שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בטרומית: הממצאים והמסקנות של בימ"ש צבאי יהיו קבילים במשפט האזרחי

חדשות

אושר בטרומית: הממצאים והמסקנות של בימ"ש צבאי יהיו קבילים במשפט האזרחי, צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בטרומית: הממצאים והמסקנות של בימ"ש צבאי יהיו קבילים במשפט האזרחי
27/12/2015, ליאור שדמי שפיצר

הצעת החוק מבקשת להסדיר את מעמדם של פסקי הדין הפליליים הניתנים בערכאות השיפוט ביהודה ושומרון וכן לקבוע כי הרשעות ועונשים של בימ"ש צבאי יהיו כלולים בפרטי המרשם הפלילי. יוזמת החוק, ח"כ ענת ברקו: "אין בהצעה כל סיפוח של בתי המשפט באיו"ש אלא הכרה בתוצרי השיפוט"

 

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לעיגון מעמדם של בתי המשפט הצבאיים (תיקוני חקיקה), התשע"ו–2015 של ח"כ ענת ברקו. הצעת החוק מבקשת להסדיר בחוק את מעמדם של פסקי הדין הפליליים הניתנים בערכאות השיפוט ביהודה ושומרון. כן מוצע לקבוע בפקודת הראיות שהממצאים והמסקנות של פסק דין של בית משפט צבאי יהיו קבילים במשפט האזרחי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בנוסף, מוצע לקבוע בחוק העונשין שדינו של עונש מאסר על תנאי שהטיל בית משפט צבאי יהיה כדינו של עונש מאסר על תנאי שהטיל בית המשפט, וכן לקבוע בחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים שהרשעות ועונשים של בית משפט צבאי יהיו כלולים בפרטי הרישום של המרשם הפלילי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "הצעת החוק מבקשת להקנות בחיקוקים שונים מעמד ראוי לפסקי הדין הפליליים שניתנים על ידי ערכאת השיפוט באזור יהודה ושומרון. זוהי ערכאת שיפוט פלילית מכובדת, אך החקיקה הישראלית, בהקשר של דיני ראיות, חוק העונשין והמרשם הפלילי, הדירה אותה והותירה ספק בדבר תוקפם של פסקי הדין ובכלל זה גזרי הדין על ההסדרים הקיימים בה".

לדברי ח"כ ברקו, "מדובר בערכאת שיפוט שעומדת בכל המבחנים של ערכאה עצמאית מקצועית ורצינית. בתי המשפט הצבאיים ביהודה ושומרון עומדים בכל הסטנדרטים של מערכת המשפט הישראלית. אין בהצעה כל סיפוח של בתי המשפט באיו"ש אלא הכרה בתוצרי השיפוט".

ח"כ אוסמה סעדי הביע התנגדות להצעת החוק ואמר: "אתם משנים פה סדרי בראשית ופועלים בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, ובניגוד לעמדת מדינת ישראל כפי שהוגשה לבית המשפט העליון".

בהצעת החוק תמכו 53 חברי כנסת ו-46 התנגדו. ההצעה תעבור לוועדת החוקה, חוק ומשפט להמשך טיפול.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה