שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש המחוזי אישר: המשחק טקסס הולדם הוא משחק אסור המהווה עבירה פלילית

חדשות

ביהמ"ש המחוזי אישר: המשחק טקסס הולדם הוא משחק אסור המהווה עבירה פלילית, צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש המחוזי אישר: המשחק טקסס הולדם הוא משחק אסור המהווה עבירה פלילית
28/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הערעור שהוגש על פסיקת בימ"ש השלום התמקד בשאלה האם תוצאות המשחק תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או יכולת, או שמא יכולותיו של השחקן הן הגורם הדומיננטי. ביהמ"ש: "ספק רב אם השחקנים המשחקים את המשחק בפועל אכן מחשבים חישובים מתמטיים הסתברותיים מסובכים, כפי שערך המומחה מטעם המערערת"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ערעור של לימור עראקי שהואשמה על שניהולה בביתה משחקי "טקסס הולדם", ואישר את הרשעתה בעבירות של החזקת מקום להימור או הגרלה והגרלות והימורים אסורים, לאחר שקבע כי מדובר במשחק אסור.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה נגד לימור עראקי ובעלה כתב אישום, שבו נטען כי השניים החזיקו בדירתם בירושלים מקום המשמש למשחק הקלפים "טקסס הולדם". מדובר במשחק שבו כל שחקן מקבל רצף של קלפים והרצף הכי טוב זוכה, כאשר התוצאה תלויה בגורל יותר מאשר בהבנה או יכולת. במשחק השתתפו 13 אנשים, שהימרו בסכומי כסף שונים עבור השתתפותם במשחק.

בעלה של עראקי הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, ונגזרו עליו מאסר על תנאי וקנס. עראקי כפרה תחילה במיוחס לה, אך בהמשך חזרה בה והודתה בכל עובדות כתב אישום, מלבד בטענה שמדובר ב"משחק אסור". בית משפט השלום בירושלים הרשיע אותה וגזר עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-5,000 שקל קנס.

המיקוד בהכרעת הדין ובערעור שהגישה עראקי היה בשאלה האם במשחק זה התוצאות תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או יכולת, כטענת המדינה, או שמא יכולותיו של השחקן הן הגורם הדומיננטי, כטענת הנאשמת.

שופטי בית המשפט המחוזי אהרן פרקש, משה יועד הכהן ועירית כהן, דחו כאמור את הערעור ואימצו את קביעותיו של השופט ירון מינטקביץ מבית משפט השלום בירושלים, שהעדיף את עדויותיהם של המשתתפים במשחק על פני עדות מומחה מטעם המערערת, פרופ' עלי מרצבך מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטת בר אילן ומומחה להסתברות, שהודה כי מעולם לא שיחק במשחק וכי חוות דעתו תיאורטית.

"ספק רב בעינינו אם השחקנים המשחקים את המשחק בפועל אכן מחשבים חישובים מתמטיים הסתברותיים מסובכים, כפי שערך המומחה מטעם המערערת", קבע בית המשפט המחוזי. "גם אם ניתן לומר כי כל שחקן במשחק זו עורך חישובים כאלו ואחרים לגבי ההסתברות של קלפים אלו או אחרים יהיו בידי חבריו היושבים סביב לשולחן, דומה כי ניתן לומר שאת החישובים שערך המומחה מטעם המערערת אין מי מהם שעורך אותם. החישובים שערך המומחה מטעם המערערת הינם חישובים מתמטיים, מסובכים, אשר דומה כי רק מערכת ממוחשבת יכולה לערוך אותם, ומערכת זו איננה בידי השחקנים המשחקים את המשחק".

השופטים גם ביקשו שלא להיגרר לדמיון בין משחק הפוקר המדובר בדומה למשחק הברידג', שלטענת המערערת אינו מהווה משום "משחק אסור". אך בית המשפט המחוזי הוסיף כי בעבר קבע בית המשפט העליון כי משחק המכונה "פוקר קריבי" הוא "משחק אסור".

המדינה יוצגה על ידי עו"ד ערן בנאי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. לימור עראקי יוצגה על ידי עו"ד טל ענר מהסנגוריה הציבורית.

 

ע"פ 25439-05-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

בימ"ש השלום: המשחק טקסס הולדם הוא משחק אסור המהווה עבירה פלילית

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:22
קומיט וכל טופס במתנה