שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 40 חודשי מאסר ורבע מיליון שקל קנס לעבריין מס שניסה להימלט לשטחי הרש"פ

חדשות

40 חודשי מאסר ורבע מיליון שקל קנס לעבריין מס שניסה להימלט לשטחי הרש"פ, צילום: צילום: Getty images Israel
40 חודשי מאסר ורבע מיליון שקל קנס לעבריין מס שניסה להימלט לשטחי הרש"פ
27/12/2015, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם בן ה-55 הורשע בקיזוז של 300 חשבוניות פיקטיביות באופן שיטתי במשך שמונה שנים, בהיקף של מיליוני שקלים. טרם הכרעת הדין בעניינו נמלט הנאשם ונתפס במחסום ג'בעה הודות לפעילות משולבת של המשטרה, רשות המסים ומשרד הביטחון

עבריין מס שהורשע בקיזוז של כ-300 חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים נידון ל-40 חודשי מאסר ולקנס של 250 אלף שקל. לפני כחודשיים, לאחר שנמלט, נתפס העבריין סויטי פריד בן ה-55 מבאר שבע במחסום ג'בעה, הודות לשיתוף פעולה בין יחידות המודיעין במשרד מע"מ באר שבע ובמשרד מע"מ תל אביב 2, מכס מעברים וכן משטרת ישראל ומשרד הביטחון.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כתב האישום שהוגש נגד פריד ייחס לו ניכוי מס תשומות בהתבסס על חשבוניות כוזבות, בהיקף עסקאות של 16.5 מיליון שקל, כשהמע"מ בגינן עומד על 2.8 מיליון שקל. פריד, עוסק מורשה בענף עבודות בנייה ושיפוצים, כפר במיוחס לו והמשפט נגדו התנהל.

טרם הכרעת הדין בעניינו ניתק פריד כל קשר ולא ניתן היה לאתרו. הודות לפעילות שלובת הזרועות של כלל גורמי האכיפה – רשות המסים, המשטרה ומשרד הביטחון, נתפס סויטי במחסום ג'בעה, הגובל בשטחי הרשות הפלסטינית.

השופט ג'ורג' אמוראי מבית משפט השלום בבאר שבע ציין בגזר הדין כי "מדובר בדיווח כוזב על פני תקופה ממושכת של שמונה שנים ובהסתמך על 286 חשבוניות כוזבות... העבירות בוצעו באופן מתמשך, שיטתי ובהיקף כספי גבוה. נהיר כי מעשים אלו לא בוצעו באופן אקראי או כמעידה חד פעמית אלא לאחר תכנון, מחשבה ובכוונה להתחמק מתשלום מס".

 

ת"פ 4038-09

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מבצע עבירות מס במאות מיליוני שקלים נתפס לאחר שהחליף זהויות במשך שנה וחצי

 

סוף פרשת "זוג משמיים": 5.5 שנות מאסר לנאשם המרכזי בסחר לא חוקי בזהב

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:66
קומיט וכל טופס במתנה