שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביה"ד הארצי: תביעות על פי החוק למניעת הטרדה מינית יחויבו באגרה מופחתת

חדשות

ביה"ד הארצי: תביעות על פי החוק למניעת הטרדה מינית יחויבו באגרה מופחתת, צילום: צילום: Getty images Israel
ביה"ד הארצי: תביעות על פי החוק למניעת הטרדה מינית יחויבו באגרה מופחתת
23/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בית הדין הארצי לעבודה קבע מדיניות חדשה בתביעות שעילתן מנויה בחוק למניעת הטרדה מינית. אם מדובר בעילות שונות, תשולם אגרה בגין כל עילה, ואם נטען לתשלום בגין אותו מעשה על פי עילות חליפיות, תשולם האגרה לפי עילת התביעה הגבוהה יותר

בית הדין הארצי לעבודה בירושלים קבע לראשונה מדיניות חדשה בנוגע לתשלום אגרות בית משפט בתביעות שעילתן מנויות בחוק למניעת הטרדה מינית. הרכב השופטים בראשות הנשיא יגאל פליטמן, קבע כי ככל שעילת התביעה נכנסת לגדר העילות המנויות בחוק למניעת הטרדה מינית הרי שניתן לשלם אגרה מופחתת. וככל שאין מדובר בעילה לפי החוק למניעת הטרדה מינית, הרי שיש לשלם אגרה לפי כל עילת התביעה. בית הדין קבע כי אם נטען לתשלום על פי יותר מעילה אחת, תשולם אגרה בגין כל עילה, ואם נטען לתשלום בגין אותו מעשה על פי עילות חליפיות, הכלל הוא שצריך לשלם אגרה לפי עילת התביעה הגבוהה יותר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ההנחיה התקדימית ניתנה במסגרת ערעור שנדון לפני בית הדין הארצי לעבודה, שבו נקבע כי אם ניתן היה לראות בכל העילות כעילות לפי חוק למניעת הטרדה מינית הרי שהתובעת הייתה מחויבת באגרה הנמוכה בסך 144 שקל. במקרה זה, נקבע כי לכאורה ניתן להכליל את שתי העילות של הטרדה מינית ושל התנכלות על פי עילת החוק למניעת הטרדה מינית, ולגבי שאר עילות התביעה לכאורה יש לשלם אגרה בגין כל עילת תביעה.

לפסק הדין שותפים השופטת לאה גליקסמן, השופט אילן איטח, נציגי ציבור העובדים איתן כרמון ונציגת ציבור המעסיקים רוית בר ניב.

הרכב השופטים החליט להיענות לבקשת עורכות הדין עורכות הדין שיר-אל נקדימון ואביבה סיטבון-צרפתי לחזור בהן מהערעור שהגישו בשם עובדת שחוותה לכאורה הטרדות מיניות והתנכלות על ידי מעסיקה ועובד אחר בעמותה (שמות הצדדים חסויים). הערעור נסוב על גובה האגרה שנדרשה לשלם העובדת התובעת, ומאחר ונקבעה מדיניות מנחה בנושא, החליט בית הדין הארצי שלא לחייב את המערערת בהוצאות משפט ולפרסם את פסק הדין ללא שמות הצדדים.

את העמותה מייצגת עורכת הדין עדנה סעאתי ואת המדינה ייצגה עו"ד ליטל ניצן.

 

ע"ע 20300-12-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה