שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכנסת אישרה את הפחתת מס החברות ל-25%; התיקון לחוק ייכנס לתוקף מיידית

חדשות

הכנסת אישרה את הפחתת מס החברות ל-25%; התיקון לחוק ייכנס לתוקף מיידית, צילום: צילום: Getty images Israel
הכנסת אישרה את הפחתת מס החברות ל-25%; התיקון לחוק ייכנס לתוקף מיידית
06/01/2016, ליאור שדמי שפיצר

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת שר האוצר להפחתה של 1.5% ממס החברות, נוכח עודפי גביית מסים מתחילת שנת 2015. התיקון לחוק יתפרסם רשומות בימים הקרובים ותחילתו היא מינואר 2016

הכנסת אישרה אתמול (ג', 5.1) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת שר האוצר משה כחלון להפחתת מס החברות ב-1.5%, ל-25%, לאחר אישור ועדת הכספים של הכנסת. התיקון לחוק צפוי להתפרסם ברשומות בימים הקרובים ותחילתו היא מינואר 2016.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הפחתת מס החברות באה במטרה לפעול לחיזוק ועידוד צמיחת התעשייה הישראלית, הגברת תחרותיות ואטרקטיביות של המשק הישראלי אל מול השווקים בעולם, ומתן תמריצים להשקעה בייצור המקומי. הצעת החוק מובאת כחלק ממדיניות הממשלה לעידוד הצמיחה במשק, והתאפשרה לאור העודף בגביית המסים מתחילת שנת 2015 אל מול התחזית. צעד זה הוא צעד משלים להפחתת שיעור מס ערך מוסף ל-17% שנכנסה לתוקף ב-1 באוקטובר 2015.

שר האוצר משה כחלון ברך על אישור החוק במליאת הכנסת ואמר כי "הפחתת נטל המס, רפורמות מבניות וטיפוח השקעות הם הסוסים שסוחבים את עגלת הצמיחה של המשק. לאור עודפי גביית המסים שהצטברו במהלך שנת 2015 החלטנו על צעדים להפחתת נטל המס. צעדים אלו יניעו את גלגלי הצמיחה ויגבירו את כושר התחרות של החברות הישראליות. עודפי הגבייה שהצטברו שייכים לאזרחים ולכן החלטנו להחזיר להם אותם".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:199
קומיט וכל טופס במתנה