שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד מרים כבהא היא מועמדת יחידה לתפקיד נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה

חדשות

עו"ד מרים כבהא היא מועמדת יחידה לתפקיד נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה , צילום: עו"ד מרים כבהא. צילום: דוברות משרד הכלכלה
עו"ד מרים כבהא היא מועמדת יחידה לתפקיד נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה
29/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

כבהא, ששימשה עד כה כנציבה אזורית של נציבות שוויון הזדמנויות במחוז חיפה והצפון וכדירקטורית בחברות פרטיות, גברה על 59 מועמדים לתפקיד ותחליף את עו"ד ציונה קניג יאיר שסיימה בימים אלה את תפקידה לאחר שמונה שנות פעילות ציבורית

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, העביר היום (ג', 29.12) לראש הממשלה ומ"מ שר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו, את המלצת ועדת האיתור לתפקיד נציבה ארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה: עו"ד מרים כבהא. עו"ד כבהא שימשה עד כה כנציבה אזורית של נציבות שוויון הזדמנויות במחוז חיפה והצפון. היא משמשת דירקטור במספר חברות הפרטיות, בהן אשרא החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בספטמבר 2014 בעקבות פרסום על הנחיה גורפת שהוציא מנכ"ל המרכז הרפואי לגליל מערבי בנהריה, לכלל העובדים, לפיה הם נדרשים לשוחח בשפה העברית בלבד בין כותלי המרכז הרפואי, פנתה עו"ד מרים כבהא למנהל המרכז בבקשה לקבל הבהרות באשר להנחיה, העלולה להביא לאפליה בקבלתם לעבודה ובתנאי העבודה של העובדים, על רקע לאום ומוצא. בפנייתה ציינה עו"ד כבהא כי איסור כזה עלול לפגוע בעיקר בעובדים ששפת אמם אינה השפה העברית, אלא ערבית או רוסית, והוא אף עלול להרתיע אוכלוסיות אלה מהשתלבות כעובדים במרכז הרפואי. בעקבות פנייתה, הודיע מנכ"ל המרכז הרפואי ד"ר ברהום כי הוא הוציא מכתב הבהרה לכלל העובדים, שבו הוא מדגיש שההנחיה האמורה אינה חלה על שיחות אישיות המתקיימות בין אנשי הצוות, שלא ליד מיטות המטופלים, אלא נוגעת לשיחות מקצועיות בלבד המתנהלות בין חברי הצוות.

בוועדה לאיתור נציב/ה ארצי/ת לשוויון הזדמנויות בעבודה השתתפו חמישה חברים לפי החלטת הממשלה: מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה עמית לנג, אשר עמד בראשה, אילן רם, נציג נציבות שירות המדינה, עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, פרופ' גיא מונדלק, נציג האקדמיה וגב' נורית צור, נציגת הציבור.

בנציבות שירות המדינה התקבלו 59 מועמדויות של מועמדים ומועמדות, אשר נבחנו על ידי הנציבות בהתייחס לעמידה בדרישות הסף למשרה, כפי שפורסמו. נתוני המועמדים שעברו את תנאי הסף הועברו כמקובל לעיונם של כל חברי ועדת האיתור.

חברי הוועדה קיימו שתי ישיבות, הראשונה שבהן ב-15 בדצמבר 2015, ובמהלכן קיבלו סקירה על נוהל עבודתה של ועדת האיתור ודגשים על מאפייני התפקיד. כן קיבלו חברי הוועדה הסבר על האתגרים העומדים בפני נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה ועל תהליכי העבודה הנדרשים. חברי הוועדה קבעו תבחינים ומשקולות שעל פיהם ייבחנו המועמדים המוזמנים לראיונות ועל בסיסם יגובשו המלצות חברי הוועדה.

ב-24 בדצמבר, לאחר שרואיינו תשעה מועמדים, קיימה הוועדה דיון שבסופו החליטה להמליץ, פה אחד, בפני ראש הממשלה ומ"מ שר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו, על המועמדת עו"ד מרים כבהא, לבחירתה לתפקיד נציבה ארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה. המלצת הוועדה הועברה כאמור היום לראש הממשלה ומ"מ שר הכלכלה והתעשייה ותועבר על ידו, לאישור הממשלה.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל תקדין, עו"ד ציונה קניג יאיר, מי ששימשה נציבת שוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה, סיימה בימים אלה את תפקידה לאחר שמונה שנות פעילות ציבורית.

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הוקמה על ידי עו"ד ציונה קניג יאיר לפני שמונה שנים, במטרה להוביל תהליך של הטמעת שוויון ומיגור אפליה בשוק העבודה. במסגרת זו מטפלת הנציבות, הפועלת מרחבי הארץ, ב-16 עילות אפליה, בראשן אפליה על רקע לאום, מגזר, נטייה מינית, דת, גיל, שירות מילואים, הריון, טיפולי פוריות, מוצא, עמדה פוליטית ועוד.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עו"ד ציונה קניג יאיר, נציבת שוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה, מסיימת את תפקידה

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:37
קומיט וכל טופס במתנה