שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את השופט בדימוס יצחק כהן על הטרדה מינית

חדשות

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את השופט בדימוס יצחק כהן על הטרדה מינית, צילום: השופט יצחק כהן. צילום: אתר בתי המשפט
הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את השופט בדימוס יצחק כהן על הטרדה מינית
21/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

על פי החשד, נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת לשעבר ביצע מעשה מגונה בעוזרת משפטית בזמן כהונתו כסגן נשיא ביהמ"ש והטריד אותה מינית בהזדמנות אחרת. בטרם יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום, הוזמן כהן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפני היועץ המשפטי לממשלה

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה אמש (א', 20.12) לנשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, השופט יצחק כהן, כי היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין שוקל להעמידו לדין פלילי. ההחלטה של היועץ וינשטיין באה בעקבות ועל פי המלצתו של פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן. ההחלטה הסופית האם להעמידו לדין פלילי היא בכפוף להליך שימוע שיערך לשופט כהן בהשתתפות סנגוריו, בחשדות לכאורה לקיום עבירות חמורות של מעשה מגונה והטרדה מינית.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי החשד, השופט כהן ביצע מעשה מגונה בעוזרת משפטית בזמן כהונתו כסגן נשיא בבית המשפט המחוזי בנצרת, ובהזדמנות אחרת השופט כהן גם הטריד אותה מינית. הפרשה נחקרה על ידי משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז מרכז.

בטרם יוחלט אם להגיש נגדו כתב אישום, הוזמן השופט כהן כחשוד להשמעת טענותיו בהליך שימוע, ככל שיחפוץ בכך, שיתקיים בפני היועץ המשפטי לממשלה.

עוד הוחלט, כי השופט כהן לא יועמד לדין בגין תלונות נוספות שנמסרו נגדו על ידי מתלוננות שונות, בשל התיישנות המעשים או קשיים ראייתיים להוכחתם.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, ב-19 בנובמבר 2014 הודיע נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, על התפטרותו מתפקידו הבכיר במערכת המשפט. את התפטרותו נימק בכך שהוא פורש לאחר התלבטות קשה ובשים לב להתמשכות חקירתו. בהודעה מטעמו של כהן נכתב כי הוא משוכנע שאם תיק החקירה יועבר לפרקליטות המדינה, יהיה ביכולתו לשכנע את היועץ וינשטיין כי בהתחשב בחומר החקירה אין מקום להעמידו לדין.

החשדות נגד הנשיא כהן החלו להתפרסם רק עם הגשת מועמדותו לשיפוט בבית המשפט העליון. בעקבות הפרסומים וחקירת המשטרה, הודיעו השרה דאז ציפי לבני והנשיא דאז אשר גרוניס על הסרת שמו של השופט כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון.

זמן קצר לאחר מכן ביקש השופט כהן מהנשיא גרוניס לאשר לו לצאת לחופשה, וביקש להקדים את חופשתו המתוכננת לרגל חתונת בתו. לפני מספר חודשים אישר היועץ וינשטיין לחקור את השופט כהן תחת אזהרה. השרה לבני ביקשה מהנשיא גרוניס להביא לסיום כהונתו של השופט כהן, אך זה נמנע מהפעולה הדרמטית, כנראה בשל חזקת החפות.

סנגורו, עו"ד פרופ' דוד ליבאי, מסר בזמנו כי השופט כהן החליט לפרוש לאחר התלבטות קשה, "בשים לב להתמשכות חקירתו, למיצוי הזכויות ולימי החופשה להם הוא זכאי ומתוך התחשבות בטובת בית המשפט המחוזי היקר לליבו". לדברי פרופ' ליבאי, השופט כהן ביקש לאפשר למנות נשיא אחר במקומו, דבר שלא היה אפשרי כל עוד הוא שהה בחופשה. עו"ד ליבאי הדגיש עוד כי השופט כהן שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה והשיב לכל השאלות שנשאל. השופט כהן כופר בחשדות המיוחסים לו, משום שלא ביצע את העבירות הנטענות כלפיו.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן החשוד בעבירות מין פורש מתפקידו

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:2
קומיט וכל טופס במתנה