שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יוזמה חדשה: לשכות ההוצל"פ ייפתחו בשעות אחה"צ כדי להקל על אזרחים עובדים

חדשות

יוזמה חדשה: לשכות ההוצל"פ ייפתחו בשעות אחה"צ כדי להקל על אזרחים עובדים , צילום: צילום: Getty images Israel
יוזמה חדשה: לשכות ההוצל"פ ייפתחו בשעות אחה"צ כדי להקל על אזרחים עובדים
06/01/2016, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד יוסף ויצמן, יו"ר פורום ההוצל"פ של לשכת עורכי הדין: "יש חייבים שלא יכולים להיעדר מעבודתם ולהסתכן בפיטורים, ולכן לא מגיעים ללשכות ההוצל"פ להעלות את טענותיהם ביחס לחובם. גם זוכות בתיקי מזונות נאלצות לזנוח את תיק ההוצל"פ רק בשל אי יכולתן להגיע ללשכות בשעת הבוקר"

פורום ההוצאה לפועל של לשכת עורכי הדין מקדם יוזמה לפתיחתן של לשכות ההוצאה לפועל אחר הצהריים על מנת להנגיש את השירות לאזרחים רבים העובדים בשעות הבוקר ואינם יכולים למצות את זכויותיהם או להתגונן כראוי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

אתמול (ג', 5.1) דנה ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת בהצעה לפתיחת לשכות ההוצאה לפועל בשעות אחר הצהריים. מדובר בהצעה לדיון מהיר של חברי הכנסת יואב בן-צור ופרופ' יוסי יונה, המבקשים כי לשכות ההוצאה לפועל תקיימנה קבלת קהל למשך שלוש שעות אחר הצהריים לפחות פעמיים בשבוע, ולא רק בשעות הבוקר (8:30-13:30) כפי הנהוג כיום.

ההצעה נבחנה על ידי פורום ההוצאה לפועל של לשכת עורכי הדין, בראשותם של עורכי הדין יוסף ויצמן, ליאור שפירא וגיא גולדפרב. חברי הפורום הביעו תמיכה גורפת ביזמה ובירכו על קידום הנושא במסגרת נייר עמדה שהופץ לוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, בראשותו של ח"כ ניסן סלומינסקי.

עוה"ד ויצמן, אחד מראשי הפורום, שעומד מאחורי היוזמה, מסביר ש"כחלק מתפקידי בשנים האחרונות, אני מנהל את הקליניקה להוצאה לפועל בקריה האקדמית אונו במקביל לתפקידי בלשכה. נוכחתי לראות שיש חייבים בהוצאה לפועל, שאינם יכולים להגיע ללשכות ההוצאה לפועל בשעות הבוקר, כיוון שאינם יכולים להיעדר מעבודתם ולהסתכן בפיטורים. לפיכך הם אינם יכולים להעלות את טענותיהם בנוגע לחובותיהם, רק בשל כך שלשכות ההוצל"פ סגורות בשעות אחר הצהריים".

עו"ד ויצמן הוסיף כי לא רק חייבים מתקשים בהגעה ללשכות בשעות הבוקר אלא גם זוכים. כך, לדוגמא, זוכות של תיקי מזונות, שצריכות להפעיל הליכים נגד החייבים, התלוננו על כך שלעיתים הן נאלצות לזנוח את תיק ההוצל"פ שלהן, רק בשל אי יכולתן להגיע ללשכות בשעות הבוקר אלא רק בשעות אחר הצהריים שאז הלשכות סגורות.

עקב כך פנה עו"ד ויצמן לח"כ בן צור וביקשו לסייע בתיקון המצב, שכן למרבה האבסורד, הפקידים ממילא נמצאים בלשכות ההוצאה לפועל עד שעות אחר הצהריים. לפיכך אין כל סיבה שלא תתאפשר קבלת קהל בשעות אלה לפחות בחלק מימות השבוע, כך שהציבור יוכל להגיש בקשות שוטפות לטיפול רשמי ההוצאה לפועל ובכך לממש את זכויותיו.

בנייר העמדה שנשלח מטעם הפורום הבהירו נציגי לשכת עורכי הדין כי שעות הפתיחה אחר הצהריים לא יוגבלו למדורי חייבים בלבד אלא יהיו פתוחים לכלל הנזקקים לשירותים של לשכות ההוצאה לפועל, לרבות זוכים.

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, "לא יתכן שההוצאה לפועל, כרשות מנהלית שאמורה לתת שירות לאלפי אזרחים, סוגרת את שעריה לקבלת קהל בשעה 13:30 ואינה מאפשרת הגשת טפסים ובקשות מעבר לשעות אלה. מדובר בשירות שהוא חלק מזכות הגישה למערכת המשפט, ואנו דורשים כי הלשכות תפתחנה את שעריהן גם בשעות אחר הצהריים, בפרט שהאוכלוסיות שייהנו מיזמה זו הן לרוב מוחלשות. יזמה זו תקל עליהן ולו במעט לממש את זכויותיהן או להתגונן כראוי מבלי שמצבן יורע עוד יותר".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מחקר חדש מתריע: ישראל קשוחה יותר כלפי בעלי חוב שלא מסוגלים לשלם

 

תכנית פירעון לחייבים בפש"ר תבטיח לחייב ולבני משפחתו קיום בכבוד

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה