שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: קיבלה במרמה מעל 24 מיליון שקל וסיבכה איתה שני עורכי דין

חדשות

כתב אישום: קיבלה במרמה מעל 24 מיליון שקל וסיבכה איתה שני עורכי דין, צילום: צילום: istock
כתב אישום: קיבלה במרמה מעל 24 מיליון שקל וסיבכה איתה שני עורכי דין
20/12/2015, עו"ד אורי ישראל פז

מיכל קליינמן בת ה-45, המואשמת בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה, נהגה להציג עצמה כיזמית נדל"ן עתירת ממון ונכסים, והציעה למתלוננים, בהם חבריה הקרובים ובן זוגה לשעבר, להשקיע בעסקאות שונות, תו ניצול יחסי הקרבה והאמון שנתנו בה. בכתב האישום מואשם גם עורך הדין שייצג אותה באותה תקופה

 

פרקליטות מחוז מרכז הגישה בסוף השבוע (ו', 18.12) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד מיכל קליינמן, בת 45, בגין ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. בנוסף לקליינמן, מואשם בכתב האישום עורך דין שייצג אותה באותה תקופה, אך חל איסור פרסום על שמו ועל כל פרט העלול להביא לזיהויו. הוא שוהה במעצר מיום 24.11.15.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מואשמים נוספים בפרשה הם רפאל מזרחי, בן 46, ויוסף גני, בן 39, שניהם מראשון לציון, בגין קשירת קשר לפשע וסחיטה באיומים.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין רועי לוס ודנה אלון, קליינמן הציגה עצמה בפני המתלוננים ובפני אחרים כיזמית נדל"ן עתירת ממון ונכסים. במסגרת זו הציגה מצגי שווא ביחס לזכויותיה בנכסים, בין היתר באמצעות מסמכים מזויפים, הציעה למתלוננים להשקיע בעסקאות שונות בתמורה לזכויות בנכסים או לתשואות גבוהות, וכן ערכה הסכמים רבים מול המתלוננים ומול בנקים שונים. המתלוננים ברובם המכריע היו מסביבתה הקרובה ביותר של קליינמן: אחיה, שתי חברותיה הטובות, אדם שעמו ניהלה קשר זוגי ואף התגוררה עמו, הוריו של חברו הטוב של בנה ועוד.  

כך ערכה קליינמן הסכם עם חברתה לפיו החברה תלווה לקליינמן כסף בתמורה להחזר בתשואה גבוהה לצורך עסקאות נדל"ן, בהתאם למצגים כוזבים שהציגה, וקיבלה ממנה במרמה 870 אלף שקל. קליינמן אף חתמה עם חברה אחרת על חוזים להשקעה משותפת במגרש, תוך שימוש במצג כוזב שעה שהזכויות באותו מגרש לא היו ברשותה. בתמורה קיבלה קליינמן במרמה מאותה חברה סך של 3.12 מיליון שקל. במקרה אחר ערכה קליינמן מספר הסכמים עם אדם אשר שימש בעת היכרותם כמנהל סניף הבנק שבו הייתה לקוחה, לצורך השקעה בנדל"ן והלוואה, ובמסגרת זו הציגה בפניו מסמכים מזויפים שונים לתמיכה בגרסתה. סך הכל קיבלה ממנו קליינמן במרמה סך של 3.5 מיליון שקל.

בנוסף, קליינמן הציגה את עצמה בפני בן זוגה דאז כאחת הנשים העשירות בישראל, בעלת הון של 70-80 מיליון שקל לערך, וכמי שבבעלותה 17-18 נכסים. בן הזוג סמך על קליינמן בניהול רכושו וממונו, והעביר לה כסף כהלוואות לצורך השקעה בעסקות מקרקעין שונות ותוך הבטחות לרווחים עתידיים, בהתאם למצגים הכוזבים שהציגה. במסגרת הסכמי הלוואה ביניהם, הוצגו לו מסמכים מזויפים כתמיכה בדברים.

במהלך ההיכרות ביניהם נהגה קליינמן לומר לו בתדירות ובכזב כי היא מברכת אותו על קניית נכס כזה או אחר, או מכירתו ברווח של נכס כזה או אחר שהיה בבעלותו. אף לאחר סיום הקשר הזוגי, נמשכו יחסי הידידות וההתקשרות העסקית בין השניים. קליינמן קיבלה במרמה מבן הזוג, במהלך יחסיהם כבני זוג ואף לאחר סיום הקשר הזוגי, סך של מעל ארבעה מיליון שקל. כנגד ההלוואות שנטל לבקשתה, מסרה לו קליינמן המחאות לתשלום חודשי עבור ההלוואות, אשר נפרעו לטובתו עד חודש ספטמבר 2015, אז חזרו ההמחאות בשל היעדר כיסוי בבנק. כתוצאה מכך הוא נותר בחוסר כל ואף נותרו לו חובות לבנקים עבור ההלוואות שנטל.

בנוסף, קליינמן קיבלה הלוואות בסך מיליוני שקלים משלושה בנקים שונים כנגד הצגת מצגים כוזבים ומסמכים מזויפים, לפיהם היא בעלת הכנסות ונכסים שונים. לקליינמן מיוחסות גם עבירות מס והלבנת הון, שעה שעשתה פעולות שונות בכספים, אותם קיבלה במרמה, במטרה להסתיר ולהסוות את מקורם, וכן פעלה במרמה עורמה ותחבולה בכוונה להתחמק מתשלום מס ובכלל זאת ניהלה ספרי הנהלת חשבונות כוזבים והנפיקה חשבוניות כוזבות.

לפי כתב האישום, קליינמן קיבלה במרמה סכום כולל של 24,419,381 שקל.

לפי אחד האישומים בכתב האישום, מזרחי וגני סחטו מעורך דינה לשעבר של קליינמן, שאינו מואשם בפרשה, שישה מיליון שקל, בטענה כי גנבו מקליינמן שישה מיליון שקל והחוב עבר לגורמים בעולם התחתון שרוצים לגבות מעורך הדין את הכסף. עורך הדין טען מנגד כי קליינמן היא שחייבת כסף וביקש שתשלם סך של שני מיליון שקל ל"לקוחותיו" עבור הפגיעה בהם. בעקבות מעשי הסחיטה הגיש עורך הדין תלונה למשטרה בגין מספר מעשי המרמה של קליינמן.

כך, באחת הפגישות שנערכה בזימונו של עורך הדין הנסחט באורווה בכפר ג'ואריש ברמלה, פגש עורך הדין את מזרחי וגני, וגם אדם בשם סאמר ומספר אנשים נוספים. בפגישה הזאת נאמר לעורך הדין הנסחט כי "אין כאן בית משפט... לצדק שלנו לא צריך בית משפט". כאשר הוטחו כנגד עורך הדין טענות חוזרות על כך שקליינמן טוענת שגנב ממנה שישה מיליון שקל ובכך פגע בה קשה מבחינה כספית, השיב עורך הדין הנסחט כי הגיע לפגישה זו כדי לנקות את שמו, היות שמדובר בטענות סרק שכבר נדחו אצל בורר מסוים ושהוא אינו מתכוון להיכנס לבירור כל פעם בפני גורם אחר. בתגובה אמר לו מי מהנוכחים: "זה תחנה אחרונה וזה תלוי בך... זאת תחנה אחרונה שלך ושלנו".

בפגישה השלישית, שנערכה בביתו של עורך הדין המואשם בפרשה, פסק הנ"ל לפני עורך הדין הנסחט כי הוא נותן "פסק דין" ולפיו על עורך הדין הנסחט לשלם שישה מיליון שקל לקליינמן. לטענת הפרקליטות, "התנהגות זו מלמדת על מעמדו של המשיב 4, כמי שבכוחו לקבוע גורלות – ומכאן המסוכנות הנשקפת ממנו".

"ביצוע עבירת הסחיטה כלפי עורך דין, תוך חיפוש מעורבים נוספים במקומות ציבוריים, מלמדת על תעוזה ותכנון, המגבירים את המסוכנות", טוענת הפרקליטות בבקשת המעצר שהגישה לבית המשפט. "משנה חומרה ניתן ללמוד מן העובדה כי קליינמן מבצעת את העבירות במשך כארבע שנים, כלפי הקרובים לה ביותר, תוך ניצול האמון והקרבה שנתנו בה, בעורמה ותחכום. לאחר שנודע למתלוננים על עבירות המרמה, חלקם החל לחפש אותה. קליינמן עזבה את ביתה, תוך שהיא מרוקנת את ביתה מתכולתה, ומסתתרת בדירות שונות ואף במלון".

מעבר לכך, נטען בבקשת המעצר של ארבעת הנאשמים כי קליינמן השתמשה במסמכים מזויפים רבים, לרבות אישורים מרואה חשבון, אישור מעורך דין, אישור ממהנדס, חשבוניות מזויפות ועוד. "הראיות מלמדות כי קליינמן גרפה לכיסה סכומי עתק, אך היא אינה מוסרת היכן נמצאים הכספים, זאת בנוסף על קשריה העברייניים, כפי שמלמדת עבירת הסחיטה, המעלים חשד כבד כי שחרורה יביא להימלטותה מן הדין".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה