שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון הקל בעונשו של אולמרט בפרשת הולילנד – מ-6 שנות מאסר לשנה וחצי בלבד

חדשות

העליון הקל בעונשו של אולמרט בפרשת הולילנד – מ-6 שנות מאסר לשנה וחצי בלבד , צילום: צילום: Getty images Israel
העליון הקל בעונשו של אולמרט בפרשת הולילנד – מ-6 שנות מאסר לשנה וחצי בלבד
29/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הרכב מורחב של חמישה שופטי ביהמ"ש העליון זיכו מחמת הספק את ראש הממשלה לשעבר באישום המרכזי והרשיע אותו בקבלת שוחד מעד המדינה שמואל דכנר. ערעורו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נדחה פה אחד, אך השופטים הקלו בעונשו והוא ירצה 6 חודשי עבודות שירות במקום 6 שנות מאסר

התערבות דרמטית בגזר דינו של השופט המחוזי דוד רוזן בפרשת הולילנד: הרכב מורחב של חמישה שופטי בית המשפט העליון זיכו את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מעבירת שוחד לאחיו יוסי אולמרט בסך חצי מיליון שקל, בהיעדר כל ראיה לעבירת השוחד ומחמת הספק, וקיבלו את הרשעתו בקבלת 60 אלף שקל מעד המדינה שמואל דכנר ז"ל למזכירתו של אולמרט שולה זקן (שאיננה חלק מפרשת הולילנד). השופטים הקלו בעונשו של אולמרט וקבעו כי ירצה שנת מאסר וחצי במקום שש שנות מאסר שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"אבן גדולה הוסרה מעל ליבי כשבית המשפט העליון קבע בהחלטתו שאני מזוכה באישום המרכזי שהוא פרשת הולילנד ופסק שאני זכאי בפרשה זו שהיתה בבחינת ענן שחור מציק ומעיק עלי מטבע הדברים גם על משפחתי, ילדיי, נכדיי וכל הקרובים אלי במשך תקופה ארוכה מאוד", אמר אהוד אולמרט בצאתו מאולם בית המשפט. "בית המשפט הרשיע אותי בפרשה שאיננה נוגעת לפרשת הולילנד. אמרתי בעבר כי מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד ואני אומר זאת גם היום. אך מטבע הדברים ועל פי אמונתי ודרכי כל חיי אני מכבד את החלטת שופטי בית המשפט העליון. השנים האחרונות היו שנים קשות מעיקות שענן שחור מעיב על חיי יום-יום ושעה-שעה ועל חיי משפחתי, רעייתי חמשת ילדיי ו-11 נכדיי. זו ההזדמנות דווקא עכשיו ודווקא ברגע הלא קל הזה, שמעורבים בו גם סיפוק על הזיכוי בעניין המרכזי והעיקרי, שיצר את התהודה לפרשה כולה, וגם על ההרשעה בפרשה השנייה – זה הזמן להודות לכל אחד ואחת מהם לחבק אותם חיבוק אוהב ולהשיב להם אהבה ותודה על אהבתם".

הערעור של ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נדחה פה אחד, אך השופטים קבעו כי הוא ירצה שישה חודשי עבודות שירות במקום שש שנות מאסר. "אני מקווה להמשיך לתת שירות לעם ולהמשיך ולעזור לאנשים כפי שעשיתי במשך 40 שנה".

לופוליאנסקי הורשע בקבלת שוחד בשלוש הזדמנויות שונות, שבהן קיבל סכומים המסתכמים במיליוני שקלים. סכומים אלו הועברו לארגון יד שרה שייסד ועמד בראשו ולישיבת "תפילת רבים נחלת יאיר".

ההכרעה התקבלה על ידי הרכב של חמישה שופטים – סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל. פסק הדין מתפרש על פני 950 עמודים.

ערעורו של הלל צ'רני התקבל חלקית ועונשו הוקל ל-24 חודשים. ערעורו של אביגדור קלנר התקבל חלקית ועונשו יעמוד גם כן על 24 חודשים. קלנר זוכה מארבע עבירות של שוחד למתווך ועבירה של הלבנת הון, והורשע בשתי עבירות של מתן שוחד למתווך ובעבירה של הלבנת הון. הוא ירצה שתי שנות מאסר. ערעורו של מאיר רבין נדחה והוא ירצה חמש שנות מאסר.

ערעורו של דני דנקנר נדחה ברובו, והוא הורשע בעבירה של מתן שוחד למתווך ובעבירה לפי חוק איסור הלבנת הון, אך זוכה מעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד. דנקנר ירצה שתי שנות מאסר.

כל מורשעי פרשת הולילנד יתייצבו לביצוע עונשי המאסר ב-15 לפברואר 2016.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מורשעי הולילנד לכלא: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נידון ל-6 שנות מאסר

 

ביהמ"ש העליון: מורשעי הולילנד לא ייכנסו לכלא עד למתן פסק הדין בערעור

 

אורי לופוליאנסקי נידון ל-6 שנות מאסר בגין קבלת שוחד בפרשת הולילנד

 

נפטר עד המדינה בפרשת הולילנד

 

עד המדינה בפרשת הולילנד: "התביעה נגד צ'רני לא שווה את הנייר שעליו נכתבה"

 

עורכי הדין של עד המדינה בפרשת הולילנד יועמדו לדין משמעתי בשל ניגוד עניינים

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:151
קומיט וכל טופס במתנה