתה עדות גם מברק עצמו.

לאחר בחינת ממצאי בדיקת המשטרה וחוות הדעת של פרקליטות המדינה, ובראשה פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, החליט היועץ וינשטיין לגנוז את תיק הבדיקה מאחר שלא בוססו חשדות נגד ברק במישור הפלילי. יצוין כי גם המשטרה סברה שהבדיקה לא העלתה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית.

 

לקריאה נוספת, ראו:

בעקבות דבריו של אולמרט: קריאה ליועמ"ש לחקור את החשדות נגד אהוד ברק

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:5
קומיט וכל טופס במתנה