שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופטים אהרן פרקש ואברהם אברהם מונו לנשיאי ביהמ"ש המחוזיים בי-ם ובנצרת

חדשות

השופטים אהרן פרקש ואברהם אברהם מונו לנשיאי ביהמ"ש המחוזיים בי-ם ובנצרת, צילום: השופט אהרן פרקש. צילום: אתר בתי המשפט
השופטים אהרן פרקש ואברהם אברהם מונו לנשיאי ביהמ"ש המחוזיים בי-ם ובנצרת
24/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

השופט פרקש יחליף את הנשיא המכהן דוד חשין, שהקדים בשנה את פרישתו לגמלאות. השופט אברהם אברהם מונה לנשיא ביהמ"ש המחוזי נצרת, בהמשך למינויו בפועל בחודש מרץ 2015, לאחר פרישתו של הנשיא יצחק כהן החשוד בביצוע מעשה מגונה בעוזרת משפטית

חילופי גברי בכיסאות נשיאות של שני בתי משפט מחוזיים: השופט אהרן פרקש מונה השבוע (ג', 22.12) על ידי שרת המשפטים אייל שקד ובהסכמת נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור לכהונת נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים. השופט פרקש יחליף את הנשיא המכהן השופט דוד חשין, שהקדים בשנה את פרישתו לגמלאות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

השופט פרקש עלה ארצה מרומניה בשנת 1958. בשנים 1971-1977 שירת בצה"ל ובמהלך שירותו הצבאי נפצע ומאז הוא משותק בפלג גופו התחתון. בשנים 1997-1986 שימש בהתנדבות כיועץ משפטי של ארגון נכי צה"ל בירושלים, כיושב ראש הוועדה לדרכי גישה של ארגון הגג של ארגוני הנכים בירושלים וכיועץ חיצוני לעיריית ירושלים בנושא נגישות בנייני ציבור לנכים בעיר. הוא החל את דרכו השיפוטית במרץ 1997 כשופט בבית משפט השלום בירושלים.

כמו כן, השופט ד"ר אברהם אברהם מונה אף הוא על ידי שרת המשפטים שקד, ובהסכמת הנשיא נאור, לכהונת נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, בהמשך למינויו כנשיא (בפועל) החל מחודש מרץ 2015. וזאת, לאחר פרישתו מכס השיפוט של הנשיא השופט יצחק כהן, שהשבוע זומן לשימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בחשד לביצוע מעשה מגונה בעוזרת משפטית בזמן כהונתו כסגן נשיא בית המשפט וכי הטריד אותה מינית בהזדמנות אחרת.

השופט ד"ר אברהם החל את דרכו השיפוטית במאי 1997 כשופט של בית משפט השלום בטבריה. ביולי 2013 קיבל תואר דוקטור למשפטים באוניברסיטת חיפה. נושא עבודת המחקר: "הטובים שלושה מן האחד? מהו מספר השופטים שראוי כי ישבו בדין?".

דוברת בתי המשפט, עו"ד איילת פילו, מסרה כי מערכת בתי המשפט מברכת על המינויים ומאחלת לנשיאים החדשים הצלחה במילוי תפקידם.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את השופט בדימוס יצחק כהן על הטרדה מינית

 

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן החשוד בעבירות מין פורש מתפקידו

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה