שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר סופית: אלימות מילולית כלפי עובדים במוסדות טיפול תכלול גם הסתה ברשת

חדשות

אושר סופית: אלימות מילולית כלפי עובדים במוסדות טיפול תכלול גם הסתה ברשת, צילום: צילום: Getty images Israel
אושר סופית: אלימות מילולית כלפי עובדים במוסדות טיפול תכלול גם הסתה ברשת
05/01/2016, ליאור שדמי שפיצר

יוזמי החוק טוענים כי בשנים האחרונות מתחוללת הסתה פרועה באינטרנט נגד עובדים סוציאליים, הכוללת נאצות, איומים ופרסום פרטים אישיים, וכי אחת ליומיים בממוצע מתרחש מקרה אלימות חמור בלשכות הרווחה. החוק יאפשר למוסד רפואי או למקום המספק שירותי רווחה למנוע כניסה למקום מאדם שנקט באלימות מילולית כלפי עובד, גם באמצעות פרסומים ודברי הסתה באינטרנט

 

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב', 4.1) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק למניעת אלימות במוסדות למתן טיפול (תיקון מס' 2), התשע"ו-2015, המרחיבה את ההגדרה "אלימות מילולית" כך שתכלול גם פרסום מסית כלפי איש צוות במוסד רפואי או עובד רווחה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

החוק למניעת אלימות במוסדות למתן טיפול מסמיך מנהל מוסד רפואי, מחלקה לשירותים חברתיים או מקום המספק שירותי רווחה, למנוע כניסה למוסד מאדם ששב ונקט אלימות מילולית כלפי עובד במוסד או שהשחית את רכוש המוסד. הצעת החוק מציעה להרחיב את ההגדרה של אלימות מילולית, כך שתכלול גם פרסום כלפי איש צוות במוסד רפואי או עובד רווחה בקשר לעבודתו, שיש בו חשש ממשי שהמפרסם יעשה מעשה אלימות פיזי כלפי אדם כאמור. מקורה של הצעת החוק בהצעה של ח"כ שמעון סולומון בכנסת הקודמת, והיא הושלמה על ידי חברי הכנסת יואל רזבוזוב ועליזה לביא בכנסת הנוכחית.

בדברי ההסבר להצעה צוין כי "בשנים האחרונות מתחוללת הסתה פרועה ברחבי רשת האינטרנט נגד עובדים סוציאליים. פרסום נאצות, איומים, פרסום פרטים אישיים, קריקטורות מסיתות... הם רק חלק מהדברים איתם נאלצים עובדים סוציאליים במדינת ישראל להתמודד כיום. בהיסטוריית מדינת ישראל כבר נרצחו שלוש עובדות סוציאליות במסגרת מילוי תפקידן כתוצאה מאלימות קשה שהופעלה נגדן. כיום, אחת ליומיים בממוצע, מתרחש מקרה אלימות חמור בלשכות הרווחה נגד עובדים סוציאליים. ישנו קשר גורדי בין ההסתה והאלימות האינטרנטית לבין אלימות פיזית המופעלת נגד העובדים והעובדות הסוציאליים. חוק זה בא להגן על העובדים הסוציאליים החשופים להתעללות ברשת האינטרנט מצד גורמים שונים, באמצעות הרחבת הגדרת ה'אלימות מילולית' והכלתה על פרסומים ודברי הסתה ברשת האינטרנט".

לדברי ח"כ לביא, "זהו חוק חשוב שמבקש להוריד את השפה האלימה והביטויים הקשים נגד עובדי ציבור ובכלל".

 לקריאה נוספת, ראו:

 לראשונה: ביהמ"ש הוציא צו הרחקה למניעת הטרדה מאיימת של עובדות סוציאליות

תגובה: "התערבות אגרסיבית של רשויות הרווחה? המציאות אפילו לא קרובה"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה